Ieder zijn ding maar ik ga daar echt geen politie voor inschakelen, die hebben wel beters te doen. En ik ook, en dat meen ik echt oprecht.
Ik ben zo blij dat mijn ouders een kattenren hebben. Ja het kost even wat maat hun katten en in hun huis. We hebben hier ook een misselijk beest rondlopen dat pas gewoon in mijn woonkamer liep. Doordat onze hond gewend is aan de katten van me ouders ren hij er niet eens achter aan. We spuiten het steeds nat Nu.
jeetje wat verschrikkelijk voor het arme beestje en jouw schoonvader!!! Hoe gaat het nu met hem? dit moeten de buren gaan oplossen, simpel zat. Dit kan gewoon echt niet langer zo. Kunnen jullie hen niet uitnodigen voor een kop koffie en er dan samen over praten? Schoonvader is misschien te boos/emotioneel om het alleen te doen, dus misschien kunnen jullie helpen?
Desnoods lever je hem af bij het asiel, maar ergens dumpen waar hij de weg niet meer terug kan vinden, is natuurlijk belachelijk.
En laat nu net de kinderen het gras inlopen en een koprol maken net in die hondendrol. Maar geen probleem want de drol lag in het gras in tenminste niet in je bed.
Wat sneu voor je schoonvader en het vogeltje natuurlijk Wij wonen in een buurt met veel katten; bij ons in de tuin ook drollen en ons nieuwe grasveld ging eraan. Wij hebben nu een watersproeier staan die aangaat bij beweging in de tuin; geen kat meer gezien! Enige nadeel is dat we zelf snel door de tuin moeten rennen om niet nat te worden.
Een vogel door de mazen van het gaas trekken? De mazen van gaas mogen nooit dusdanig groot zijn dat de kop van de vogel erdoorheen kan, dus ik zou als eerste de volière voorzien van nieuw gaas. Wat betreft de kat, het is natuurlijk super-sneu, maar het volgt zijn instinct. Ik hoop dat je schoonvader er uit komt met de buren en dat hij een nieuwe vogel vergoed krijgt.
Ik heb mijn tuin volgegooid met van dat zwarte puntige grind ( wilde ook geen tuin om te hebben onderhouden. En op de plekken waar katten door heen gingen zoals de schutting gaas gehangen. Wel ff anders dus dan schrikdraad.
Nee hoor ik heb ook wel eens geklaagd. Doen ze niks mee tot het uit de hand loopt met burenruzie met geweld. Gemeente gaf mij advies kat te laten ophalen door de dierenbescherming. Want als ik de eigenaar van witte kat vraag of die van haar is met foto is het nee. Kat is HUIS dier dus zodra ie in mijn tuin is, is verwilderde straat kat. Weg ermee. Sorry ben gewoon klaar mee om kattenstront en pis op te ruimen in speelplek van onze dochter en mijn tuinset die naar de klote is. Snap dat zo'n vies beest je tot waanzin drijft
Wat zielig voor je schoonvader. Ik zou een gesprek met deze mensen aan gaan, lukt dit niet dan een brief schrijven (in het Engels als ze dat beter begrijpen of met een beetje hulp in het Frans). Waarin je de overlast omschrijft en eist dat ze de kat binnenhouden of betalen voor de spullen op de kat buiten de tuin en huis te houden. Hoewel ik de ideeën van de kat ergens dumpen best cru vind kan ik me het wel voorstellen na zoveel overlast, echter zou ik hem dan naar het asiel brengen ipv ergens 20 km verder droppen.
Wat sneu zeg Ook heel sneu dat de buren niet zelf met een oplossing komen. Hopelijk komt er alsnog snel een oplossing voor alles. Blij dat wij een hond hebben die niet aan katten gewend is en achter elke kat aanrent die hij in de tuin aantreft. Laat staan als een kat van een ander mijn huis binnen wandelt...
Wij hadden ook altijd katten van andere mensen in de tuin. Wij hebben een apparaatje gezet dat een heel hoog piep geluid maakt als hij beweging ziet wij mensen kunnen dit niet horen. Kost 60 euro geloof ik. Wij hebben sindsdien geen katten meer in de tuin.
Zelfs met klein gaas krijgen ze het voor elkaae hoor. Hier had ik speciaal voliere gaas met maaswijdte kleiner dan een cm. Kan gooide zo zn poot erdoor, greep vogeltje en trok hem door het gaas....
Als ik je buurvrouw was geweest zou ik alles behalve blij wezen. Die piep gaat door merg en been, zouden ze moeten verbieden. Stroom zou een optie kunnen wezen. Op kosten van de eigenaar uiteraard. Hopelijk is er een oplossing gevonden inmiddels.
Ik vind het wel een geniaal idee om zo’n rotbeest te vangen en vervolgens 80 km verderop te brengen. Zijn die baasjes van die kat helemaal besodemieterd? Asiel is anders ook een prima idee.
Een kat steekt zn poot door een gaatje kleiner dan een cm? Ik kan het bijna niet geloven! Maar goed, ik was er niet bij... Hier zowel (jagende) katten als vogels, maar dat kregen ze hier toch echt niet voor elkaar.
Precies! ‘Wij mensen kunnen het niet horen...’. Misschien de oudjes van 60+ niet meer, maar veel mensen echt wel. Sterker nog, er zijn onderzoeken dat deze apparaatjes schadelijk zijm voor met name kleine kinderen. Ik heb jaren naast zulke buren gewoond. Mijn kat had lak aan het apparaat, maar ik zat echt niet meer voor de lol in de tuin. Na drie versies, die allen kapot gingen, heeft de buurvrouw het opgegeven gelukkig.
Prima, dan geloof je het niet Een kat heeft niet veel ruimte nodig. Hetzelfde met muizen. Die hebben genoeg aan een gaatje ter grootte van een potlood. Hier muisen gezien die op het gaas af kwamen rennen en zonder afremmen zo door zo'n maas heen rende. Zonder te wringen. Maar goed.... hier lag een betonvloer in om ongedierte buiten te houden. Hielp goed. Totdat we op een ochtend een lege voliere hadden. Alleen veren en bloed. Er was een gat in het beton gevreten waar een roofdier alle vogels doorheen getrokken had. Dit was volgens sommige "experts" ook niet mogelijk