kat vermist en zit in asiel

Discussion in 'De lounge' started by parel86, Aug 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Versluis

Versluis Fanatiek lid

Jul 10, 2011
    1,924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Lees net dat de vorige wel gechipt was.... Jammer dat de kosten dan net zo hoog zijn. Zou fijn zijn als ze via die chip dan ook konden nagaan of het beestje zijn prikjes krijgt en wanneer dat is gebeurd, dat soort dingen. Dat scheelt voor iedereen een hoop ellende.

Ik zou de kosten ook nu voor lief nemen, ik wil mijn kat gewoon niet missen, zeker niet door zoiets en de asielen zitten al zo vol. Ik zou me goed schuldig voelen als ik haar daar liet zitten. Ik kies voor mijn huisdier, dus dan draai ik ook voor zekere kosten op.

2. Tja.. Ik was ook stapelgek op mijn kat, maar als hij opgepikt was door een dierenambulance en in een asiel terecht was gekomen, en zij me doodleuk hadden verteld dat ik even 250 euro kon neertellen.. Ik zou het geld niet eens gehad hebben, en had het er dus ook niet voor over gehad. Heeft niets te maken met hoe dol ik op dat beestje was.

Echt, af en toe hoor je verhalen over dierenambulances die niet willen komen als je met een dier zit wat duidelijk hulp nodig heeft, maar een kat die een middagje buiten rondloopt wordt wel opgehaald.. Ik vind het belachelijk ;)

3. Versluis

Versluis Fanatiek lid

Jul 10, 2011
    1,924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Precies, dat ik heb ik dus al meerdere keren gehad, met als commentaar; hou het beest zolang maar in uw huis!

4. happy27

happy27 Bekend lid

Apr 21, 2006
    612
    0
    0
    Belachelijk
    Jullie poes had toch geen verwondingen ofzo dat ze dan eerst even rond vragen.
    En dat ze voorheen daar kwam omdat de vorige eigenaar van het huis eten gaf is het toch logisch dat ze daar gaat bedelen.
    Snap zeker de kosten wel maar dat ze zo snel bellen en niet rondvragen vind ik wel makkelijk

Gelukkig heb je haar weer terug

5. parel86

parel86 Actief lid

Nov 24, 2011
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou ja terug... hopen dat ze zondag opnemen! anders maandag pas maar ind weet waar ze is, was gelijk internet opgegaan. ben zelf sneller dan als ze gechipt zou zijn haha. komt allemaal goed laat jullike de kosten nog wel weten, ben benieuwd

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Het komt op mij over alsof je niet echt verantwoordelijk met het arme dier omgaat. ;) Waarom laat je überhaupt een poes die net geworpen heeft buiten lopen?! En dan nog zonder chip en tot overmaat van ramp is het beest ook niet gesteriliseerd. Ben het helemaal met Blaine eens verder. Haal haar zondag op en laat haar zsm chippen & steriliseren. Ik hoop dat de (hoge) kosten die je moet betalen je deze keer wèl aan het denken zetten....;)

7. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Dit eigenlijk.
    Hier zit regelmatig een kat in de achtertuin. Gelukkig is het beest weg te jagen, maar als dat niet het geval is bel ik ook. Ik hoef geen onbekende kat in mijn tuin, de meeste katteneigenaren lijken het doodnormaal te vinden dat hun katten overlast bezorgen.

8. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,042
    1,860
    113
    Provincie Groningen
    Ik vind het ook absurt.
    Mijn tante haar kat was ook meegenomen door de dierenambulance, en deze kat was echt geen zwerver.
    Mijn tante heeft een bijstands uitkering en kon de 120 euro gewoon niet betalen.
    Die heeft ze moeten lenen.
    Toen we de kat gingen ophalen, kwamen we in het gebouw niemand tegen.
    De kattenverblijven waren gelijk vooraan.
    We bedachten ons niet, hebben de kat gepakt en zijn weg gegaan.
    Is misschien heel erg, maar de kat was geen zwerver en het scheelde mijn tante 120 euro.

9. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,752
    646
    113
    Gelderland
    Ik snap nooit waarom mensen zo'n enorme hekel hebben aan katten die door hun tuin heen lopen. Als wat dichter bij het bos woont, loopt er misschien wel een keer een vos of hertje door je tuin of een eekhoorn. Of misschien wel muizen (die die kat dan weer op eet) of een rat.... Of kikkers en padden.....
    Ik vind dat als mensen écht zo'n hekel hebben aan dieren, ze gewoon lekker een grote betonnen muur om hun tuin moeten bouw en, de tuin asfalteren... Of gewoon op 6 hoog op een flat moeten gaan wonen... :p

10. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Als ik een kat in mn tuin had gewild had ik er wel 1 gekocht. Dat beest schijt mn tuin onder zodat ik eerst de tuin kan inspecteren voor de kinderen naar buiten kunnen.

11. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Shaddix belachelijk dat ze hem ophalen ja?

Jeetje wat de omgedraaide wereld zit je dan in zeg ;) het is de kat van TS en dus NIET het probleem van andere mensen. Als die mensen het beu waren met de kat (of gewoon het beste voor hebben met t beest) bellen ze idd de dierenambulance! Wie moeten ze anders bellen?! Hou dan gewoon zelf je eigen huisdier bij, bah!

12. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik vind dat katteneigenaren hun beestje gewoon zoveel mogelijk bij zich moeten houden.
    Mijn buurvrouw heeft zelfs een soort van mega kooi gebouwd om haar katten in haar eigen tuin te houden. Dat vind ik echt heel goed, van haar katten geen overlast.
    Alleen de rest van de katten uit de buurt vinden die kooi helemaal geweldig en het is aan de buitenkant van de kooi een groot kattenparadijs. Wij kunnen met dit warme weer boven en beneden de ramen en deuren niet helemaal open zetten of er komen alweer katten binnen. Ook hebben we wat groente in de tuin, en de katten vinden het geweldig om een route door onze tuin te besproeien. Ook sommige periodes hoor je ze snachts keihard mauwen. Normaal is dat binnenkomen in huis niet zo erg, alleen maar irritant. Maar mijn partner is er erg allergisch voor en heeft er behoorlijk last van.

Ondanks dat we overlast bellen we niet de dierenambu. Ik vind dat die dierenambu er is voor noodgevallen en niet om overlast op te lossen. Vind het ook vreemd dat die zo makkelijk gebelt word. Alsof die personen op die ambu niets beters te doen hebben. Ook Die plek in het asiel vind ik erg onnodig. Geef die maar aan een beestje die het echt nodig heeft.

Ik zou zeggen probeer je huisdier bij je te houden en zorg dat ze herkend kan worden. Dan bellen ze voortaan waarschijnlijk jou ipv de dierenambu.

13. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

Mar 1, 2011
    552
    274
    63
    Nou zeg. Dus omdat iemand anders zijn kat loslaat moet ik een betonnen muur om mijn tuin bouwen. Hoe zou jij het vinden als ik mijn hond lekker bij jou in de tuin laat schijten?

14. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Wat een egoistische kut actie zeg :S Heb er verder geen woorden voor :(

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja ik heb geen hekel aan katten maar wel aan andermans katten in mijn tuin dus.

Heb zelf een kat gehad die veel buiten was.. (soms hou je ze echt niet binnen..) dus weet heus dat poes soms andere ideeën heeft dan de eigenaar qua binnenblijven.
    Maar mijn huidige 2 katten komen hooguit in de achtertuin als de deur toevallig open staat. En ik moet zeggen dat bevalt me prima.

Helaas heeft mijn achterbuurten een straatkater geadopteerd (nobel streven.. Maar neem er dan eentje die binnen blijft of ga op een boerderij wonen denk ik dan) en die loopt continu in onze tuin te klieren. Onze poezen mogen dankzij deze "vriendelijke" kater niet meer in de woonkamer als wij er niet zijn want ze slopen de halve bank in hun woede.
    Die staat voor het raam en hij komt net zo lang voor het raam zitten tot mijn poezels door het raam heen willen...
    Territoriumdrang is echt nasty..

16. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb zelf 2 katten en ben echt een katten liefhebber.

Maar de kat van mijn buurman zeikt elke x tegen mn deur en omdat die niet helemaal aansluit op de grond loopt het zo naar binnen vind het ranzig! Kan elke keer mn deur poetsen omdat zijn kat zo nodig tegen mijn deur moet pissen!

Mijn katten komen ook niet buiten ja op mn balkon en plassen en poepen dus niet op ander mans spullen.

17. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Hier ook, om de 10 minuten wandelt er een andere kater om een sproeirondje te maken door de tuin heen. Langs de muren, tegen de deur, containers en mijn groenteplanten zijn helaas ook niet veilig. Dit jaar eet ik dus maar geen groente uit mijn eigen tuin.
    Vind het echt jammer dat we er helemaal niets aan kunnen doen. Kan moeilijk de hele buurt gaan vragen of ze hun kat binnen houden. Gisteren had ik niet goed opgelet en me raam lekker open. Is er een kat naar binnen gegaan en heeft lekker liggen slapen op ons bed. Moest ik in die warmte mijn hele slaapkamer gaan schoonmaken en bed afhalen. Ben blij dat ie niet binnen heeft lopen sproeien. Heel irritant.

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ben het er mee eens dat men zijn eigen katten bij zich in de buurt moet houden, gebeuren er dit soort situaties ook niet.

Ik heb geregeld 3 katten bij mij in de tuin die het nog eens heerlijk vinden om uitgebreid op de kussens van mijn tuinstoelen te gaan liggen, gevolg kussens onder de katten haren. Mijn mannen zijn beide ontzettend allergisch. Ook is er 1 die geregeld bij me in de woonkamer staat!

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Er zitten nog wel wat stappen tussen een kat die overlast veroorzaakt en binnen houden.. Tis niet alles of niets. Wij hadden altijd katten (nu niet meer, zoon is allergisch) en die kwamen buiten. Al onze buren wisten dat ze bij overlast bij ons aan konden kloppen, dan hadden we er iets aan gedaan, bijv de tuin afzetten.
    Wij hebben al onze katten via redcat gehaald, dam is steriliseren en chippen verplicht :)

20. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,752
    646
    113
    Gelderland
    Er zijn genoeg middeltjes om katten weg te houden, bijvoorbeeld spray die je rondspuit en je hebt geen last van katten in je tuin. Net als dat je last hebt van mieren, onkruid, luizen etc in je tuin, kun je ook katten weren. Gewoon doen en er is niks aan de hand. Ik vind het prima en gezellig als er katten door mijn tuin lopen. Geen problemen mee.

Share This Page