kat vast

Discussie in 'De lounge' gestart door Desie17, 17 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Desie17

Desie17 Actief lid

7 okt 2011
    249
    0
    0
    NULL
    heb de schrik van mijn leven gehad mijn kat die kreeg vandaag voor het eerst een halsbandje om en nu was het probleem ze kreeg hem vast in de mond al een paar keer dus had ik hem strakker gezet maar toch kreeg madam hem weer in de mond heel bizar ze kreeg het er niet meer uit en ik dacht haal hem eruit voordat mevrouw haar kaak nog breekt heb het eraf gekregen met een hand open schrok zo erg ze had er zo,n last van dat ze begon te krijsen voor mijn doen heb ik er goed aangedaan dan ik mijn hand open en zij bevrijd dan zij de kaak gebroken
    moest het even kwijt was zo geschrokken
    nu heb ik de wond wel laten bloeden en toen gespoelt

2. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    ik kan je verhaal niet helemaal volgen, maar je bent gebeten? Goed dat je het halsbandje eraf hebt gehaald, het gebeurt wel dat katten zichzelf ophangen. Voor de zekerheid even de huisarts bellen, katten kunnen allerlei nare bacterieen bij zich dragen die je geen kans wil geven. Wat schrikken, zeg!

3. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ik kan t ook niet helemaal volgen, een paar punten en komma's zouden op hun plek zijn in je stukje.

Maar idd goed dat je de halsband af gedaan hebt dan, je zal er maar niet bij zijn, en je kat zit de hele dag vast in zijn eigen halsband.

4. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Ik begrijp het ook niet helemaal maar zou mijn kat geen halsband meer aan doen. Ik zou een andere oplossing zoeken. Met de wond even naar de huisarts en een tetanus spuit halen vanwege het straat vuil

5. laatbloeier

laatbloeier Actief lid

27 nov 2011
    203
    0
    16
    ik weet niet wanneer je voor het laatst een tetanus injectie hebt gehad, dat moet je wel even checken!
    ook zou ik even navragen hoe het zit met toxoplasmose....
    voor de rest in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken

6. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Even een tip: neem nooit een halsbandje voor een kat. Wij krijgen vaak katten in het asiel die om een of andere reden weggelopen zijn of door een klootzak meegenomen zijn en ergens ver weg uit de auto zijn gezet zodat het beestje de weg naar huis niet meer kan vinden. Een kat kan zijn poot door het halsbandje wurmen omdat het niet lekker zit en zijn pootje er dan niet meer uit krijgen. Je krijgt enorme wonden onder de oksel. En dit gebeurd niet soms maar regelmatig.

En trouwens,ze kunnen zichzelf er helaas dus ook mee ophangen. Laat je kat gewoon chippen!

7. Desie17

Desie17 Actief lid

7 okt 2011
    249
    0
    0
    NULL
    ik heb ook een kat gehad die was 3maand weg en die had al een jaar een halsband maar toch was ze bijna der voorpoot kwijt

en de rest het verhaal kan warrig zijn was nogal overstuur en de kitten komt niet op buiten nog niks omdat ze te klein is en we bang zijn dat mensen der mee nemen ik heb het al een keer gemeld bij de vk dat ik veel gekrabt werd ze is nogal speels maar ze zeiden er niks op en nu omdat het best bloede heb ik het express laten stromen maar zou morgen zowiezo even bellen

8. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ben je nou gebeten of heeft kat zijn kaak gebroken?

Geen bandjes doen hoor! levensgevaarlijk die dingen!
    Hopelijk gaat het goed met je (of je kat)

9. Desie17

Desie17 Actief lid

7 okt 2011
    249
    0
    0
    NULL
    ik ben gekrabt bijten kon ze niet. omdat het halsbandje in der mond zat. toen ze vrij was liet ik der ook los.

10. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    ah ja na een paar keer lezen werd het me al iets duidelijker ja ;)
    Wel schrikken! goed in de gaten houden of het niet gaat ontsteken..

11. Desie17

Desie17 Actief lid

7 okt 2011
    249
    0
    0
    NULL
    zal ik doen ;)

12. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    hier wel een kat met halsbandje om, dankzij een kat van de buren hebben wij een luik moeten nemen met electronische sluiting, dan moet hij wel een bandje om, hij heeft er wel 1 die als het moet ook zo los kan. en hij loopt er al 4jr mee rond. kat van de buren lag op het aanrecht, in de speelgoed en knuffel kist van mijn dochter overal zwart haar zo vies. onze eigen kat doet dat nooit

13. shadow85

shadow85 Niet meer actief

Onze twee katten hebben een halsband met elastiek erin dus kunnen ze zich niet ophangen.

14. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Oei das schrikken! Goed in de gaten houden en uitspoelen.. Dat is wat ik doe alsik een krab heb die flink bloed van een van de katten..

15. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Offtopic, je hebt ook kattenluikjes die werken op de chip van je kat. Dat luikje "leest" de chip en laat dan alleen jouw kat(ten) binnen. Magnetische luikjes met een halsbandje gaan voor iedere kat open die ook zo'n halsbandje heeft. Mss is het een idee?

16. Desie17

Desie17 Actief lid

7 okt 2011
    249
    0
    0
    NULL
    de meeste halsbandjes passen niet bij mijn kat omdat ze nog erg klein is ze mag dan wel bijna 20 week oud zijn maar ze blijft erg klein
    dus hadden we een met schuif systeem en het halsbandje klikt in elkaar die kun je zo los trekken maar bij haar ging die niet los

17. me83

me83 Niet meer actief

heb je geen dettolwaslotion in huis? dan kan je even je hand erin weken.. ontsmetten moet echt met een bloedende wond.. kattentanden zijn ''giftig'' en daar kan je nare wonden van onverhouden.. miss dat je ook ermee in de soda kan zitten?weet niet of dat goed is maar vaak spoelt het extra goed schoon met open wonden

18. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ze is niet gebeten ;)

19. knap

knap Niet meer actief

Als katte tanden giftig waren was ik er nu niet meer geweest. Zo vaak gebeten of gekrabbeld.

Maar wat en verhaal. Als ik nog een kat zou hebben. Ik zou ze nooit een bandje om doen. Omdat het gewoon tja niet echt veilig is. Het kan jaren goed gaan maar ook in eens kan de kat zich er aan op hangen je weet het maar nooit.

Ooit wel eens een kat zien hangen in een gekantelde raam. Dat beeld raak ik nooit meer kwijt. Brr.

Het verhaal was warrig maar begreep hem uit eindelijk prima.

20. Desie17

Desie17 Actief lid

7 okt 2011
    249
    0
    0
    NULL
    ik heb uiteindelijk nog wat alchohol op de wond gesmeert zowiezo omdat ik miss van de week wordt ingeleid en over halsbandjes denk ik anders omdat er best wat mensen zij die denken van heey die neem ik mee of ze wordt aangezien voor zwerfkat door dat onze andere kat geen bandje had zouden we er miss nooit achter zij gekomen dat hij aangereden was

Deel Deze Pagina