kat vermist en zit in asiel

Discussion in 'De lounge' started by parel86, Aug 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja alsof er een vlaggetje in staat, dit heeft mijn kat gedaan. Het zijn vaak meerdere ook.

2. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik vind het een beetje raar dat de buurvrouw het als overlast ziet, terwijl ze jullie poes wel voert! Moet ze dat ook niet doen!

Onze kat zit helaas ook wel eens bij de buren in de tuin, ik heb aangegeven als E er last van hebben, ze haar best met een emmer water uit de tuin mogen jagen. Dat doen ze dan en dan komt ze ook niet meer terug. Ze zit nog wel eens bij de overbuurvrouw, maar die geeft haar hier thuis nog wel eens eten rga wij op vakantie zijn. Gelukkig vindt ze dit helemaal niet erg, ze loopt zelfs met haar mee naar de winkel ofzo!

3. Triskele

Triskele Niet meer actief

ja verbeter de wereld begin bij jezelf, het gaat er niet om wat een ander doet maar wat jezelf doet.

Dan hoef je ook niets meer in de prullenbak te gooien want ja andere mensen gooien ook dingen op straat ;)

4. Carlien

Carlien Fanatiek lid

Feb 23, 2010
    2,133
    1
    36
    Twente
    Ik vind dat ook zo irritant, al die katten! Volgens mij gaan de kattenmensen er van uit dat iedereen wel van katten houd:(

Zelf ben ik echt doodsbang voor katten! En dan zijn die beesten zo brutaal om in ieder geval al in de tuin te komen, maar dan lopen ze zo via de schuifpui naar binnen op weg naar de brokken van onze hond:$;)!

Sorry hoor, maar al die zandbakken die worden versmeerd door die beesten etc... Ik heb liever kattenbelasting dan hondenbelasting!

Maar goed.. Wij hebben het ook al een keer gehad dat de hond weg was gelopen, ook naar het asiel (wel gechipt trouwens) en dat heeft ons toen €38,- gekost, dan zal het voor een kat toch ook wel zoiets zijn..

Gr.
    Carlien

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Tuurlijk maar als de buurvrouw tegenover 15 katten heeft die allemaal ongeholpen zijn en buiten lopen en dan ook je voortuin als kattenbak gebruiken zodat je gemiddeld 10 hopen stront uit je tuin kan halen ben je er wel klaar mee op den duur.
    Inmiddels is ze haar huis uit gezet en de beesten allemaal weg gehaald.

Snap niet dat je voor je hond allemaal kosten moet betalen en een katteneigenaar er 20 in huis kan nemen en op straat kan zetten.
    En dat een kat een buitendier is is onzin gewoon een kwestie van aanleren van jongs af aan.
    Wij hadden het thuis zelfs zo dat de katten op de camping buiten kwamen en hun gang gingen en in huis niet naar buiten gingen omdat ze niet mochten. Nooit een probleem geweest.

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Dat laatste vind ik zeker waar. Ik heb twee asielkatten, beide gechipt en geholpen. Hele asiel zit vol met katten en wij hebben twee "zielige" katten meegenomen. Een heeft een siepoog en ziet er niet uit hihi, maar lief dat ze is. De andere heeft een kale plek en is een jaar alleen maar binnen geweest, sterker nog die heeft een week onder mijn bank gewoond zo bang was hij. Nu is het dus de bink van de buurt die de muizen vangt voor iedereen maar hij blijft bang voor vreemden.

Ik ben wel van mening dat als je een kat neemt je vooral zo'n asielhummel moet nemen en dan eentje die niet zo makkelijk gekocht wordt, moet er niet aan denken dat mijn kattenbeesten daar een prikje hadden gekregen.

7. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,752
    646
    113
    Gelderland
    Nee, gelukkig nog nooit gehad! Gewoon goed je handen wassen of handschoenen aan als je in de tuin werkt. En de zandbak zit een prachtige deksel op. Ideaal.

8. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Daar zit hier het knelpunt denk ik, ik heb nooit een kitten gehad maar alleen asielkatten. Beide zouden alleen binnen hoeven maar werden op den duur gewoon gek binnen.. Ja dat vind ik dan zielig.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@kimmeding: maar iemand met 20 ongeholpen buitenkatten.. Is heel wat anders dan 1 of 2 katten lijkt me.
    En feit dat ze uit huis gehaald zijn zegt ook genoeg.

