Kat sinds gister vermist

Discussie in 'De lounge' gestart door Snoopy1983, 20 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Onze kat is sinds gisteravond 19 uur weg:( We wonen hier nu ruim 2 maanden en na 6 weken is hij voor het eerst naar buiten gegaan. Dat ging altijd super, hij was altijd maar heel even weg en bleef of in de tuin of ging een blokje om en zat dan weer bij de voordeur te mauwen. Hij ging vaak 4-5 x naar buiten en dan heel kort en alleen overdag. 2 weken geleden was hij 's avonds na het eten naar buiten gegaan en waren we hem ook even kwijt maar na 2 uurtjes weer gevonden toen zat hij tegenover een andere kat en ze waren niet zo lief samen:p Sindsdien ook nooit meer 's avonds naar buiten gedaan tot gisteravond, hij schoot naar buiten dus we hadden zoiets van laat maar gaan. Maar daarna hebben we hem dus niet meer gezien. Hebben de hele wijk al afgezocht,met brokjes lopen rammelen etc.

De kans dat hij terug is gegaan naar de oude woning is heel erg klein omdat hij nog nooit buiten is geweest daar (flat) en het is een eind hier vandaan.

Ben bezig met hem aanmelden bij Amivedi en vnv maken we maar wat posters. Heeft iemand anders nog tips? Ben zo bang dat hij is aangereden ofzo bah..:(

2. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Gemeente en/of dierenambulance bellen om te vragen of ze een kat aan de weg hebben gevonden.

Altijd naar als je kat weg is. Die van mijn ouders is laatst 7 weken weggeweest!

3. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Is het een kater of een poes???
    Katers gaan in deze periode vaker de hort op. Doet die van ons ook. En dan maakt het niet al te veel uit of hij gecastreerd is. Want dat is die van ons namelijk ook.
    Hij kan zichzelf natuurlijk ook ergens in een garage o.i.d. opgesloten hebben. Wij zijn onze kat es een keer 11 dagen kwijt geweest. Had het stiekum al opgegeven... Maar toen is hij bij toeval gevonden. Hij bleek onder in de kruipruimte van de huisartsenpost (=twee deuren verderop) te zitten. En de buurman hoorde hem mauwen toen hij toevallig langs zo'n roosterje liep.
    Wazig verhaal misschien, maar wat ik er mee wil zeggen is: maak je niet te snel zorgen. Over het algemeen lopen katten niet zo ver weg. Als je in een straal van een paar honderd meter jullie kat niet hebben gevonden loopt ie waarschijnlijk gewoon nog ergens rond van het mooie weer te genieten, of iemand heeft hem perongeluk in zijn/haar garage opgesloten ofzo.

4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ja dat gaan we ook gelijk doen en dierenartsen in de buurt bellen, ben zelf dierenartsassistente en krijgen ook weleens katten binnen. Wow 7 weken en weer terug gekomen? Hij is gechipt trouwens dus dat is wel fijn.

5. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ja hier hou ik me ook maar aan vast idd.

6. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Als die kneus (want dat is het...) van ons weer es weg is maak ik me niet eerder zorgen dat wanneer hij een tweede nacht weggebleven is. Normaal komt hij 'savonds binnen, alleen soms dan heeft ie geen zin ofzo... Meestal komt ie de volgende ochtend vroeg of in de loop van de dag weer binnen zetten met een gemauw van "ik wil nu aandacht!!!"
    Maar ik snap je wel hoor. De eerste keer dat Jochem besloot een nachtje uit logeren te gaan vond ik een hel. En neem maar van mij aan, dat zullen de volgende 10 keer ook nog zijn. Daarna weet je een beetje wat zijn gewoontes zijn en dan wordt het al wat makkelijker.

Sterkte er mee en ik hoop dat hij snel weer terug komt!

7. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    7 weken joh??? das wel extreem lang.... De kat van een vriendinnetje van me (naja eigenlijk van haar moeder, maar das zo lastig uitleggen...) deed dat elke zomervakantie. Die liet zich 3 maanden verwennen door de vakantiegangers op een naburige camping en kwam dan weer (tonnetje rond) terug...:D
    Vreemde dieren soms.... maar wel leuk!

8. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Dank je wel! Ja ik vind het dus niets voor hem maar aan de andere kant hij gaat natuurlijk nog niet lang naar buiten dus misschien zien we nu hele andere kanten van hem haha. Hij is bv nogal hongerig maar ja wie weet heeft hij ergens anders iets gevonden.

9. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Dierenambulance, dierenasiel, Amivedi bellen.

Blikvoer in een magnetronveilig bakje heel eventjes in de magnetron opwarmen (waardoor de geur veel sterker wordt) en dan voer buiten zetten. In het oog houden en afwachten.

10. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    qua eten hoef je je echt geen zorgen te maken hoor. Ze redden zich wel wat dat betrefd. Ook als hij wel opgesloten zit hoef je je nog geen zorgen te maken. Een kat kan aardig wat meer hebben dan een mens. Kijk maar naar die van ons. 11 dagen zonder eten, en alleen afvalwater...

11. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ja ik weet het krijg idd op mn werk ook veel katten binnen die een tijd zonder eten hebben gezeten. Maar blijf het gewoon raar vinden dat hij niet op het rammelen met zijn voer reageert. Mn man gaat straks weer een rondje lopen om te zoeken voor de zoveelste keer.

12. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Mijn broer was zijn kat ook eens kwijt, alles afgebeld amivedi, dierenambulance, dierenarts ed. en niks, toen heeft hij in de buurt posters opgehangen eerst in een straal van ong. 200 meter, maar ook niks en toen in een straal van een kilometer en na een paar dagen belden ze hem op dat zijn kat al een paar weken bij iemand binnen zat.
    Na ruim 8 weken had hij zijn kat weer terug, hij woonde ook nog niet zolang daar en zijn katten waren ook nog maar een enkele keer daarbuiten geweest en de kat was de weg kwijt blijkbaar.
    Nu ligt hij elke dag weer lekker binnen :D

13. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ben hier ook bang voor maar wat ik nooit zo goed begrijp is dat mensen zomaar een kat die aan komt lopen binnen laten en doen alsof het hun kat is. Nou is die van ons wel gechipt maar ja niet iedereen zal met een kat die aan komt lopen naar een dierenarts gaan.

14. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Hoop dat hij terug komt meid!

Onze kat was 2 (?) jaar geleden ook opeens verdwenen. Was ook sinds een tijdje naar buiten aan het gaan en ging ook niet ver en bleef nooit lang weg. Was ook gechipt.
    Alles aan gedaan om haar te vinden maar tot op heden niets vernomen.. :(
    Blijf het vreemd vinden...

15. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Pfff daar moet ik niet aan denken he:( Het voelt dus ook alsof onze kat van de aardbodem is verdwenen heel raar.

16. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Mijn eigen pluto is sinds 7 januari 2009 verdwenen, kwam al jaren buiten en op de ene op andere dag weg, nooit meer gezien of gehoord.
    En ik mis hem nog elke dag.

P.S. nee ik snap ook niet waarom mensen katten in huis nemen die niet van hun zijn, maar helaas zijn ze er.

17. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Mijn kat is 2 jaar geleden ook ontsnapt (lag onderin de kinderwagen...). Was in mijn zwangerschapsverlof en ik heb echt dagenlang lopen zoeken met de kinderwagen in de sneeuw (meiske zat wel goed warm ingepakt hoor).
    Hebben in totaal 2000 flyers verspreid en overal posters opgehangen. Werd helemaal gek gebeld door mensen die dachten hem gezien te hebben (ik ken nu echt elke zwarte kat binnen een straal van een kilometer). Overal ging ik op af en elke keer tevergeefs. Mijn buurvrouw zei op een gegeven moment ook dat ze hem in onze straat gezien had maar ik geloofde haar niet. Er liep er ook 1 rond die verdacht veel op hem leek.

De achtste dag waren we boodschappen wezen doen en we lopen door het park terug naar huis en ik zie in het donker 2 katten over het voetpad schieten. Instictief roep ik de kat zijn naam en verdomd, hij blijft staan en kijkt naar me... Was het gewoon onze Stimpy! Op nog geen 150 meter van ons huis. Aan de rol met een andere kat. Heb hem gelukkig kunnen pakken en nadet we hem gewassen hadden (hij stonk) en wat te eten gegeven hadden werd hij langzaam weer de oude.

Ik heb in die dagen ook gedacht dat hij nooit meer thuis zou komen maar gelukkig hebben we hem gevonden...
    Ik hoop dat jullie je beestje ook weer snel terugvinden.

18. susy26

susy26 Niet meer actief

hoop dat hij snel weer terug komt!!

19. Marjolein79

Marjolein79 Actief lid

11 sep 2007
    253
    0
    16
    Het zonnige zuiden
    Begin deze maand was mijn kat van bijna 12 jaar per ongeluk naar buiten geglipt. Ik heb toen ook melding gemaakt bij amivedi, dierenambulance, asiel en posters opgehangen door de hele buurt.

Maar gelukkig is hij na 9 dagen terug gekomen. Ook heb ik elke avond als het stil was een ronde door de buurt gelopen, hem geroepen en met het snoepjespotje gerammeld.

Toen stond hij ineens voor het raam te mauwen dat hij naar binnen wilde. En het rare was, hij had geen honger, was niet vies en stonk ook niet dus ik heb het vermoeden dat iemand hem naar binnen heeft genomen.

Ik hoop dat jouw beestje ook weer snel thuis is!!

20. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    mijn kat is een keer 1,5 jaar spoorloos geweest op een dag zat ie opeens voor de deur helemaal verwildert wist niet wat ik zag arm beest, iniedergeval heel veel succes hoop dat je hem snel terug vind

Deel Deze Pagina