Als de kat 3 dagen per week alleen thuis is is het voor hem wel leuk een vriendje te hebben. En zeker met kleine kinderen is het wel fijn als de katten met elkaar stoeien en 'vechten' en dat niet met je kinderen doen! Uit ervaring Maar goed, het is niet zoals bij bijv. konijnen dat zo'n dier echt eenzaam is in zijn eentje. Katten zijn vaak best mensgericht!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik naar de vader geen navraag heb gedaan, maar de moeder was er wel bij. Ik ben ook helemaal vergeten te vragen of de kat een stamboom heeft En durf daar nu niet meer zo goed over te beginnen Is voor mij ook niet heel belangrijk...Maar voor 600 euro verwacht ik hem eigenlijk wel. De katten zijn wel getest.
ik zou er als nog naar vragen, zeker alsje 600 euro betaald, echt het is niet raar om naar te vragen hoor, gewoon zeggen van ja nu we wellicht een2de bij je kopen, zou ik toch wat meer info over de ouders ect, willen.
Ja, je hebt wel gelijk. Ik denk dat ik haar maar even een mailtje stuur nav al jullie tips. Dat ik alles even rustig op digitaal papier zet
zeker voor dat geld dan moet er wel een stamboom bij zitten,anders zou ik per kitten zonder stamboom geen €600,- per stuk betalen.
Je moet er ook echt naar vragen en zeker of de ouders en/of grootouders getest zijn het is geen garantie voor het kitten (dat het het nooit zal krijgen) maar toch een stukje "veiligheid" Want dadelijk (ik roep maar wat) val het kitten over 2 jaar boem dood neer dan kan je je eigen wel voor je kop stoten dat je er niet naar gevraagd heb.
Ik heb net nieuwe foto's gekregen, echt wel erg lief. Ik weet alleen niet hoe ik ze makkelijk op zp zet...
De nieuwe foto's staan nu in mijn map in openbaar profiel. Die met het blauwe bandje hadden we al besproken en de ander is dus in overweging. Wel schattig, he?
Nou sorry meis, maar voor dat absurde bedrag aan geld, mag je wel eisen dat je de vader ziet/weet en ook een stamboom krijgt!! Ik heb een heilige birmaan bij een cattery gekocht en die was "maar" 350 euro. Nog een hoop geld, maar vindt jouw kat(ten) wel duur! Mijn mening hoor, heb er verder geen verstand van En wij kregen ook beide ouders te zien en een stamboom erbij! Dus schaam je niet! Het gaat om een heleboel geld, dus je mag wel dingen vragen hoor! Sterkte met je beslissing. Ik kan niet in jouw portomonnee kijken, maar laat je keus niet afhangen van wat die dame wil of je een "schuldgevoel" aanpraten dat hij anders alleen is. Ik heb ook 2 katten, maar ze gaan hier toch echt ieder hun eigen gang
Twee kittens die goed met elkaar overweg kunnen? Ik zeg 'doen'! Uit ervaring weet ik dat kittens een enorme energie hebben, en als ze die kwijt kunnen door elkaar achterna te zitten, heb je minder kans dat ze zich op je kostbare meubeltjes storten. Daarbij is het enorm vertederend om ze samen te zien spelen, wassen en slapen. Ook voor het sociale proces is het goed; mocht er in de toekomst ééntje wegvallen of ééntje bijkomen, dan zijn ze in ieder geval al gewend aan andere katten. Een stamboom zegt niet zo veel als je 'm niet echt kunt lezen. En voor een leek is het abracadabra om de goede lijnen van slechte te onderscheiden. Wat belangrijker is, is dat de beide ouders (en het liefst ook de grootouders) AANTOONBAAR zijn getest zijn op de erfelijke ziekten HCM (hartafwijking), PKD (nierafwijking), en de ziekten FIV (kattenaids) en FelV (kattenleukemie). Meestal verlaten katten het nest als ze minimaal de twee inentingen hebben gehad. Moet je daar zelf nog voor zorgen, dan mag je dat bedrag best in mindering op de aankoopprijs verlangen. Wat de kosten betreft mag je inderdaad een flinke korting verwachten als je twee katjes afneemt. Een goede fokker zal het ook leuk vinden als de kittens bij elkaar kunnen blijven. Als het gaat om de verzorging maakt het wat tijd betreft niet zo veel uit of je nu één of twee katjes hebt. Wat dierenartskosten echter ligt het anders. Houd rekening met castratie en jaarlijkse inentingen / 'APK'. Wij zijn daarvoor ongeveer jaarlijks 50 euro per kat kwijt. Premium voer, fijne kattenbakvulling en dat soort dingen: ongeveer 20 euro per maand per kat. Maar dit heb je zelf in de hand.
