kat vermist en zit in asiel

Discussion in 'De lounge' started by parel86, Aug 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Waarom moet een ander katten weren met middeltjes e.d., terwijl de eigenaar er verantwoordelijk voor is zijn eigen katten in de gaten te houden?

Heb absoluut geen hekel aan katten, sterker nog vind het ontzettend jammer dat mijn mannen allergisch zijn anders hadden we er zelf ook al wel 1 gehad. Maar men moet gewoon op zijn eigen dieren letten en ervoor zorgen dat ze een ander niet tot last zijn.

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Precies. Dan zou ik hoge kosten moeten gaan maken om andermans katten uit MIJN tuin te houden. Beetje omgekeerde wereld lijkt mij. ;) Bovendien helpen al die middeltjes vaak niet of alleen kortdurend dus dan moet je wel zwaarder "geschut" inzetten om die katten weg te krijgen.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh als ik dit topic lees, ben ik toch zo blij dat mijn katjes niet buiten komen.
    Wat een kattenhaters zeg, brrrr.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh ja :p

Ts: ik hoop dat je niet volle pond hoeft te betalen.
    Voortaan dus proberen binnen te houden, als dat nog lukt bij een buiten kat, en inderdaad dan maar een bandje met kokertje.

5. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,687
    1,446
    113
    @ Shaddixx, kosten hier zitten rond de 60 euro en die mensen konden dat echt wel betalen, huis vahalf miljoen 3 auto's voor de deur en eigenaar van 1 van de grootste bouwbedrijven in NL, maar wel te lui om wat te doen aan de overlast van hun dieren, ja doei.
    Hier bij het asiel kon je ook prima een betalingsregeling treffen voor die 60 euro ;)

@ Versluis, je kunt daar gewoon geen verscil in gaan maken een dier dat er slecht ondervoed en daar door ziekelijk uitziet wordt gewoon opgehaald ongeacht welk dier het is, ook wel logisch natuurlijk want ze kunnen ook echt heel ziek zijn.

@ Aszz, niks te maken met kattenhater, ik vind katten leuk bij een ander, maar dan moeten zedaar ook blijven, mijn honden mogen geen overlast geven, lees poepen op de stoep bij mensen in de tuin, overmatig blaffen of vals zijn en krabben en bijten maar van een kat moeten we maar accepteren dat hij overal poept, krabt, en de hele buurt bij elkaar bleert als zij krols is, dat vind ik erg krom.

@ Ts, en weet je al wanneer je haar kunt halen, persoonlijk vind ik de kosten trouwens wel erg raar hoog geweest vorige keer, hier wordt een dier naemlijk,pas gechipt en geholpen als ze er langer dan 2 weken zitten, want voor die tijd mogen ze toch niet opgegeven voor adoptie.

6. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Omdat je kat niet gechipt en gesteriliseerd is doen ze dat vaak daar. Volkomen terecht vind ik eerder. Je moet je kat steriliseren in deze tijd vind ik,het is eigenlijk niet netjes om het niet te doen en chippen is alleen maar goed. Des te sneller komt een kat terug bij het baasje. Mensen die hun katten nu nog nestjes laten krijgen terwijl de asiels bomvol met kittens zitten vind ik nogal wereldvreemd.

7. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Als er in onze tuin een kat zou zitten die er wat mager uit ziet zou ik ook bellen.
    Hier in de straat is een kat vermist, na 1 van zijn nachtelijke avontuurtjes niet terug gekomen. Heel sneu maar vrij logisch. Er kan van alles gebeuren dus ik vind het een beetje dom.
    Onze hond hoef ik me niet druk om te maken, die blijft gewoon veilig thuis.

8. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ja je weet niet wat er gebeurt is, misschien zat het beestje al enige tijd bij iemand die zich zorgen maakte?
    Naja wees maar blij dat hij weer thuis is.
    Mn partner is ook zn kat ook al heel lang kwijt die vonden bij de succesvolle geplaatste verhalen. Dat was ook wel even slikken!!

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Tja, dat is dan het risico als je je huisdieren los buiten laat lopen denk ik dan.

Ik gooi kattenstront bij de rechtmatige eigenaar voor de voordeur. Sinds mn hondjes er niet meer zijn hebben we weer last van andermans katten. Tijdje geleden mn vogelkooien open gesprongen, voor 600 euro aan vogels lagen aan stukken in mn tuin. Tijdje geleden een jonge cavia aan stukken gescheurd, mn man zag die kat nog net de schuur uit rennen anders had ik gedacht dat het een ander dier was geweest denk ik.
    Ik zou er bijna weer een staffordje voor aanschaffen, rotkatten.

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Dat zie je dan toch verkeerd. ;) Vind katten best leuk, maar die van mij konden vroeger niet verder dan de tuin. En ik zit idd niet op de kattenschijt/poep van andersmans katten te wachten. Best smerig in de tuin als je kleine kinderen hebt. :(

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb nog een veel betere oplossing en dan heb je geen kosten aan chippen en bandjes.....

Je kat binnen houden!

Of een ren in de tuin zoals mijn ouders hebben

12. Desert

Desert Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    3,216
    0
    0
    Dit dus..ik betaal zowat 70euro per jaar aan hondenbelasting...mogen ze voor katten ook wel invoeren.

