Ik zou ook de buren toch informeren hierover. Zij zijn verantwoordelijk voor hun katten. Vind het ook raar dat mensen die geen katten hebben, hun tuin moeten aanpassen om geen last te hebben van katten die niet van hun zijn Wij hebben zelf hier een kattenren, dus niemand heeft van onze poezels last.
op de opmerking dat de kat niet buiten zijn behoefte hoort te doen.. En kat hoort ook eigenlijk niet binnen opgesloten te zijn (net als elk ander dier)
Volgens mij is de beste oplossing zelf een kater nemen. Die jaagt andere katten uit jullie tuin en een kat gebruikt normaal gesproken nooit zijn eigen tuin (huis) als kattebak, dus hij zal de tuin van jullie buren waarschijnlijk gaan gebruiken. Je zadelt dan dus wel een ander met het probleem op, maar jouw probleem is opgelost
carlijn, hahaha..krijg ik straks buren op mijn dak die last hebben van mijn kat. Nee, juist om deze reden hebben we ervan afgezien...en we zijn beiden gek op katten. Miranda, ja ik ga denk ik eerst kijken wat ik zelf kan doen, zonder al te hoge kosten. En als de kat hardleers blijft zal ik de buren wel moeten informeren. Die drollen en uitgegraven tuin werkt me op een gegeven moment ook op de zenuwen hihihi. Daphne, ik ga gelijk een emmer water klaarzetten, hoop dat dat snel resultaat heeft
Iemand die ik ken had ook veel last van katten, rond geinformeerd en had een soort van gif gekocht. Ze had ook als tip gehad iets met watten waar ze iets in stoppen en dat eten ze op en dan gaat hun maag zwellen ofzo. Ben het precies vergeten, maar vindt dat wel verschrikkelijk! Heb er wel last van,maar ga zo'n dier geen pijn doen of om zeep helpen. Dan hoog ik liever mijn schutting op.
Vervelend hoor dat jij last hebt van de katten, wij hebben er zelf 4 en gaan ook regelmatig naar buiten. We hebben ook tegen de buren gezegd, geef het alsjeblieft aan als je er last van hebt want dan gaan WIJ naar een oplossing zoeken, WIJ hebben voor de katten gekozen, niet te buren. Ik zou het dus zeker op prijs stellen als ze langs zouden komen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat jij naar een tuincentrum moet, een hoop pindadoppen kopen en in je tuin moet strooien terwijl je geen katten hebt. Ik zou dus eerst even deze klacht doorgeven bij je buren zodat jullie samen naar een oplossing kunnen kijken. Veel succes!
ik weet niet of het al gezegd is heb het ook niet helemaal gelezen maar weet wel dat er iets is bij de dierenwinkels en zelfs tuinwinkels wat katten vies vinden en is helemaal diervriendelijks orrt anti kat noem maar... dacht korrels of iets weet niet precies maar ze vinden eht vies en schijnt elke kat af te schrikken misschien een idee? maar zal het wel gaan melden bij de buren
Denk dat de enige oplossing zal zijn, dat je je hele voortuin bestraat of dat je buren de kat binnen houden. Heb ook al van alles geprobeert, maar ze lijken echt wel aan alles gewend te zijn, ze schrikken nergens meer van. (heb het wel diervriendelijk gehouden hoor, die beestjes kunnen er ook niks aan doen dat hun baasjes hun los laten lopen buiten.) Succes ermee! Groetjes Taby.
Nee,dat hoort een kat ook niet,en mijn kat doet ook wel eens even een plasje in onze eigen tuin,maar poept gewoon op de bak hoor.
Ik heb zelf ook een kat. Uiteraard hebben we een kattenbak maar die gebruikt hij al een hele tijd niet meer, hij doet zijn behoeftes dus buiten. Ik vind het heel vervelend als anderen er last van hebben maar ik kan hem niet tegenhouden, een kat is nu eenmaal een buitendier. Tenminste, onze kat was dat gewend, het is een aanlopertje. Ik zou je adviseren om hem als je hem in je tuin ziet, eens een paar keer flink met de tuinslang te besproeien. Daar schrikt hij waarschijnlijk zodanig van dat hij het niet meer leuk vindt om in je tuin te komen. En dat is echt niet zielig hoor, het doet geen pijn! Gewoon hem flink laten schrikken met een straal water.
Met water gooien is een goede oplossing. Ook kan je iets pakken dat een hard schel geluid maakt waar ie van kan schrikken en wat je eventueel naar hem toe kan gooien. Echter niet alle katten reageren hierop. Het nadeel hiervan is ook dat je de kat op heterdaad moet betrappen. Als ie voorbij loopt ofzo kan je al beginnen water gooien, of met zo'n hoge drukpomp die een flinke straal water produceert, dan kan je van een afstand mikken. Dit klinkt zielig, maar het beest staat ook voor de keuze jullie tuin (+water) voortaan te mijden. In de dierenwinkel krijg je spul speciaal voor dit soort gelegenheden. Dat sproei je door de tuin en dat is in de kat zijn optiek zó stinkend, dat ie die plekken voortaan mijd. Een tuin goed afzetten heeft geen enkel nut: een kat die persé in jouw tuin wil komen vind altijd wel een manier. Evenals naar de buren gaan ermee, dat heeft ook geen nut. Wat willen ze doen? Tegen hun kat zeggen dat ie niet meer bij de buren in de tuin mag? Succes ermee!
