Help: wil ander werk, maar wat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fem, 13 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hey meiden,

Omdat ik hier alijd zulke goede adviezen krijg ga ik dit ook maar eens proberen ;).

Ik werk momenteel als accountmanager in de detachering. Het verdiend leuk en ik heb hele relaxte uren, maaaaaaaaar, het knaagt een beetje. Ik zou zo graag iets anders willen doen. Maarja, wat dan? Het is zo moeilijk.

Ik woon in de randstad en i.v.m. onze dochter wil ik niet onregelmatig werken (tenzij het echt heeeeeeel leuk is). Ik kan zowel de hele dag op kantoor zitten als in een echte buitenfunctie (op de weg dus), ik wil alleen niet leuren met een product (dat doe ik nu ook ;) en dat ben ik zát).

Een leidinggevende functie lijkt me echt geweldig maar het lijkt wel alsof die alleen weggelegd zijn voor mijn mannelijke collega's (ik zit in een mannenwereldje dus dan hebje dat snel), dus ik heb het gevoel alsof mijn HBO opleiding in de prullenbak kan en dat vind ik best wel zonde.

Ik ga graag met mensen om en ik wordt ook getypeerd als een echte leider, ik ben recht door zee, sociaal en humoristisch. Ik kan goed luisteren en ben enorm organisatorisch (moet iemands huis opgeruimd worden? Echt een klus voor mij, vind ik heerlijk), ik kan ook enorm sacherijnig zijn hoor en om 5 uur moet ik echt naar huis!

Nou meiden, heeft iemand een leuk idee voor mij?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Zo. En nu weer verder met mijn saaie baan :(.

Liefs,

Fem

2. Aura

Aura Niet meer actief

Evenementenorganisator
    Weddingplanner
    Intercedent

Welke opleiding heb je precies gevolgd?

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Bij een groot bedrijf en dan als hoofd P&O?

Dat is een en al organiseren, leidinggeven, mensen aannemen etc.

4. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Ja, idd, is ook mijn vraag: welke opleiding heb je? Wat waren/zijn je dromen? Ben je bereid een opleiding te volgen? Ben je bereid financieel een stap(je) terug te doen? Hoeveel risico wil je nemen? Wel leuk! Om na te denken over een leuke, nieuwe baan :D

Groetjes, Carlijn

5. Paula0305

Paula0305 Actief lid

13 jan 2008
    143
    0
    0
    administratief
    Rotterdam
    Office Manager...?

6. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Pfff..ik heb hetzelfde probleem! Toevallig dacht ik er ook aan zo en topic te openen! Dus mag ik inbreken en voor mijzelf ook een oproepje plaatsen?

Heb 5 jaar in een kindertehuis gewerkt, op moeten zeggen ivm de wisselende diensten die niet vielen te combineren met Tijn. Ik rommel nu maar wat aan, en kan gewoon niks leuks vinden! Heb ook het idee dat ik verlicht ben in de zorg te blijven, als ik max. 24 uur wil werken en door mijn diploma, terwijl dat bijna allemaal onregelmatig is!

Ik heb SPW niveau 4, ben ondernemend, leergierig, creatief, kan leiding geven, en werk graag met mensen. Ik wil niet onregelmatig werken en max. 24 uur. opzich maakt mij het salaris niet zo heel veel uit, wil gewoon zo graag een leuke job, die goe dte combineren is met mama zijn!

Of ik zoek op de verkeerde plekken, of ik kom er gewoon niet in, mijn huidige sector zit te springen om mij, alleen dan wel voor teveel uur!

kus miek

7. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik heb HBO Bedrijfskunde gevolgt. Liever lever ik financieel niets in (logisch ;)) maar ik heb ook een auto en als ik een leuke baan kan vinden hoef ik er niet per se een lease wagen bij. Intercendente, ja, dat is het werk wat ik nu doe ;).