Ik ben geen kattenhater, maar dat ze in mijn tuin poepen waar mijn zoon speelt, nee sorry...laat mijn hond ze wegjagen(niet dat ie indruk maakt,mmaar hee t idee is er haha)

13. Triskele

Triskele Niet meer actief

eens mijn katten waren altijd geholpen en gechipt en eens weggelopen en netjes teruggebracht door de dierenambulance zonder enige kosten, als je kat gewoon netjes gechipt is (samen met halsband met chip ding eraan) (bij ons vlooienband) en goede conditie dus is er niets aan het handje eigenlijk dus.

14. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Ben benieuwd hoeveel je nu moet betalen, ik vind het ook een beetje een gek verhaal zo. Gelukkig weten je buren nu dat de kat bij jullie hoort!

Enneuh, ja mijn katten lopen ook bij de buren hoor. De ene bijna nooit en de andere veel, die vlucht dan voor de drukte hier en gaat bij mijn buren op de tuinstoel liggen. Heb heel vaak gevraagd of ze geen last van hem hebben bij meerdere buren, gelukkig heeft niemand moeite met hem. T is ook maar een klein mannetje en heel lief, krabt nergens waar t niet hoort, poept en plast nergens waar t niet hoort. Loopt soms wel binnen bij mensen maar als je "hé" roept is hij foetsie en gebeurt t niet meer.

Maaaaarrrrrr mijn kat jaagt ook muizen voor de hele buurt! Waar iedereen echt heel veel last heeft van muizen komt mijn tijger regelmatig met heel veel muizen aan, wat dus voor alle buren heel fijn is! Denk dat dat ook wel maakt dat ze blij met hem zijn:)

15. parel86

parel86 Actief lid

Nov 24, 2011
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    De kosten waren zo hoog vorige x want de kat zat daar langet. En k alle asiels gebeld vermist opgegeven, en nee hoor zei hadden er niet tot k ging kijken! Ik ben daarom niet zo een fan van dit asiel en dierenambulance. Mijn katje is graag buiten in de tuin en bij mijn buren die haar overigens allemaal voeren en knuffelen. En deze nieuwe bewoners hebben haar gelijl vast gehouden en niet de kans gegeven terug te lopen. Als k in een wijk zou wonen waar de mensen de kat niet in hun tuin willen. Zou ze binnen blijven ja.

16. Triskele

je hebt zeker nog nooit geen toxoplasmose gehad (iets wat je dus kan krijgen door die katten in je zand (tuin) te laten schijten en dan bv je planten te gaan doen of je kindje die lekker in zijn zandbakje speelt.

Ik ga geen geld uitgeven aan iemand anders zijn huisdieren, ongedierte maak ik dood die verjaag ik niet dus als ik het hetzelfde mag behandelen als ongedierte zal ik dat dan ook doen bij katten :p (voor de duidelijkheid dat doe ik niet hoor maar deze mevrouw zegt dat je net als ongedierte kunt behandelen hihi ik ben geen kattenhater maar ik vind niet dat andere mensen last moeten hebben van iemand anders zijn huisdier wat voor dier het ook is)

17. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,752
    646
    113
    Gelderland
    Vraag je het geld van zo'n spuitbus terug bij de eigenaar. Ben je samen tot een mooie oplossing gekomen.
    Onze buren hebben een konijn buiten in een hok en als het waait, waait er flink wát stro / hooi mijn tuin in... Moet ik ook steeds opvegen. Het is allemaal wat... Leven en laten leven... Ik ga dan toch ook niet vragen of de buren hun schutting met plastic willen beplakken, zodat er geen hooi door waait. Als het waait zal het zand uit onze zandbak ook wel eens naar hun toe waaien.

18. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Oh en aan alle "kattenhaters". Als ik mijn katten binnenhoud worden ze doodongelukkig. Die beestjes liggen als mijn jongste slaapt altijd binnen te pitten en zijn voornamelijk snachts en in R. zijn wakkere periodes op pad. Onze dame niet, die slaapt gewoon altijd en is te lui om op de schutting te springen over t algemeen. Maar onze kleine heer zou gek worden, dat zou echt zielig zijn. Ik vraag dus regelmatig of er iemand overlast heeft en ik zal ook alles willen doen om dit te beperken voor ze(en willen betalen) want dat hoort niet. Maarja, dat ze hem zo af en toe gewoon uit te tuin moeten jagen hoort erbij denk ik. Als ze het al vervelend vinden dat hij daar loopt houd het voor mij ook op, t beestje doet niks!

19. Triskele

en jij weet wat heel de wijk wilt? Dan mag je je kat vanaf nu binnenhouden want ik zeg je dat er mensen zijn die de kat niet in HUN tuin willen :p

20. Triskele

Je word toch niet verplicht om katten te houden, kijk bij ons op de boerderij deden ze niemand kwaad maar in een woonwijk zou ik ze dus gewoon niet nemen / kopen.

Net als ik geen paard zou kopen voor in onze tuin, is daar ook gewoon geen ruimte genoeg zonder dat iemand anders overlast heeft.

Er zijn al genoeg (teveel!) katten op de wereld dus helemaal als ze niet gechipt en geholpen worden in een woonwijk loopt het helemaal uit de hand!

Share This Page