10. Saskia78

@kwabbernoot: tja en sommige katten leren het nooit ook...
    Maar er lopen nu zoveel katten buiten rond hier midden in de stad.. Dat ik me zo kan voorstellen dat ten eerste minder katten een hele goede optie zou zijn. En ALS je dan toch katten houdt... Is het argument "ze horen buiten" een beetje vreemd.
    Buiten dat ze gedomesticeerd zijn... Horen ze in ieder geval niet tussen de huizen en flats.

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Laat je het arme beest nu wel chippen EN steriliseren dan? :( En zogen de kittens nog bij de moeder of zijn ze al de deur uit?

12. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

Jun 17, 2012
    2,078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Mijn zus is haar kat jaren geleden ook een keer kwijt geweest.....het beestje was een allemansvriendje dus ging met iedereen mee en sprong wel eens bij vreemden in de auto:$ Toen belandde haar kat dus ook in het asiel waar ze hem op kon halen, maar geen idee of ze daar voor moest betalen. Volgens mij hadden die mensen die haar kat hadden gevonden, zelf naar het asiel gebracht dus zonder tussenkomst van een dierenambulance.

Onze katten lopen ook gewoon dagelijks buiten en zijn gelukkig gechipt, ze vinden altijd hun weg terug en hier in de buurt weet iedereen dat het onze katten zijn, dus ik laat ze met een gerust hart buiten lopen. Ze komen 's avonds altijd terug naar huis, want dan krijgen ze weer eten en dat weten ze héél goed:D

13. parel86

parel86 Actief lid

Nov 24, 2011
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    arme beest? ze word heel liefdevol verzorgd. laatse kitten is net de deur uit. nee chippen niet bandje wel en laten helpen had k dus al afspraak staan....

14. Saskia78

@rinajuse: mja zo lieten wij ons kattenvoer en kattengrit altijd bezorgen... En die man kwam altijd op dezelfde tijd.
    Op een avond werd het later en later.... Toch maar eens bellen...
    Bleek dat hij halverwege z'n route ineens ontdekte dat hij een kat van 1 van z'n klanten in z'n busje had meegenomen *grinnik*
    Dus toen kon hij eerst weer helemaal terug...

Konden er gelukkig wel om lachen en alles liep natuurlijk prima af.
    Maar dat kan ook anders.

15. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Whahah,die doerak heeft natuurlijk al dat lekkere voer geroken.

1 kat van ons heeft altijd de gewoon om een tas in kruipen dus als wij visite hebben en die hebben toevallig een grote shopper mee dan moet je opletten dat die kat er niet inzit anders neem je hem nog mee ook haha.

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Oké. Zorg dan wel dat ze pas weer buiten kan komen na de sterilisatie anders is ze zo wéér zwanger.

17. parel86

parel86 Actief lid

Nov 24, 2011
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat snap ik... ik weet hoe t werkt.

18. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    Sorry hoor maar je komtover alsof je het beter weet, vind dat een beetje aso ts weet echt wel wat ze met haar dier doet en waar en wanneer ze haar laat helpen..

Tis misschien lief bedoeld maar zo komt het op mij over

19. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Nee dat bedoel ik niet;)
    Ik bedoelde de opmerking dat als de hele wijk last zou hebben van haar kat ze hem binnen zou houden.

Ik heb zelf geen katten, mijn honden jagen ze ook wel uit mijn tuin en ik ruim mijn hondenpoep op ;)

20. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Hier in de straat ken ik een 2-tal katten die tenminste vanaf 6 uur 's-morgens tot 's-avonds half 12 op straat lopen. (denk dat ze alleen naar 'huis' gaan om te vreten, meer niet..) Ze hebben wel een 'baasje' maar zelf denk ik dan WTF moet je er nou mee als ze echt alleen maar op straat hangen en andere mensen tot last zijn met hun geschijt, gepis, gekrijs en zo nu en dan ook uithalen naar mijn hondje als ik langs loop :(:( En dan ook nog vol trots zeggen ook dat ze geen kattenbak nodig hebben in huis ook! Nee want die stinkdrollen mag ik opruimen uit MIJN tuin...:x Om maar niet te spreken over dat vieze gesproei overal tegenaan gatverdamme.

Share This Page