@mams136 Onze achterburen hebben op de schutting een strip met plastic puntjes geplaatst tegen katten. Niet scherp, maar voor de katten niet fijn om op te lopen. Misschien is dat nog een optie? Dit bedoelde ik: Katten uit de tuin houden ? Anti-kat ? Bestel anti- kattenstrips! Maar daar staat dat het wel scherp is. Die bij ons achter vallen wel mee. Niet heel mooi om naar te kijken overigens
Als je snel een onkruidje eruit trekt zie je toch wel of daar poep ligt? Als ik snel een onkruidje eruit trek dan pak ik het bij de plant en trek het er zo uit, ik ga niet graven. Maar goed...
Ik vind dat de buren maar een oplossings moeten zoeken en voor de kosten van de genomen maatregel moeten opdraaien Jij moet dadelijk vanalles aanschaffen om de kat en kattestront te weren terwijl het HUN huisdier is waar HUN verantwoordelijk voor zijn en die HUN moeten bijhouden. Ik zou alleen al uit principe de nota bij hun in de brievenbus gooien. Schandalig dat andere mensen voor iemand anders zijn huisdier moeten boeten Ik laat mijn kinderen toch ook niet overlast veroorzaken in de tuin van de buren, of mijn hond? Mijn kinderen of hond = mijn verantwoording die ik moet nemen, en niet de verantwoordelijkheid vd buren. Anders had ik geen kinderen of hond moeten pakken
Verwacht je ook dat mensen hun vogels (duiven houders ed) die ze houden in een kooitje binnen houden?
Dus als ik mijn hond onaangelijnd laat en hij kakt elke dag in jou tuin al dan niet perongeluk, ruim jij het even op met veger en blik zoals Manuk zegt en heb je er geen moeite mee? Bizar.. Jij vind dat je je gewoon niet zo aan moet stellen als de buurkat in je tuin kakt en het gewoon moet opruimen Denk je dan ook zo als er dagelijks hondenkak in je tuin ligt of ben je alleen zo aardig naar katten toe? En ja, als de buurman vogels houd en hij laat ze elke dag vrij en elke dag is mijn tuin de pineut hetzelfde verhaal. Zijn dieren = zijn verantwoording en niet de mijne. Hij wil dieren houden, moet hij ook maar voor ze zorgen en de rommel die ze produceren
tegen katten heb ik niks, niemand op dit forum denk ik, wel heb ik iets tegen de baasjes die hun katten maar overal laten rondlopen en schijten. je hebt mensen die bang hebben van honden maar ook van katten. je heb ook mensen die honden vies vinden maar ook mensen die katten vies vinden, daar ben ik een van. ik vind katten wel lief en mooi, mooi zijn ze, lief ook maar ik vind ze vies, waarom weet ik niet, ik aai ze soms wel, 3 x op een jaar maar ik zou we ook niet in mijn tuin willen hebben, net zoals anderen geen vreemde hond in hun tuin willen hebben, ik zie daar geen verschil in. je gaat toch ook geen hong laten rondlopen in iemand zijn tuin en al helemaal geen behoefte laten doen, wil je onkruid gaan trekken of planten in de grond doen heb je zo een kattedrol in je handen(mezelf nog niet overkomen gelukkig) met die kattepis en andere behoefte durf je je kind nog niet lekker te laten spelen in de tuin. het is niet de fout van de katten, die weten niet beter, maar wel van de baasjes
vraag nu gewoon aan je buren of ze de stront op ruimen dan ben je ervan heb,tenzij je je buren liever niet in je tuin wilt. ik weet niet hoe je relatie is met je buren. vragen kost je niks. groetjes
ik zou het er ook eerst even met ze over hebben. misschien denken ze wel met je mee voor een oplossing?? hier zelfs katten gehad die op m'n balkon scheten. echt te ranzig. mooie grote kist met bloembollen neer gezet. na een week keek ik, 1 grote bak met stront :x ben toen ook naar de buren gegaan en die hebben toen aan hun kant van het hek, gaas gespannen. probleem opgelost. ik vindt ook dat mensen hun dieren bij zich moeten houden. daar hoef jij niet voor op te draaien. woon hier naast een basisschool. als je ziet hoeveel katten er in die zandbak schijten en daarna spelen de kleutertjes er weer fijn in. bah. lekker allemaal binnen houden. en er wordt inderdaad van katten veel getolereerd. ze "moeten" los lopen en horen niet binnen opgesloten of achter een draadje want dat is hun natuur en meer bla bla. en als ze plat gereden worden dan hebben de baasjes er nog niet van geleerd want:"hij heeft i.i.g. lekker losgelopen en een goed leven gehad" mijn hond zou ook maar wat graag de hele dag lekker los door de wijk en de tuinen willen struinen. lekker katten opjagen, plantjes uitgraven en alles onderschijten. maar dat mag niet want dat hoort niet?? en nee, ik ben geen kattenhater. heb zelf 2 katten maar die blijven binnen omdat ik niet wil dat ze overlast bezorgen bij anderen. of dat ik ze binnenkort van de weg af kan schrapen omdat ze plat gereden zijn. als ik later een tuin heb dan mogen ze daarin. afgeschermd zodat ze niet anderen tot last zijn.
