Advies nodig: multicooker

Discussie in 'De lounge' gestart door Loufoque, 28 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.729
    4.878
    113
    Ja, ja, ik weet dat dit het zoveelste topic is over dit onderwerp, maar ik heb even advies nodig. Ik wil iemand een multicooker cadeau doen, maar weet even niet welke maat ik zal kiezen.
    Ik heb zelf een slowcooker van 6 liter. Voor wat ik ermee doe: voornamelijk spare ribs/kippenpoten garen en grote ladingen boeuf bourguignon is dat prima, maar ik vind hem zelf wel aan de grote kant.
    Degene voor wie het cadeau is wil naast een slowcooker ook graag een rijstkoker voor regelmatig gebruik (voor 2 personen) en dan lijkt 6 liter me weer zo enorm.
    Ik heb dus een instant pot op het oog van óf 3 liter, maar kan iemand me vertellen of dat formaat ook praktisch is om een keer te koken als er meerdere mensen mee-eten? Dat doet diegene namelijk ook regelmatig. Of is 6 liter toch beter in deze situatie? Ik kan door de bomen het bos niet meer zien...

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.733
    113
    Ik zou voor de 6 liter gaan.
    En de instant pot kan je ook gebruiken als rijstkoker. Werkt fantastisch ook met kleine hoeveelheden. Is een kwestie van hoeveelheid water aanpassen aan hoeveelheid rijst (ik doe 1 deel rijst op 1,5 deel vocht)
    Groter is altijd handig voor als je eters krijgt, en als je geen eters krijgt is het ook prima voor minder personen.

Loufoque vindt dit leuk.
  3. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.729
    4.878
    113
    Bedankt voor de reaktie! Ik neig dus ook altijd naar groter, maar vroeg me dus af of zo'n handjevol rijst dan ook werkt in zo'n grote bak. Maar wel dus, dus dan ga ik toch voor de 6 liter...

Adje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina