Hahahaha, die vind ik leuk. Wedden dat ze de hint snappen? Ik had bij de dierenwinkel anti-kattenkorrels gehaald die ik in een paddenstoeltje moest oden. De geur van die korrels vinden katten heel vervelend en het is dier vriendelijk. Het hielp even (waarschijnlijk had ik ze niet snel genoeg vervangen). Ik ben zelf zwaar allergies voor katten uitwerpsels en wordt er echt heel ziek van en krijg nare bulten op mijn lijf (handschoenen maken niets uit want het gaat via de luchtwegen) maar daar hielden mijn buren geen rekening mee dus had ik standaard een paar flessen cola gevuld met een klein laagje water en die gooide ik naar de katten toe, na een paar keer waren ze die flessen wel zat en bleven ze uit mijn tuin. Mijn man gooide ook bakken water over ze heen. De drollen schepte ik uit mijn tuin en gooide ze in het plantsoen maar naar een tijdje gooide ik ze terug bij die mensen in de tuin. Hun katten, hun troep. Na verloop van tijd werd het echt minder met de katten.
Een schrikdraadje plaatsen het meest effectief. 1x een aanvaring (of misschien 2x) en dan is het klaar. Dus als jouw buren dat nou op de schutting schrikdraad plaatsen..zou m.i. een goede oplossing zijn. Ik probeer zelf mijn katten het zo moeilijk mogelijk te maken naar de buren te gaan (had oa. al gaas en klimop tegen de schutting geplaatst), maar het is gewoon lastig. De katten zijn innovatief en hebben zo weer een andere route gevonden. Al die middeltjes helpen amper en zijn weg na 1 regenbui. De buuf heeft 2 honden en is bang dat 1tje een kat te pakken krijgt. Ik vind het vervelend als zij daar rekening mee moet houden. [EDIT ze gaf zelf aan dit al te doen; niet de bedoeling] Dit is leuk bedacht maar dan moet je dus wel 100% zeker dat die schijt van hun katten was. Bij ons in de buurt lopen nl heel veel katten en als mijn buren dit flikken ... ben ik niet meer on speaking terms. Hoe weten zij dat het van MIJN katten komt... Buren aan de andere kant zijn gelukkig dol op onze mormels
Tja ik ben van mening dat als mn hond et beestje te pakken krijgt, dat dat niet mijn probleem is. Tis mijn tuin. Maar verder, waarom ik er mijn probleem van maakte vroeg iemand. Ik ben denk ik te sociaal...ik woon hier lekker en wil hier met plezier graag nog jaren blijven wonen. En mijn beleid is dan: Altijd de eer aan jezelf houden, dan ben je iig nooit degene die de problemen veroorzaakt. Als et beestje nog 1x in mijn tuin rondloopt ga ik er wel wat van zeggen uiteraard, ik wil niet in mn eigen tuin risico's lopen op nare bacterieen of om een dooie kat aan te treffen (manlief zou zich bescheuren van het lachen, heeft gruwelijke hekel aan katten)
Heel vervelend. Wij hebben een kat in de buurt die het nodig vindt om tegen onze voordeur aan te piesen. Ook heel smerig. Gelukkig niet elke dag of elke week, maar toch. Gebruikte koffieprut in de tuin gooien, schijnt ook te helpen. Gaat tussen de pootjes zitten en dat vinden ze niet fijn.
Wij hebben het meest effectieve middel: Een kat vretende stafford... Onze staff heeft nu al meerder katten de tuin uit gejaagd en die houden het na twee keer de schrik van hun leven te hebben gehad wel uit hun poezenkoppie om nog bij ons in de tuin komen... Ik moet de schijt van mijn honden opruimen (en doe dit ook altijd netjes) en waarom mag een kat dan wel overal schijten?! Nee hoor, daar ga ik niet in mee..!! Mijn ouders hebben een kattenren gebouwd voor hun katten zodat ze wel buiten kunnen komen maar geen overlast veroorzaken voor de buurt...