Katalaya, bedankt voor de informatie. Allemaal van die dingen die ik zelf nog niet had bedacht. Fijn! Ik had net wel een vriendin aan de lijn en die zegt wel regelmatig te balen dat ze zoveel extra haren, poep en plas heeft, omdat ze nu twee katten heeft. Is het echt zo erg wat betreft huishoudelijk werk met twee katten? En de twee katten van een collega slopen dan weer gezellig samen de hele boel....
Het meeste verschil tussen de hoeveelheid haren zit tussen nul en één kat. Dat is namelijk het verschil tussen wel of niet kattenzooi opruimen. Tussen één en twee katten zit in verhouding een stuk minder 'meerwerk'. Laat staan tussen 34 en 35 katten. Dat verschil merk je niet meer...
ik zie geen foto's ! heb ze wel per mail gekregen Ik heb nu een duidelijke mening gekregen en voor het ander katje gaat het hier duidelijk om een verkoopspraatje ! Als ik een minder kitten heb dan verkoop ik zelf het kitten met korting want anders voel ik mij er niet goed bij en dat geld ook met een navelbreukje, niet ingedaald balletje, scheve tandjes of een onderbeet dus met andere woorden een kitten die geen showkwaliteiten heeft Dit zijn allemaal dingen waar je op moet letten !
Wat dat slopen betreft: Toen ik mijn twee kittens kreeg, ben ik begonnen met een 'kattenkamer'. Als ik niet thuis was, hadden ze daar alles wat ze verlangden. Als ik thuis was, mochten ze in de aangrenzende woonkamer. Zo kon ik van begin af aan hun gedrag in de gaten houden, en meteen corrigeren. Al heel snel bleken al mijn zorgen onnodig, en werd de kattenkamer opgeheven. Een veel gemaakte fout is katten straffen voor bepaald gedrag. Het enige wat je daarmee bereikt is bange, wantrouwende katten die wel wachten tot je weg bent en dan alsnog ongewenst gedrag vertonen. Want dat gedrag komt vaak voort uit een behoefte. (Krabbehoefte, speelbehoefte, knaagbehoefte) Zorg dat je de behoefte wegneemt, onaantrekkelijk maakt of verplaatst. Als poes bijvoorbeeld aan de hoek van de bank krabt: een dekentje er overheen (tijdelijk), en een krabpaaltje ernaast. Behoefte verplaatsen. Na een tijdje kun je het dekentje weer weghalen, en het krabpaaltje beetje-bij-beetje richting een gewenstere plek verplaatsen. Een goede tip tegen het knagen aan die heerlijke, zacht rubberen elektriciteitssnoeren is er een beetje tabasco-saus op te smeren. (Er een druppeltje langs te laten lopen.) Poes ruikt, denkt 'bah, kabels zijn vies', en na verloop van tijd geen interesse meer tonen. Dit was alleen aan het begin nodig. Zo heb ik dat ook gedaan met grote bladeren van planten. Maar tuurlijk: je moet ook gewoon 'geluk' hebben met je katten. Dat is niet te voorspellen. Op www.kattenplaza.nl vind je veel opvoedkundige tips en een erg informatief forum.
Trouwens: alsnog (durven) vragen om stambomen en testresultaten bewijst juist dat je je goed aan het inlezen bent. Als een fokker dát vervelend vindt, moet je heeeeel snel een andere fokker zoeken!
Ik weet niet wat voor een raskat je hebt, maar de katten die ik heb gehad zouden een stuk slechter af zijn geweest als ze alleen waren. Ze zijn altijd verschrikkelijk op elkaar gesteld en liggen altijd bij elkaar. Ze spellen samen, slapen samen, eten samen, doen alles samen. Als er eentje even uit het oog was, was de ander volledig van de kook. Als de ene dan weer terug was, was de ander als een puppy zo blij. Ik heb best wat katten gehad, maar van sommige rassen zou ik nooit slecht één kat nemen. Dat zou ik ronduit zielig vinden. Sommige raskatten gaan nu eenmaal niet alleen maar hun eigen gang, maar zijn bijzonder sociaal. Ik heb voornamelijk siamezen en oosters kortharen gehad. Groet, wulf