dat vroeg ik mij ook af ja.. heb je iets getekend? (al is mondelinge overeenkomst ook een overeenkomst)
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, alleen hier en daar wat berichten. Wij hebben zelf ook een cattery, een kitten mag dus nooit voor de 13 weken weg, ook niet bij hoge uitzondering! Als een verkoopster dat dus doet zou ik gelijk al terugkrabbelen. Wél kan een kitten een keer ziek worden, gebeurd hier ook, als het inderdaad gewoon een griepvirus is is er niks aan de hand. Als het goed is krijg je een gezondheidsverklaring mee van een dierenarts die niet ouder dan een week is (tenminste dat doen wij wel) is er toch iets mis met het kitten dan heb je gewoon recht op je geld terug (klinkt alsof je het over een televisie ofzo hebt maar zo werkt het wel). Als je niks getekend hebt, of een aanbetaling gedaan hebt hoef je volgens mij dat kitten helemaal niet te nemens als je het niet wil. En als ik de berichtjes zo lees....niet doen!!
Hey meiden, Ik heb veel aan jullie reacties gehad en bovendien erg veel aan speurwerk van één van jullie. Het blijkt dat er wel het e.e.a. mis is... Ik vind het nog steeds moeilijk om te beslissen waar ik wijs aan doe, maar ik neig ernaar om de koop toch te laten doorgaan en dan met een contract erbij dat als ons kitten binnen een jaar komt te overlijden aan een erfelijke aandoening, wij dan ons geld terug krijgen en dat we 100 euro minder betalen,omdat de moeder ook niet getest is en zij dit geld dus zelf ook niet hebben uitgegeven. Ik heb inderdaad een mondelinge overeenkomst, hoewel zij hier verder niet veel mee kan... De stamboom is nagetrokken en er komen wel wat ziektes in de lijn voor, maar dat ligt allemaal wat achterin de lijn. Het is zo moeilijk omdat ik toen wij daar waren wel een positieve indruk kreeg, alles zag er erg goed verzorgd uit en ze nam ook ruimschoots de tijd voor ons, etc. Ik ben er nog niet helemaal uit...
Ow, wat lastig. Je verstand zegt eigenlijk 'voor deze fokker tien andere', maar je beleefdheidsgevoel zit dat in de weg. Plus natuurlijk dat je je al op dít katje verheugd hebt. Maar als je katje ernstig ziek wordt, is dat verschrikkelijk. Dat wil je niet meemaken... Ik wens je veel wijsheid toe.
tja ik zeg verder kijken.. er zijn op het moment meerdere nestjes en lieve kittens.. tja dat zeg ik wel nu ik de kitten niet gezien heb
Er is momenteel weer een overschot aan kittens er staan op dit moment 156 nesten Brits Korthaar op de bemiddeling Mijn gevoel zou ook zeggen verder kijken maar ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan Ik begrijp ook dat het een hele moeilijke beslissing is voor TS
doen!! wij hadden ook 2 raskatten,raskatten vinden het fijn om samen te zijn,zijn daar gevoeliger voor!! We hebben 1 kat laten inslapen omdat hij ziek was en daar heeft de andere erg veel last van gehad. Ik zou wel vragen of ze er een "leuk prijsje" van kunnen maken. maar verder vind ik echt dat het leuker is voor beide katten. en ja ik denk wel dat het een verkoopspraatje is ja. maar goed,why not?
Goed, Het verhaal heeft een staartje gekregen, de fokster bleek uiteindelijk een paar punten in haar nadeel te hebben en ik heb uiteindelijk na veel wikken en wegen besloten om op zoek te gaan naar een andere fokster. Het grootste nadeel is voor ons dat de moederpoes niet getest is, iets waar ik het belang pas later van leerde kennen. Ik weet nu in elk geval een heel stuk beter wat er allemaal bij de aanschaf van een kitten komt kijken, zeker als het om een raskitten gaat. Ik wil jullie allemaal bedanken voor de goede adviezen, mede dankzij jullie reacties kan ik straks een weloverwogen keuze maken voor een andere fokster. Ik ga hier verder geen namen noemen van de fokster waar wij ons vertouwen in hebben verloren, omdat ik niemand schade wil doen en ik nog steeds maar een leek ben op dit gebied. Misschien is het kitten dat wij zouden kopen helemaal gezond en werkt de fokster op haar manier naar eer en geweten. Dat zullen wij nooit weten, maar ik hoop het maar voor de diertjes...
Ik overweeg wel om twee katjes te nemen, maar nog even niet direct, want ik heb echt een paar zware dagen gehad. Een ander zou misschien zeggen: 'waar maak je je druk om, tis toch zo klaar als een klontje?' Maar het heefd me echt hoofdbrekens gekost en heel wat energie, minder slaap en serieuze hoofdpijn. Wat een muts als ik het zo teruglees, maar er is wel een last van mijn schouders gevallen...
Ik vind dat je prima gehandeld hebt. Het getuigt van betrokkenheid, lef en inzicht om op je mening terug te komen.