kattenschrik van ecostyle was het enige wat bij ons hielp Nu heb ik een duitse herder, maar er moet iets zijn bij ons wat ze erg lekker vinden, want er zijn 2 die het toch proberen
hoi mijn katten hebben in t verleden ook vaak bij de buren gescheten,ik ruimde t netjes op voor hun,nu doen ze t niet meer want ze hebben een jack russel haha. ikzou gewoon zeggen zou je de stront kunnen opruimen in mijn tuin,want t is jullie kat als ze fatsoen hebben doen ze dat. groetjes
Mee eens, wij hebben ook katten en een katrijke buurt. Als mensen ons zouden vragen de drollen van onze beestjes op te ruimen, zou ik het zo doen. Wij hadden schrikdraad om de schutting, maar onze katten zijn dik behaard en vrij ongevoelig, dus dat werkte alleen om de buurtkatten uit onze tuin te houden. Volgens mij loopt het zo'n vaart niet, trouwens, qua overlast... onze tuin wordt ook door andere katten bescheten en bepiest. Ik kan regelmatig de voordeur schoonpoetsen of een buxus vervangen. Eerlijk gezegd, je woont boven op elkaar in een wijk... dan kan je je maar beter realiseren dat je op de een of de manier overlast zal hebben en ook veroorzaakt. De een is luidruchtig, de ander heeft luidruchtige kids, weer een ander heeft katten, weer een ander een motor, weer een ander komt in het weekend heel laat (vroeg?) thuis....er is altijd wel wat. je woont zo dicht bij elkaar dat je moeilijk geen overlast kan hebben. Dan kan je je maar beter sociaal proberen op te stellen en proberen de overlast voor jezelf te beperken.
Natspuiten is zeer effectief, maar dan moet je ze op heterdaad kunnen betrappen Verse koffieprut, koffiedrats of koffiedik op de plaatsen waar het gebeurd Motteballen zouden ook helpen maar hebben niet bepaald een aangename geur Peper op de plaats delict Een ondersteboven geplaatste muizenval op de plaats waar de katten het doen zou effectief zijn, omdat de katten ervan schrikken als de val afgaat (de val zal als de kat eraan komt toeklappen en omhoog springen). Leg de muizenval NOOIT met de klapkant naar boven!! Dit kan ernstige schade toebrengen aan de poes of andere dieren. Een koord die zigzag gespannen wordt over de plaatsen waar ze het doen ontmoedigd katten ook. zorg er alleszins voor dat de katten het niet makkelijk hebben om de open grond te vinden in de tuin. Beleg de aarde van hun "toilet" met houten planken, bloempotten, cacaodopjes... alles wat hun "gemak" verstoord: katten willen kunnen graven na hun gevoeg. Bepaalde planten kunnen helpen in het vermijden van katten die hun gevoeg doen in de tuin: Bodembedekkers: zorgen dat er geen aarde is die de katten kunnen omwoelen Citroengeur verspreidende planten, zoals ooievaarsbek, vuurwerkplant, citroenverbana Wijnruit Heesters: de stekels worden niet op prijs gesteld door katten
Ik was er gelukkig wel 100% zeker van dat het hun katten waren. De rest van mijn buren hielden hun katten binnen en het waren altijd dezelfde katten die in mijn tuin kwamen. Op het moment dat ik duidelijk uitleg zwaar allergies te zijn voor katten uitwerpsels en de buren houden hun katten niet uit mijn tuin dan ben ik al niet meer on speaking terms met hen hoor hahaha. En dan mogen ze er nog blij mee zijn dat het hierbij bleef want manlief had maar al te graag hun nekjes omgedraait of de hond van zijn broer geleend die katten graag verscheurd (helaas ben ik daarvoor te gek op katten).
Ik had toen ik zwanger was ook zo'n doosje meegebracht en aan mijn man gevraagd of hij dat wilde strooien. Vroeg laatst of hij dat spul nog gestrooid had, want er zaten nog steeds katten in onze voortuin, maar toen zei hij doodleuk dat het nog in de schuur stond...tja...dat helpt niet echt he! Dit doet mij er weer aan herinneren om het nu gewoon zelf te doen!
