Fluoride happen tandarts

Discussie in 'De lounge' gestart door Kolibrie, 29 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi dames,

Zijn hier misschien tandartsen, mondhygiënisten of assistenten aanwezig? Ik kom er namelijk maar niet achter. Vroeger moest ik als kind fluor happen bij de tandarts. Heerlijk met zo'n vies bitje boven een bakje kwijlen. Nu hoorde ik dat deze methode inmiddels achterhaald is en als je je kind zijn/haar gebit goed poetst minimaal 2x daags met tandpasta waar fluoride in zit, dit voldoende is. Fluor is gif, maar ik kan nergens echt iets vinden erover. De ene tandarts doet het wel, de andere niet.

Dus...is dit nog nodig?

2. tuc

tuc Niet meer actief

nou als het niet strikt noodzakelijk is laat ik het bij mijn kinderen in elk geval niet doen....heb er zowat een trauma van...nu ik jouw topic las komt die geur en dat gevoel helemaal terug, kan zo ter plekke weer over mn nek.

3. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Geen idee... Maar ik vond het altijd zooooo vies!

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Volgens mij zei mijn tandarts een tijdje terug dat ze die tabletjes niet meer geven, maar die gebitjes nog wel. Ik heb er ook akelige herinneringen aan dus als het even kan, liever niet. Brrrr. Tandpasta gebruik ik wel met fluoride, altijd Elmex. Daar poets ik vanaf kinds af aan al mee en ik heb eigenlijk nooit gaatjes. Ik bespaar op veel dingen maar niet op tandpasta.

5. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik was vroeger zo dol op dat fluoride happen dat ik er elk bezoek naar vroeg :) Vooral die met colasmaak vond ik toen erg lekker.

6. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Oh ranzig bahhh dat doet de tandarts hier in elk geval niet.
    Ze poetsen met elmex of oral b de oudste en hebben nooit gaatjes gehad.
    Van mij hoeft dat ook.niet dat ranzige spul. 2x per jaar

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Onze tandarts doet nu een coating over de al grote kiezen heen. Dat bitje heb ik bij onze kinderen nog niet gezien. Bij ons hadden ze volgens mij sinaasappelsmaak, echt goor.

8. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Brrr.... als ik daaraan terug denk. Heel smerig inderdaad, bijna kokhalzen...

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    ik vond het nooit zo erg. maar vraag me wel af of het echt zin had

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze tandarts doet het ook niet.
    Alleen bij een zwak gebit wordt het wel gedaan.
    Bij mijn oudste 2 kinderen gelukkig niet nodig.
    Ik vond het ook altijd super smerig en slikte destijds ook fluortabletjes.
    Heb ieder geval een goed en sterk gebit en ben niet vergiftigd.

11. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gebeurd geloof ik niet heel veel meer!

Ken je nagaan, mijn moeder die tandartsassistente is, bijna iedere donderdagmiddag na school moest ik langs de praktijk om fluor te happen. :$

12. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
  13. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou brrrrr vond het ook walgelijk. Zat altijd heel gespannen met mijn tong tegen dat bitje om te voorkomen dat dat spul mijn keel in gleed :)

14. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Ielll als ik eraan terug denk.
    die geur, die kwijl en het kokhalzen

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Verschrikkelijk! Moest altijd kokhalzen. Mijn tandarts zegt hetzelfde als wat jij schrijft.

Fluor is giftig, ja. Maar fluoride is al veel minder schadelijk. Dan hangt het ook af van de frequentie en hoeveelheid. In Amerika en Australië wordt fluoride aan het drinkwater toegevoegd.

16. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Kids zitten bij n kindertandarts. Daar zitten de meeste kinderen uit onze stad. .. daar moeten ze nog wel fluoride happen

17. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Wij moesten op de basisschool 1x per week fluoride spoelen is dst hetzelfde? Vond het altijd erg vies brrr

18. wannabeme

wannabeme Actief lid

4 okt 2014
    106
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter krijgt ook 2x per jaar zo'n bitje met fluoride. Mag ze zelf het smaakje kiezen. Ik heb niet de indruk dat ze het vervelend vindt.

19. bibaboe

bibaboe Niet meer actief

Hier moeten de basisschoolkinderen vanaf groep 3 iedere donderdagochtend fluoride spoelen. Ik ben zelf "fluoride-moeder".

Bij onze tandarts moeten de kinderen tot hun 18e 2x per jaar een gebitje happen. En daar komen ze echt niet onderuit. Zoonlief is nogal traumatisch wat dit betreft, maar daar heeft de tandarts geen boodschap aan.

20. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier zitten we bij de jeugdtandarts en mijn kids krijg je echt zo'n ding niet in. Ik heb op een gegeven moment gezegd dat ik het belangrijker vind dat ze komen elk half jaar dan die fluoride. want als ze door hadden gegaan met zeuren dan had ik mijn kids helemaal niet meer door die deur gekregen.

daarna hebben ze het met een soort spul uit een tube gedaan op een stokje. dat vonden mijn kinderen niet erg. is net zo goed hadden ze het erover, maar bewerkelijker. vanaf nu krijgen mijn kids het alleen nog maar zo.

ik zelf vond het nooit zo'n ramp maar duurde altijd net iets te lang

Deel Deze Pagina