Nu ik ben dat TLC dieet bezig ben, mag ik niet alle groenten eten.. Wat ik wel mag hebben staat op een lijstje.. Venkel ook.. maar ben zelf niet bekend met venkel.. Heb al even op venkel.nl zitten neuzen maar vind t ook wel leuk om van andere te horen wat die zoal met venkel doen.. Het liefst wat simpele tips/recepten.. IIG zonder aardappel/pasta en rijst..
hey wat leuk om te horen mijn vriend is er ook mee bezig en je kan altijd je coach bellen he als je ergens mee zit maar venkel moet je ven vragen bij de groenteman
Knolvenkel - De knol wordt gegeten als groente. Het blad kan als kruid gebruikt worden. Venkel - Er is ook venkel zonder knol, het blad en zaad daarvan worden gebruikt als keukenkruid. Zie daarvoor De Kooktips - Venkel (knol)
Mijn moeder heeft het laatst door een aardappelschotel gedaan toen we daar aten...vond het erg lekker!
Ik heb vaak biologische groenten van Odin. Deze week zat daar ook Venkel bij! Op www.odin.nl heb je misschien wel lekkere groententips. Succes, en hopelijk eet smakelijk
Toen ik bij La Place werkte deden we het in de oven met wat olie en kruiden,alleen weet ik niet meer welke.
Ik had ooit een recept met venkel en kip: - snij de venkel in stukken - vet een stuk aluminiumfolie in en leg de venkel erop - leg hier een grote kippenpoot op - beetje peper en zout, plakje ontbijtspek erop - dichtvouwen en 45 minuten in de oven (weet niet meer welke temperatuur... volgens mij 180 graden). Zoek anders eens op www.yunomi.nl/lekker via de receptenzoeker! Haal ik altijd hele lekkere recepten vandaan.
Venkel word vaak gebruikt in salades en inderdaad met zalm erbij. Er zijn wel recepten van op internet te vinden. Persoonlijk houd ik er totaal niet van, het heeft een hele overheersende anijs smaak. Succes met je dieet!
ik kauw zo een venkelknol rauw weg... echt heerlijk! Vooral het binnenste stukje. Geen geintje, is echt rauw te eten. Gezond en lekker. Niet die uitsteeksels opeten, dat is vies.