Maar vind jij het dan ook goed als ik mijn hond in jouw tuin los zou laten?! En dat hij tegen jouw voordeur aan plast of in jouw tuintje een drol legt!? Ik heb altijd het idee dat er van katten veel meer getolereerd wordt. Als ik mijn hond een keer meeneem naar de brievenbus aan de overkant en hij poept en ik wil een zakje gaan halen, want die heb ik toevallig niet bij me, dan wordt er al geschreeuwd dat ik die zooi op moet ruimen, of als ik met hem bij de vijver loop (buiten de bebouwde kom) en ik heb hem los krijg ik soms een snauw dat ik dat beest vast moet houden...er lopen extra mensen rond om te bekeuren als de poep niet wordt opgeruimd of als ze los lopen binnen de bebouwde kom, wij betalen belasting enz en dat is ook allemaal prima...maar er is niemand die eens optreedt tegen die katten en dan vooral tegen hun baasjes die ze maar laten lopen en schijten!:x En ik durf je echt met mijn hand op mijn hart te zeggen dat wij hier echt geen overlast veroorzaken in onze wijk. Wij hebben geen luidruchtige kids, wij hebben geen motor, wij zijn gewoon op normale tijden thuis en mocht het vroeg of laat zijn (wat bijna nooit voorkomt) dan doen wij gewoon zachtjes om rekening te houden met de buren. Wij hebben geen radio aan als we buiten zitten, wij denderen niet van de trap af en we gooien niet met de deuren...en mocht je de buren hier vragen, dan zullen ze met zekerheid zeggen dat ze geen last van ons hebben... Dus waarom zou ik dan wel moeten accepteren dat ik constant katten van anderen in MIJN tuin heb!? Dit is niet als aanval naar jou bedoeld hoor, maar meer in het algemeen...maar vind het dus niet kloppen als jij zegt dat je het eigenlijk maar hebt te accepteren omdat wij zelf ook wel vast iets doen...en dat is dus niet waar.
Klopt.. en koffie prut tussen de planten... en tijdens je zwangerschap zou ik zo wie zo handschoenen aan doen, voorkomen is beter dan genezen
Vind t allemaal een beetje ver gaan hoor. Onze buren hebben ook katten en die huppelen ook regelmatig.door onze tuin als de honden binnen zijn. Nou als ze wat doen dan pak ik een blik en veger en weg is t. Daarentegen zullen onze buren onze honden weleens horen blaffen. Ik zie.hier verhalen dat er wel neigingen zijn om een kat de nek om te.draaien, sorry hoor maar een dier vermoorden omdat ie zijn natuurlijke gedrag vertoont? Gaat me echt te ver, maar volgens mij vond de persoon die het vertelde dat ook. Maar ik kan niet snappen dat je om zoiets een dier wilt vermoorden, zijn er wel ergere dingen te.bedenken hoor. Beetje leven en laten leven, en anders een hutje op de hei??
Durf je ook nog te zeggen dat je leeft? Rekening houden en een beetje sociaal gedrag lijkt me normaal, maar je kan het ook overdrijven. Ik heb wel een motor en wij hebben de radio wel eens (zachtjes) aan als wij buiten zitten, als ik jou tekst lees lijkt het dan alsof ik overlast veroorzaak. Nooit klachten gehad terwijl de buren niet op hun mondje gevallen zijn hoor. Ik hoor de kinderen van de buren 2 huizen verderop wel (leek wel een openbaar zwembad laatst) So what, als je nou eenmaal in een woonwijk leeft hoor/zie je ook andere mensen (+dieren).
uh kunnen we misschien ontopic blijven??? Ik ben er gewoon niet van de gedient dat die kat in mijn tuin loopt. En ik ben ook niet van plan dat gewoon te accepteren..Ik wil het beestje uit mijn tuin houden en daar vroeg ik tips voor. Ik weet dus inmiddels dat er bij de action spul voor te krijgen is en dat ik citroenverbena tussen de planten kan zetten. Ook begrijp ik dat een supersoaker mijn beste en meest katvriendelijke optie is om hem/haar te laten schrikken.
Sydneys heeft en hele lijst met goede tips gegeven En zoiezo is het altijd verstandig om met handschoenen aan in de tuin te werken als je zwanger bent.
Ja dat weet ik, als ik uitgebreid werk in de tuin heb ik dat ook wel...maar soms als ik een onkruidje ff snel wil wegtrekken dan ga ik niet eerst helemaal naar de schuur om mn handschoenen te gaan halen. Maarja als ik dan in de kattezeik grijp...
Ja maar is het geen kattezeikje dan is het wel een vogelpoepje of een worm, spin oid vieze handen krijg je toch met onkruid verwijderen.