Nou precies, beter helemaal geen huisdieren, honden en katten zijn niet gemaakt om binnen te houden,weg ermee,..probleem opgelost i hate cats and dogs
Ja hoor! IK LEEF! Gelukkig wel! ! En ik beweer niet dat jij overlast veroorzaakt, de buurjongen naast ons heeft ook een motor, prima toch, mij hoor je er niet over, je hoort hem weleens, maar ik heb er geen last van! Maar er stond in het stuk waar ik op reageerde dat iedereen wel overlast veroorzaakte (inclusief dat rijtje waar ik dus op reageerde; motor, kinderen enz) en dat we (met andere woorden) dan ook maar moesten accepteren dat er katten in onze tuin liepen...en dat vond ik dus onzin!
Kan geen kwaad voor honden hoor... het zijn doppen het lijkt een beetje op grote pistache doppen. Wij hadden ze ook, ging alleen super schimmelen en daarna was er niet veel van over. Overigens erg zinloos tegen katten... Wij laten onze hond zoveel mogelijk in de tuin, het enige middel dat katten afschrikt. Heb ook een bloedschurft aan de kattenstront van de katten van de buurvrouw. En dan stond ze een tijd terug nog vol trots te vertellen dat ze binnen geen kattenbak nodig heeft.. nee vind je het gek als dat vieze beest bij ons zit te schijten :x Me don't like cats Trouwens schiet mij te binnen, wij hebben ALLE 'blote' aarde in onze voor- en achtertuin bedekt met worteldoek en daar (vrij grof) grind overheen gelegd. Staat mooi en de steentjes zijn vrij scherp. Sindsdien vinden wij zelden nog een drol. Dus dat helpt wel. Wij hebben dat trouwens gedaan omdat we het mooier vinden dan de kale aarde maar het heeft dus een goede bijkomstigheid dat katten het niet zo prettig vinden...
Je hebt ook electronisch draad wat je op de schutting kunt bevestigen. De katten krijgen dan een oplawaai(tje) waardoor ze niet meer op de schutting willen of kunnen lopen en dus ook niet in je tuin komen. Of het goed werkt weet ik niet want zelf hebben we het niet.
Och praat me er niet van. De buurkat komt ook altijd bij ons in de tuin schijten en rottigheid uithalen. De buren hebben zelf alles betegeld dus zoekt de kat (of twee hebben ze er eigenlijk, maar eentje zie ik voornamelijk...) hier een plek in de tuin om te schijten. Heeft het ook weleens op het gras gedaan, en ging dan ook nog graven. En wat laatst is gebeurd: ons hondje liep buiten en wilde enthousiast met die kat spelen. Maar die kat blies en haalde uit. Daarbij kwam de nagel van de kat in het oog van onze hond en moesten we naar de dierenarts. Ze bleek een ernstige beschadiging (!!!!) in haar oog te hebben van die (sorry) rotkat. Was echt niet blij. Moet volgende week al voor de 5e keer voor controle komen bij de dierenarts. Gelukkig heelt haar oogje goed en hoeft ze waarschijnlijk niet geopereerd te worden. Maar die katten doen net alsof ze de baas zijn in onze tuin. We hadden een keer rieten plantenbakken staan in de tuin en die hebben ze helemaal aan flarden gekrabt. Moet niet gekker worden.... Ben elke keer zwaar geirriteerd als ik die katten weer zie lopen of zie schijten in de tuin.... We gooien weleens koffieprut in de tuin, maar dat helpt volgens mij maar even, maar een aantal dagen later zitten ze er weer... Misschien dan die kattenschrik van de action met knoflookgeur maar eens kopen...
hoihoi! Jeetje wat een discussies weer zeg, ts zal even op je vraag antwoorden. Wij hebben twee katten die loslopen, mijn buren zijn er erg blij mee want het stikt hier van de muizen en mijn tijger vangt ze allemaal Máár ik vraag regelmatig aan de buren of ze geen last van onze katten hebben en geef ze als tip dat mocht de kat in de tuin poepen ze echt de tuinslang erop mogen zetten. Als ze ergens een hekel aan hebben is het dat wel, werkt heel erg goed. Zou het wel gewoon ff overleggen met je buren, die kunnen denk ik hun beestjes niet binnenhouden en het is erg lastig om een kat een bepaalde plek om te poepen aan te leren(heb drie kattenbakken en die beesten blijven maar in mijn tuin poepen, gelukkig wel in MIJN tuin dan kan ik het zelf opruimen maargoed) maar ze zullen vast met je mee willen denken! Ben wel benieuwd of dat actionspul goed werkt, zou je dit nog willen laten weten? Dan krijgen mijn buurtjes binnenkort een klein bloemetje met een busje van dat spul van me