Het gaas vervangen is geen optie. Dit zit in de het verblijf vast. Is vorig jaar gemaakt voor vele duizende euro’s. De buren zijn vanmorgen gaan praten. Kat krijgt een belletje om, komt schrikdraad aan hun kant, blijft zoveel mogelijk binnen en ze vergoeden een nieuwe vogel. We hopen dat het hiermee is opgelost.
Aanvulling: ik zelf vind katten leuk. Katten van andere mensen bij de baasjes in huis of in hun eigen tuin. Katten van andere mensen in mijn tuin vind ik letterlijk en figuurlijk schijt irritant. Mijn voortuin poepen ze elke keer vol. Achtertuin blijft voornamelijk bespaard. We hebben nl een hond(je). Zodra ik een kat in mn tuin zie ga ik eerst mijn hondje opfokken door herhaaldelijk te zeggen: “waar is de poes, waar is de poes”. Op het moment dat ik dan de deur open vliegt mijn hond op dat beest af en weet die katten niet hoe vlug ze mijn tuin moeten verlaten. Hierdoor heb ik achter gelukkig vrijwel geen katten Mochten jullie denken dat ik hierdoor een dierenbeul ben: mijn hond is bang voor poezen die stil blijven staan. Zolang de kat rent is het leuk er op af te rennen maar zodra ze stil gaan staan doet mijn hond een stap achteruit Het leukst was toen de hedra nog niet volgroeit was en die stomme kat dacht er door heen te kunnen. Oeps. Daar zat nog ijzerraster achter haha. Die kat was doodsbenauwd toen die er niet door heen kon en mijn hond stond - op gepaste afstand ivm angsthaas zijn - luid te blaffen. Ik heb die kat nooit meer gezien hahaha
@merah vermoedelijk stak het vogeltje het kopje gedeeltelijk door het gaas. Het zijn hele tamme beestjes.
Die buren zaten vast ook niet meer voor de lol in hun tuin als ze zodanig overlast van katten hadden dat ze daar zelfs zo een apperaat voor hebben aangeschaft denk ik dan zo.
Ik vind het bizar dat mensen hun kat naar buiten laten ondanks dat ze weten dat hun buren er overlast van hebben.
Ja oké dat is ook zo. Maar het is toch raar om de kat dan maar ik weet niet hoeveel km verderop te dumpen?
Ooo doe dat alsjeblieft niet. Op onze route naar school hebben ze op de hoek zo'n ding. Kinderen gaan er bijna huilend langs.
Ik heb besloten mijn reactie te verwijderen om een enorme discussie te vermijden. @Beheer ik vind dat dit topic aandacht betreft aangezien hier dierenmishandeling en diefstal wordt gepromoot. TS; superfijn dat je schoonvader het met de buren op heeft kunnen lossen! Waar een goed gesprek niet goed voor is...
Wat fijn dat de buren mee willen werken! Zijn ze toch minder achterlijk dan wat hier al werd geschreeuwd. Vind de manier waarop er door sommigen over katten wordt gesproken misselijkmakend en het maakt me zelfs boos. Zou de mijne (binnenkant overigens) voor overlast zorgen dan zou ik zeker bereid zijn mee te werken maar als ik erachter zou komen dat hem zulke wreedheden werden aangedaan zoals ik die hier voorbij heb zien komen dan zou ik niet meer voor mezelf instaan ben ik bang. Zou ik je echt reden geven om te piepen.
Ik hoor zo'n apparaatje wel. Hopelijk jouw buren niet, mijn oren gaan er namelijk gigantisch pijn van doen. Ik heb er el eens online naar gekeken omdat wij met regelmaat overlast van muizen hebben. Achteraf ben ik dus heel blij dat we zo'n ding nooit gekocht hebben want hij zou na 10 minuten alweer uit moeten om nooit meer aan te gaan. Ts, fijn dat er een oplossing komt. Wij hebben zelf ook een volière waar wel eens een kat op zit, is meestal ook dezelfde. Nu zijn onze vogeltjes niet zo heel duur maar zou er ook flink de P in hebben als het die kat zou lukken om er 1 dood te maken.
Als een kat op mijn bed zou schijten, dan mag ie nog blij zijn met deze oplossing! Wel fijn dat de buren meewerken, gelukkig!
Een buitenkat kan je niet binnen houden. Je kan er wel voor zorgen dat de buurt daar zo min mogelijk last van heeft.
De vorige buurvrouw had zo'n ding, ik kon niet meer naar mijn eigen voordeur lopen, zo'n pijn aan mijn oren en onze dochter rende altijd naar de voordeur met handen op haar oren, dan deed het minder pijn. En mijn man hoorde niks .