Tja.... een hond die per ongeluk losloopt en een drol in mijn tuin draait, geen probleem, dat ruim ik zonder morren op. Ik vind het wat anders als mensen expres de hond in mijn tuin gooien om te gaan poepen. Ik gooi de katten immers ook niet over het tuinhek. Sowieso vind ik het bizar en asociaal als honden- of kattenbezitters, of wie dan ook, op straat uitgescholden wordt. En ja, ik vind echt dat je, als je in een woonwijk woont rekening te houden hebt met een bepaalde mate van (onbedoelde) overlast. Je hebt immers geen huisje op de hei gekocht. Het is wat anders als mensen je gericht gaan zitten zieken, maar dat lijkt me in het geval van de katten niet. TS: volgens mij heb je al heel wat tips gekregen voor de tuin. Ik hoop dat ze helpen. En anders gewoon de eigenaren aanspreken, het probleem (je zwangerschap en allergie) voorleggen en vragen of ze het komen opruimen.
Ik hou heel veel van dieren, wij hebben zelf oa 3 katten, maar die hou ik binnen. Wij hebben nl OOK een vijver met hele dure koi en een voliere met vogels waaronder dus ook dure koppels vogels. Wat mij echt irriteerd is dat andere mensen HUN katten rustig buiten laten komen, die dus MIJN tuin ingaan. Als mijn vogels van een kat goed schrikken, kunnen ze dus dood neervallen, om maar te zwijgen van mijn koi's En sorry, dat vind ik niet leuk. Ik vind, jouw beesten hou je bij jou thuis
Och mensen waar maken jullie je druk om. T is dat we honden en katten als huisdier houden en dat wij ons niet aanpassen aan de natuur, maar de natuur aan ons. Anders hadden we elke dag wolven, herten, koeien en weet ik wat voor beesten die ons tuintje onder kwamen schijten. Honden kun je leren om alleen in het gras/bosjes te laten schijten. Daarbij horen honden in de bebouwde kom aan de lijn en ben je er dus bij als er geloost word. Katten kun je zo iets niet leren. Verder wil ik niet weten wat er naast kattenpoep nog meer in de tuin ligt.