Kat van de buren

Discussie in 'De lounge' gestart door Smoeltje, 17 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja punt is inderdaad dat je ze moeilijk kan zeggen "die tuin mag je niet in"
    gelukkig nu een buurman die nogal gek is op onze kat
    maar ik hou altijd mn hart vast als ze buiten is
    gezien ze bij onze buurman zo naar binnen stapt.. ben ik bang dat ze dat ook bij mensend oet die het minder leuk vinden...
    gelukkig asl ik de deur open laat.. blijft ze meestal gewoon voor de deur in het zonnetje liggen :)

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Okay Saskia, iets krom geschreven en daardoor verkeerd begrepen ;)

Ik wil nog wel even toelichten dat ik bovenal gek ben op katten, op de meeste dieren trouwens en zal ze dan ook nooit moedwillig pijn doen. Mijn "techniek" is misschien niet helemaal vriendelijk, gezien katten een geweldig gehoor hebben, maar ik denk dat deze ene aktie uiteindelijk wel wat vriendelijker is voor deze kat, dan nog eens tientallen plenzen water over haar heen...

3. shalini

shalini Actief lid

21 jul 2007
    289
    0
    0
    Citronella helpt

In de zomer even je tuin afspuiten met water en citronella en als het koud is even met een emmer ofzo.

Toen ik geen kat had deed ik het altijd omdat de kat van de buren in mijn tuin poepte..echt smerig gewoon. Nu heb ik zelf een kat en doe ik trouwens alleen in de zomer.
    Ik vind dat hij het gewoon in de kattenbak moet doen.
    Maar heb het geluk dat mijn kat niet verder als de tuin gaat dus dan hebben andere mensen er geen last van.

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Saskia, hier dus ook zo'n buurvrouw die het wel gezellig vond als de katten bij haar op visite kwamen. Ze mochten zelfs op haar bed slapen (dat mag bij ons nog niet eens).
    Zij is verhuisd en er kwam een nieuw stel in, en zij is "bang" voor katten. Het eerste wat ik heb gedaan is een welkoms kaartje gestuurd met de gebruiksaanwijzing (lees hoe kan je de kat wegjagen) van onze katten. (Omdat dit bij elke kat anders is).

5. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Dit is ongelofelijk maar waar!

Eergisteren was mijn man aan het koken en ineens zat er een zwart witte kater bij het keukenraam zielig te miauwen en probeerde door de kleine opnening zichzelf naar binnen te wurmen.Precies dezelfde als die van de buren, een zwart witte kat. Maar het ws em niet.

Dus ik doe voor de grap het raam open en springt naar binnen en gaat heel bijdehand en ondeugend door de woonkamer lopen.
    Tegen mijn benen wrijven alsof hij wilde zeggen: waar waren jullie nou? Ik heb jullie zo gemist.
    Ik heb hem vervolgens heel voorzicht de tuin in gemanouvereerd aangezien ik anders aan hem vast zou zitten.
    Wat daarna volgde was zo zielig en hartbrekend: hij werd helemaal gek en wilde naar binnen. tegen het raam opklimmen zodat je alleen zijn kopje zag en heel zachtjes zielig miauwen.
    Naar een opening zoeken om naar binnen te komen.
    En zijn blik was zo zielig en verwijtend: hoe kan je mij dit aandoen.

Hij is vervolgens om het huis heen gelopen en weer voor het keukenraam gaan zitten, wachtend tot we hem naar binnen laten.

Echt nooit eerder meegemaakt dit en er lopen hier ontzettend veel katten rond.

6. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

24 jan 2008
    176
    0
    0
    Bedankt voor alle tips haha, maar niets werkt hier....mijn tuin ligt ook altijd vol kattendrollen...

Heb zelfs schrikdraad gehad

Ik heb nu mijn tuin zo volgeplant met vaste planten dat er geen kat meer tussen past!

Iemand nog tips tegen een jankende kat die 's nachts niet naar binnen mag? zelfs niet als het heel hard regent of vriest.. (echt heeel zielig, maar een beetje jammer dat ie onder mijn raam gaat staan blèren..)

Deel Deze Pagina