we kunnen beter een apart dierentopic maken hihi maar ik heb even een vraagje ..... ik heb 2 katers ...de 1 verkeerd in blakende gezondheid en de andere ...tja daar twijfel ik over.... die word namelijk steeds magerder , maar het typische is hij eet goed ....maar wat daarbij weer opvalt is dat hij heel veel schooit en steelt van ons eten ...dat heeft hij dus nooit gedaan . voorheen als we de katten een stukje worst voorhielden kijken ze er niet naar om .... zo nu en dan braakt hij ook maar dat komt niet geregeld voor en is vaak droog braaksel ... wat verder opvalt is dat hij heel veel thuis is als ik thuis ben ...... al met alvind ik dat hij vreemd gedrag vertoont , het zint me niet en het ene moment denk ik ja ik ga naar de dierenarts en het andere moment heb ik zoiets ik kijk het nog even aan .... manlief denkt dat zijn gedrag veroorzaakt word door mijn zwangerschap ... wat denken jullie ?
Klinkt als wormen syb! Daar hoort braken en niet aankomen bij. Ik zou even een (milbemax ofzo) ontwormingskuurtje halen.
Inderdaad, ik zou ook eerst eens een ontwormingskuur geven. Heeft dat nog geen resulataat, dan zou ik naar de dierenarts gaan en hem laten onderzoeken, ook bloed laten prikken, wie weet heeft hij wel wat met zijn schildklier of iets dergelijks.
oke en zo'n ontwormingskuur ....kan ik die gewoon in de winkel halen ? en hoe lang duurt het dan voordat hij weer opgeknapt is ? zijn broer moet ik zeker ook ontwormen dan ?
Ja, dan moet je zijn broer ook ontwormen. Het wordt aangeraden je katten minimaal 2 x per jaar zo'n kuurtje te geven. Je kunt het bij de dierenarts halen of in de dierenwinkel. Ook een lekkerder idee voor jezelf en straks voor de baby, wormen kunnen voor kinderen schadelijk zijn. Ik zou het een weekje of 2 a 3 aankijken of hij weer opknapt en anders alsnog naar de dierenarts gaan. En hem even een half dagje binnenhouden als je die ontwormingstabletten of pasta geeft, want ze willen het nog wel eens uitspugen.
Na een wormenkuur knappen ze heel snel weer op. Binnen 2 dagen moet het braken zeker over zijn. Milbemax is een goede kuur, geven wij ook altijd. Is zowieso verkrijgbaar bij de dierenarts. Controleer ook even op vlooien.
ieeuw dat wist ik niet ......schadelijk voor kinderen ? de jongens gaan 1 keer per jaar naar de dierenarts en worden daar ontwormt ....maar ze heeft nog nooit gezegd dat ik dat ook nog een keer moet doen .... ga straks gelijk even bellen
Deed je dat nooit dan? Vooral als het vlooien seizoen weer is aan gebroken moet je eigenlijk ook otwormen. Want van vlooien kunnen honden en katten wormen over krijgen. Ook als t een buiten kat is is het sterk aangeraden te ontwormen en dan zou ik t zelfs vaker doen als 2 x p jaar....4x ofzo. Buiten drinken ze nml ook uit water waar wormen in kunne zitten en ze komen in aanraking met andere katten (poep) waar wormen in kunnen zitten. En idd kinderen (maar ook volwassenen hoor!) kunnen de wormen over krijgen. Dat is de rede waarom zandbakken etc tegenwoordig afgedekt worden. Zodat katten er niet in kunnen gaan zitten en de infectie in t zand komt en daarna weer bij n kind. Dat zijn de bekende kriebelende kontjes bij kinderen. Als je dan s'avonds als t kind slaapt bij de anus kijkt kan er wel eens een wit wriemelend rijst korreltje op zitten. ook in de ontlasting zie je dan van die kleine wriemelende rijst korreltjes. Dat zijn dus de wormen. Is verder niet zo heel erg hoor. Gewoon n pilletje of 3 (geloof ik) en ze zijn er doorgaans weer vanaf. Als je t niet tijdig door hebt kan je kind er wel n vervelende buikpijn en diaree van krijgen. En dan heb je zo in de gaten dat er wat scheelt (weet nog steeds hoe die vieze pilletjes smaakte van vroeger...speelde nml nogal eens in zandbakken. Dan deed mn moeder dat pilletje in n grote lepel suiker zodat ik hem niet zou proeven....nou dat werkt dus niet heh! De suiker is in 1 klap weg gesmolten in je mond en dan proef je dat vieze ding nog...blegh! Tegenwoordig zijn de pilletjes kleiner trouwens. Oja als 1 lid van t gezin het heeft is t aan te raden de rest ook te behandelen )
mmhh dat deed ik dus nooit .... maar ontvlooien wel ....dat heb ik pas voor de vakantie nog gedaan en mag eigenlijk nog niet opnieuw doen nu ....
