Kat uit de box houden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vica86, 6 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik heb een vraagje. Binnenkort zullen wij een kat van mijn moeder overnemen.

Nou ben ik op zoek naar de perfecte methode om de kat uit de box te houden ZONDER BALLONNEN.

Het is punt is namelijk dat ik als de dood ben voor knallen en dus ook ballonnen.
    Is er een andere mogelijkheid?

2. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik hoor weleens dat het helpt om er aluminiumfolie in te leggen, daar houden ze niet van. Wat hier goed hielp was er een verse baby in te leggen, bij voorkeur eentje die huilt ;). Echt, ze hebben nooit meer naar de box omgekeken toen mijn zoontje eenmaal geboren was.

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Mijn ouders deden het met de plantenspuit. De box op tijd neerzetten en elke keer als ze erin (wilden) springen, even pssst.... met de plantenspuit. Na een paar keer hebben ze het nooit meer gedaan! Toen Lucas er dus eenmaal was, kon hij zonder problemen in de box.

4. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Lees even mee, denk ik dit probleem ook krijg!

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Haha deze kat gaat juist gelijk naar een baby toe die huilt. Dat wordt hem dus niet :p.

Aluminiumfolie zal ik onthouden..

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Plantenspuit had ik aan zitten denken maar vind het zo zielig. Die kat komt al in een nieuwe omgeving..

Zat zelf te denken om een vooraad slingers in de box te leggen.. zou dat helpen??
    Ik heb er nogal wat liggen hahaha. Als die er dan in wilt springen vind hij het vast niet fijn! Maar ja, weet dus niet of dat wel zo is.

7. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Wij hebben net vandaag de box opgezet. Met name ook zodat onze 3 katten er aan kunnen wennen. Tot dusver hebben ze nog niet echt belangstelling. Ze hebben er allemaal even onder gezeten en daar bleef het bij. Ben benieuwd hoe het verder gaat. De tip van de alu folie had ik ook al gehoord, mocht het nodig zijn dan zal ik dat gaan proberen..

8. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    hm dat probleem had ik ook en gisteren de box opgezet. Wij hebben echter het probleem dat onze kat alles onder plast..... echt alles BEHALVE als hij er slaapt. Dus... nu ligt er een kleedje in en mag hij op dat kleedje slapen. Dat doet hij gelukkig waardoor mijn box niet wordt ondergezeken.
    Als wij geen zeikende kat hadden gehad dan had ik hem er met de plantenspuit uitgehouden. Ik maak echt heel vaak schoon dus nu een extra keer het kleedje uit de box halen is voor mij dan ook geen probleem meer.

9. Japs

Japs Actief lid

17 aug 2007
    150
    0
    16
    Ik heb zelf geen ervaring, maar van horen zeggen dat ballonnen in de box helpen! Met hun nageltjes maken ze ze dan stuk en schrikken ze...

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja en dan krijg ik ook een hartverzakking.. ;) Ben als de DOOD voor knallen..
    Dus dat is ook geen optie hier.

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier heeft de kat zowiezo belangstelling in boxen.. Had hij bij mijn moeder ook.

Denk dat ik maar wat aluminiumfolie in ga slaan..

12. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Ik heb de box oo al een tijdje staan, ze liepen eigenlijk alleen onderdoor.
    Maar vandaag betrapte ik de kat er toch in, toen heb ik hem eerst er 3x uitgehaald dat hielp dus niet en daarna met de plantenspuit (moest nog 3x spuiten) en toen ging hij eruit, nu heb ik de plantenspuit in de box staan, in de hoop dat hij het eng vind ;)

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Alufolie vinden ze hier alleen maar leuk (kun je vet mooi balletjes van rollen en die in de lucht gooien ;)) Balonnen werkt goed maar ja als je daar zelf bang van bent ... haha. Zou dan toch plantenspuit doen, je kunt het beste vanaf het eerste moment duidelijk zijn want afleren is (bij onze katten) echt praktisch onmogelijk. Slingers vinden ze denk ik niet eng, balonnen zijn eng vanwege het geluid bij het oppompen en dat ze zo eng door de lucht zweven (hier dan).
    Je kunt ook een plankje/doek op maat maken en zo de box afsluiten.

14. cat2008

cat2008 Actief lid

19 nov 2008
    134
    0
    0
    Hoi,

troost je, ballonnen helpen ook niet altijd. hier althans niet. toen hij eenmaal in de gaten had dat ze ongevaarlijk waren, vond de kat ze juist heel leuk! (en dan knalt 't inderdaad wel eens).

ik denk niet dat je een kat iets kan leren...de plantenspuit werkt wel om de kat snel weg te krijgen, maar kijk even niet en het diertje zal als 't de box leuk vindt er evengoed in gaan zitten.

succes!

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja en als het niet werkt dan haal ik hem er maar gewoon uit. Gelukkig kan ik de kat volledig vertrouwen met de baby straks. Sterker nog hij vind ze superlief en wilt er voor zorgen..

Maar ja, heb liever geen kat in de box natuurlijk..

16. marlucje

marlucje Lid

25 dec 2009
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als er iemand thuis was dan ging onze kat er niet in liggen. Maar als de "kat"van huis was heb ik hem dus wel eens betrapt.:x
    Ik leg dus gewoon het box kleed over de box rand. Kleedje schoon en geen kat in de box want een kale plank ligt niet al te lekker.:D

Katten die baby's erg lief vinden(die van ons ook dus) is spannend. Heb een keer een verhaal gehoord van een kat die op de baby ging liggen.:$ Moet er niet aan denken:(. Dus onze poesjes houden we in de gaten;)

Maar goed ik heb nog meer horror verhalen hoor hahahahaha. Maar laten we leuk houden. hahahaha. ;)

17. Anta

Anta Actief lid

10 aug 2009
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden er twee opengeknipte vuilniszakken ingelegd. Als de kat er dan in ging liggen dan was het boxkleed tenminste niet 1 grote haarbal.

Mae1324 vindt dit leuk.
  18. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook, kater ging er alleen in liggen als wij naar bed waren of weg gingen. Nu gewoon boxkleed er dan uit. Kale plank heeft niet zijn interesse;)

19. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik heb een hydrofiele doek in 1 hoek van de box gelegd voor de kat. Die ging altijd in hetzelfde hoekje liggen, dus mooi alle haren op de doek. Regelmatig een nieuwe doek neerleggen en iedereen is happy. Kat had verder ook geen interesse in onze dochter, maar vond de box wel een heel lekker plekje.

20. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Wij hadden dat probleem ook, ik heb er een tijdje aluminiumfolie ingelegd, ballonen, niks hielp. Ik heb het maar opgegeven en toen de baby er was heeft ze geen moment meer naar de box omgekeken. Zou me er niet al te druk over maken.

Deel Deze Pagina