Verder, ik heb wel eens een beroepentest gedaan, daar kwam uit dat ik regisseur of acteur kon worden. Hmpf. Nee, daar heb je wat aan ;) hahahaha.

Mijn interesses zijn; mode (ik zou best iets in de inkoop willen), mensen, bereid om een opleiding te volgen en mijn dromen..? Hmmm... succesvol zijn in een vak dat ik leuk vind (lekker vaag :().

Miekie: Waarom zoek je niet iets in een winkel gericht op baby'tjes/ kindjes? Je kunt regelmatig werken en max. 24 uur zou geen probleem moeten zijn, denk bijvoorbeeld aan een Prenatal bijvoorbeeld? Je komt met veel mensen in aanmerking die je informatie kunt geven(en misschien een leuke korting bedingen ;)). Zou zoiets je aanspreken?Of misschien iets op een BSO bijvoorbeeld?

8. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Bij mijn vorige werkgever bestond de mogelijkheid om op kosten van de baas te orienteren op een andere functie binnen of buiten de organisatie. Denk je dat het bij jouw werkgever mogelijk is? Dat is wel een relaxte manier om eens zorgvuldig rond te kijken :D

9. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Bedankt voor de tip Carlijn, helaas werk ik in een relatief kleine organisatie :(, de directeur werkt rechtstreeks boven mij en that's it... :( Lastig ;) (tenzij hij weg gaat... hmmm... die kans is klein ben ik bang, haha)

10. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Misschien adviseur bij een bank?

11. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Als hij weggaat, is zijn baan dan niet iets voor jou :) ?

12. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Mocht ik willen ja ;) hahahahaha, helaas is het zijn eigen bedrijf, wordt een beetje lastig....

13. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik zou niet weten wat je kan doen. Kijk eens rond op monsterboard.nl
    zet je cv daar online en verander die elke zoveel tijd een beetje (dan word dat board getriggert en kijken er weer meer mensen naar je cv ;) )
    Wie weet wat je aangeboden krijgt?

Maar een ding viel me wel op.

Ik heb n hele zolder om op te ruimen...en mn huisje mag ook wel hoor als je het zo leuk vind ... dusseuh ;)

:)

14. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Inkoopmanager?

15. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Je doet nu iets vrij commercieels. Wil je niet bij een ander soort organisatie werken non profit bijvoorbeeld?
    Vaak kan je dan een duizendpoot functie vervullen en doe je van alles wat.

16. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Jaaaaa, dat lijkt me heel erg leuk! (Maareh, dat van die zolder opruimen vind ik ook erg interessant hoor, wanneer mag ik komen? ;)) Misschien eens kijken op overheidsbanen ofzo..?

17. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Nou wat dacht je van bijvoorbeeld warchild of Loesje of een omroepvereniging?
    Of idd bij de overheid. Mijn zusje is ook helemaal geen commercieel ingesteld mens. maar doet wel de vrij commerciele studie communicatie.
    Maar ze gaat stagelopen bij bijvoorbeeld de organisatie die lowlands organiseert.

18. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Even off topic Ik ben ook iets heel anders gaan doen.
    Ik werkte altijd in de zorg, maar ben daar een jaar jaar geleden mee gestopt toen mijn man mij vroeg of ik met hem mee wou werken.
    Dat doe ik nu. en ik doe nuvanalles van factureren tot bellen met klanten over een offerte tot de PR.

19. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Hoe gaat het FEM?

20. Nicci

Nicci Lid

18 jun 2006
    62
    0
    0
    Adviseur CWI
    Den Helder
    Hoi,
    Je kan tegenwoordig een competentietest laten doen bij het CWI om te kijken in welke richting/sector je werkt zoekt. Tevens kan je laten testen of je bijvoorbeeld ambities hebt voor een leidinggevende functie of dat het werken als zelfstandige iets voor jou zou zijn. Ook kan je al ideeen op doen op werk.nl.

Succes ermee.

Groetjes Nicole
    (adviseur bij het CWI)

Deel Deze Pagina