oke dan wacht ik daar nog even mee en ga ik strkas een ontwormingskuur halen .....zijn dat pillen ? mijn man verheugt zich er nu al op hihi ik ga het niet doen namelijk
hihihi...leuk joh katten en pilletjes Nee je kan ook n soort pasta kopen geloof ik. Smeer je op dr pootje en dan wast ze t wel naar binnen. Of je spuit t in dr mond en dan kan ze t moeilijker naar buiten werken. maar pilletjes kan ook hoor. Kat in grote deken/handdoek draaien zodat alleen zn kop er uit steekt. Zorg daarbij dat die voorpootjes langs zn lijf naar achter gevouwen zitten anders is ze nog zo weg. Pilletje in dr mond en bek dicht houden en daarbij over dr keeltje wrijven. het is aan te raden hier voor eerst 2 extra armen en olifanten huid te laten groeien Oja en engelen geduld is ook nuttig (ik had er ooit een waar ik altijd 30 minuten mee zat zo en die dan als nog t pilletje uit spuchde Daar heb ik dus n andere methode voor gevonden. Gaat helemaal t zelfde tot t pilletje erin zit. Dan spoot ik met n klein spuitje n beetje water erbij. Dat werkte prima want dan slikte ze dus wel Mn andere was zon muts die at t gewoon op als ik er voor n snoepje gaf)
oohh bah dat kan ook ....mmhh ik ga eerst wel ontwormen en als het na het weekend niet beter is ga ik naar de dierenarts
Hier pak ik ze gewoon op, bek open, pilletje op mn vinger, achter in hun strot, keel omhoog houden en klaar. Geen enkel probleem mee, bij geen van mn 4 katten. Ik ontworm trouwens nooit, worden ze hier zo beroerd van. Katten blijven binnen en hou ik goed in de gaten, ook hun schijt.
Een van mijn katten had het dus ook toen hij terug kwam van het pension, veel eten, afvallen, spugen... Ik heb ze toen allebei ook meteen een ontwormkuurtje gegeven (was een ramp zoals gewoonlijk dus uiteindelijk heb ik de pilletjes helemaal fijngemalen en gemengd met wat tonijn). Bij ons ging het spugen echter niet over. Ben nu naar de dierenarts geweest en waarschijnlijk is het diabetes...
Of een pillenschieter. Dan komt het pilletje goed achter in de keel en slikken ze het wel door. Kat ff bij het nekvel pakken...blijven ze wel stil zitten. En dan de ander ff het pilletje erin doen.
Misschien suiker ziekte ? ... De kat van mijn schoonouders had dit ook, ze hadden het beestje bijna in laten slapen omdat zowel de dokter als mijn schoonouders dachten dat hij heel erg ziek was, toen kwam er een andere dokter en die zei miss heeft hij suikerziekte probeer wat insuline te spuiten, nou dat is nu een half jaar geleden en hij is weer lekker net zo dik als toen ...
Ik zou inderdaad ook de kat ontwormen, en wat doen jullie allemaal moeilijk met die pilletjes. Ik doe het pilletje gewoon door een beetje natvoer, een beetje mengen, en ze eet het zo op.