Wij hebben een kat die het steeds in onze tuin wil doen, echt superirritant. koffie en kattenschrik heb ik geprobeerd maar helpt niets. We wonen nog niet zo lang in dit huis (1 jaar) en hiervoor hadden we een balkon, de kat ging dan gewoon in de bosjes bij het slootje naast ons huis, maar nu dus bij ons, ik kan hem soms wel kelen zo pissig wordt ik erom. We hebben net plantenbakken gebouwd en hier wil hij dus in poepen, ik kan moeilijk de hele dag blijven zitten om hem weg te jagen, hij wacht dan achter de schutting tot ik weg ben, de smiecht Oplossing komt in het voorjaar wel, dan hebben we ook nog gras en dus alleen nog maar "verboden" gebied. Jij succes ermee, vind je "de"oplossing PB me dan alsjeblieft!
Een supersoaker (zo'n waterpistool) en hem daarmee een paar keer nat spuiten als je hem weer betrapt. Nou ja mits niet van te dichtbij natuurlijk Hoef je echt maar een paar keer te doen..
Tip van mijn dierenarts (heb zelf ook 3 katten) ; pak een lege wc rol plak hem aan 1 kant dicht en doe er rijst in . De andere kant ook dichtplakken . Als je ziet dat de kat in de tuin komt , die wc rol naar hem toe gooien ZONDER de kat aan te kijken ! Niet hard gooien natuurlijk , maar gewoon zachtjes . Hij schrikt van het feit dat er "zomaar" iets uit de lucht komt vallen èn het geluid dat de wc rol maakt Op deze manier kun je een kat thuis ook dingen afleren . Zo heb ik mijn kat afgeleerd om aan mijn deurposten te krabben . Groetjes joyce
mja cacaodopjes schijnen ook te helpen.. maar bij mijn oude huis lagen die er als bodembedekking.. (had de vorige bewoner bedacht en ik heb het nooit weggehaald eigelijk.. ) en dat werkt in ieder geval overduidelijk niet.. wnat er lag regelmatig een dikke kater in onze cacaodopjes te snurken enige is dat het wel erg lekker rook als het geregend had en eh.. mijn buurvrouw zette altidj sateprikkers tussen de plantjes zodat mijn kat daar niet kon slapen nouja.. dat heeft 3 dagen gewerkt.. daarna wurmde hij zich gewoon tussen de prikkers (ik denk dat ze beter kon ophouden hem eten te geven.. dan was ie vast minder vaak in de tuin) enige wat hier tot nu toe echt werkt.. is gewoon water inderdaad... maar als de pindadoppen werken.. dan hoor ik he graag mijn poessies zitten namelijk gewoon binnen.. en dan mogen adnere poessies best uit de tuin blijven he
Stadiontoeter kopen en wachten tot je hem op heterdaad betrapt! Zodra hij gaat zitten, meteen een flinke toeter geven en eventueel iets zachts in zijn richting gooien, dat hij echt het idee heeft dat ie bedreigt wordt. Je kunt dit bijvoorbeeld doen vanaf een raam van de bovenverdieping. Ik heb hier heel veel tips over het gooien van water gelezen, maar dat helpt dus voor geen zier bij de kat van mijn buren. Ik vind het niet erg dat die bij mij op het erf komt, mijn katten lopen daar ook en we hebben wat dat betreft geen last van elkaar. Maar die van hun komt dus ook bij mij binnen, als ik met warm weer de achterdeur open heb staan en die eet de brokjes van mijn katten op en dat vind ik dus wel reuze irritant. Nou, ik denk dat hij ongeveer 4 emmers en 16 glazen water over zijn rug heeft gehad, maar de smiecht bleef het gewoon proberen. Nu hadden wij nog een stadiontoeter staan en ik wist uit (per ongelukke) ervaring dat mijn katten daar panisch voor zijn, dus . Ik ben om de hoek gaan zitten en zodra mevrouw er op haar dooie gemakje aan kwam lopen hebben ik getoeterd en tegelijkertijd een flinke prop kranten haar kant uit gegooid.....Whahahaha, ik heb een kat nog nooit zo hard zien rennen 8) en sindsdien mijd ze eigenlijk onze achterdeur wel...
@loetje: achja.. als het werkt.. maar ik ben een beetje anti als mensen dingen naar het hoofd gaan gooien enzo oten hier de kat een keertje buiten liep.. (dat mag als de buitendeur open staat zegmaar) toen kreeg ze een klomp naar dr hoofd end at vind ik ietwat asociaal eignelijk
Wie heeft het over het gooien naar een hoofd Ik had het er duidelijk over dat ik de prop kranten haar kant uit gooide, niet bovenop haar en een prop kranten kan je toch absoluut niet vergelijken met een klomp, jeetjemina zeg
eh.. ik wou al bijna zeggen dat je even moest lezen loetje.. want dat bedoelde ik niet maar eh.. zie dat ik het wat krom geschreven heb ook het was dus geen commentaar op jouw krantenprop.. maar meer dat andere mensen het weleens minder subtiel aanpakken dan jij en dat ik dat wat jammer vind zachte dingen mogen, water mag ook klompen mogen niet. en aardappels ook niet
Onze buurman had last van de katten van de oude bewoners van ons huis. Was gelijk in paniek toen bleek dat wij ook twee katten hebben. Ik probeer er zelf op te letten dat ze niet bij buurman in de tuin gaan en heb hem een grote bus katteschrik gegeven. En tevens verteld dat ik het geen enkel probleem vind als hij er een emmer water overheen gooit als ze in zijn tuin zijn. Ik heb pas gevraagd hoe het gaat met de katten en eigenlijk heeft hij nergens last van. Gelukkig! Denk dus toch naar je b uren toegaan en vragen of zij zelf ook een oogje in het zeil kunnen houden. Het zijn tenslotte hun katten! Helaas is het natuurlijk ook zo dat katten vreselijk eigenwijs zijn en moeilijk heel de tijd in de gaten kunt houden...