Een goede vriend van mij denkt dat zijn vrouw vreemd gaat. - Hij denkt dit omdat ze de laatste paar maanden erg veranderd is. Ze heeft stemmingswisselingen, en is vooral heel erg boos. - Ze zit continu op haar tel en heeft onlangs al haar wachtwoorden verandert. - Hij betrapt haar op leugens. - Nu heeft hij haar laatst betrapt: ze heeft condooms gekocht (gebruiken zij zelf niet) en deze heeft ze mee naar werk genomen. - Ze zijn al zo'n 2 mnd niet meer intiem geweest. Persoonlijk denk ik dat zijn vermoedens juist zijn, maar hij wil het graag zeker weten. De vraag is: hoe kan hij hierachter komen. Iemand tips?
haar confronteren met het feit dat ze condooms koopt en hun deze zelf niet gebruiken? Ik denk dat een goed gesprek meer doet dan gissen..
Dit hoeft natuurlijk niks te betekenen, ze kan niet lekker in haar vel zitten, er kunnen (kleine) irritaties zijn ontstaan in de relatie. Ook hier kan ik redenen voor verzinnen.. Misschien heeft een vriendin het moeilijk? Misschien heeft zij gesprekken met iemand over haar relatie die ze misschien niet leuk meer vind en wil ze niet dat hij het leest? Daarom ook meteen haar wachtwoorden verandert? Wat voor leugens? Kleine? Grote? Dit is raar. Maar wie weet moest ze ze meenemen voor een ander? Die het zelf niet kon kopen om de een of andere reden? Dit ligt vast niet alleen bij haar? En zo wel, ook dat kan weer terug gedraaid worden naar 'ze is niet blij met haar relatie en weet het even niet meer'. Echter heb ik hier alleen maar dingen neergezet die zouden kúnnen zijn hé. Als ik dit lees gaan bij mij ook meteen mijn radars aan en komen er ook allemaal vragen op. Het enige wat hij kan doen is een gesprek met haar aangaan. Niet zijn kop in het zand steken, wat hij nu wel doet, want daar heeft hij zelf niks aan en ook zijn relatie heeft daar niks aan.
Hij heeft haar gevraagd of er iets is en of ze ergens mee zit, ze geeft aan van niet. Hij heeft haar ook gevraagd of er een ander is, maar ze ontkent.
Het lijkt er wel op maar aangezien we de personen niet kennen speelt er misschien wel meer. Hij moet het gedprek aangaan anders blijven je maar raden, geen leuk gesprek maar zo is het ook niet prettig, succes
Directe vragen stellen. "Waarom heb je condooms gekocht?" "Waarom neem je condooms mee naar je werk?" "Waarom lieg je hier en hier over?"
@Featherr: dat ze personeelsuitjes/vergaderingen heeft terwijl dat niet het geval is. Dat ze via icloud automatisch inlogt op een locatie waar ze niet hoort te zijn (weet niet of dit kan, heb er zelf geen verstand van). Hij is bij zijn vrouw alleen voor de kids en wil eigenlijk al heel lang zijn huwelijk beeindigen. Hij ziet vreemdgaan als een legitieme reden en dan zou het 'zijn' schuld niet zijn. Beetje raar, maar zo denk hij.
Dus dat ze al 2 maanden geen seks hebben gehad als reden is onzin. Dat wil hij ook helemaal niet meer. En denk je dat zij dat niet merkt? Als ik zou merken dat mijn vriend alleen bij mij zou blijven om de kinderen dan zou ik dat ook bespreken met vrienden. En dan zou ik ook niet willen dat hij dat zou lezen. Misschien begint zij nu te merken dat er iets niet klopt en is ze daarom zo afwezig/veel boos. Gosh, dat zou ik ook zijn als ik daar achter kom! De condooms.. Tja, misschien gaat ze vreemd, dat kan. Maar is dat dan oprecht zo erg als je het in de beginpost deed voorkomen? Blijkbaar steekt die vriend ook zijn kop in 't zand want als hij gewoon de ballen had dan was hij al lang weg bij zijn vrouw. Kinderen zien geen bad guys in een scheiding. Boos zullen ze heus wel zijn, gekwetst ook. Maar zien geen dader. Dat 'niet zijn schuld' is voor de buitenwereld. Bah..
Zoals ik het lees kunnen zijn vermoedens nog wel eens juist zijn en als hij zijn hele huwelijk al niet meer ziet zitten denk ik dat het tijd is voor een goed gesprek.
Vind dit wel een nare manier van denken. Eigenlijk wil ie van zijn vrouw af, maar haar dan wel de schuld er van geven. De vragen die ShampooL voorstelt, kan hij stellen. Vind 'm nogal omslachtig te werk gaan of loopt ie dit nu zelf te verzinnen om van haar af te komen?
Hij geeft aan dat zolang zij voorziet in zijn behoefte, hij het huwelijk prima vindt. Hij heeft zijn werk, onderdak en kindjes en dat is het belangrijkste voor hem. Alleen begin het nu zijn tol te eisen en kan hij denk ik geen genoegen meer nemen met die drie dingen. Hij is idd heel zwak en heeft geen eigen mening en vindt zijn behoeftes niet belangrijk. Zij vrouw is dominant en verbied hem een hoop. Hij gaat hiermee akkoord. Verder spelen ze voor de buitenwereld het ideale gezin en doen ze alles voor huisje, boompje beestje. Ik heb hem gezegd dat dit geen gezonde situatie is en helemaal niet voor zijn kids. Daarom denk ik dat hij wil bewijzen dat zij vreemdgaat en hij niet de schuldige is. Want ja, hij hecht heel veel waarde aan hoe andere over hem denken.
Tja of zij vreemd gaat kunnen wij niet beantwoorden voor hem. Wel dat hij hoe dan ook naar zijn ballen op zoek moet gaan. En er of voor moet gaan vechten door te kijken of er in gesprekken duidelijk kan worden hoe het zit, maar ook zijn 'plekkie' terug proberen te krijgen. Of gewoon vertrekken. Ze kan zich zorgen maken om iemand die niet verstandig met zichzelf om gaat, ze kan vreemd gaan, ze kan..... blijft allemaal kan...
Het verhaal wordt wel steeds vreemder. Beide ouders hechten teveel aan hun eigen ego en ik zou ze het daarom lekker laten uitzoeken met z'n tweeën. Sneu voor de kinderen.. dat wel.
Echt hé Wat een voorbeelden voor de kinderen. Je hoeft niet van iemand te houden, gelukkig zijn? wel nee, zolang je imago naar de buitenwereld maar goed is.
Wat een onvolwassen gedoe, bah. Oftewel werk je aan je relatie en ga je ervoor, oftewel besluit je dat het niet meer werkt en ga je uit elkaar, zonder iets te geven om wat 'de buitenwereld' zou denken. Die vriend klinkt als een klein kind, zonder een greintje doorzettingsvermogen. Wat een slappe hap. Ik kan echt niks met zulke types.
Beetje raar als je dat met een vriendin bespreekt en niet met je vrouw zelf. Die lijkt mij daar de aangewezen persoon voor. Ik had zo`n gesprek direct afgekapt...