kat vermist en zit in asiel

Discussie in 'De lounge' gestart door parel86, 18 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik bedoel het goed hoor. ;) Alleen verwachten mensen vaak niet dat een poes zo snel na een zwangerschap alweer vruchtbaar kan zijn. En omdat die van TS buitenkomt en nog niet gesteriliseerd is zeg ik het maar even.

2. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik snap dat dit enorm balen is, zeker vanwege de kosten. Ik heb niet al je reacties gelezen, maar ik ga er vanuit dat de kans groot is dat degene die gebeld heeft, dit heeft gedaan in belang van de kat en het eventuele baasje.
    Ik heb zelf een paar jaar geleden AMIVEDI gebeld voor een kat die 2 uur lang vreselijk liep te miauwen in mijn straat en waarvan achteraf bleek dat zij nog geen 200 meter van mij vandaan woonde. Het was beetje een dag zoals vandaag (heel warm) en ik had de kat nog nooit gezien. I.t.t. jouw kat, zag deze er wel goed uit, mooie vacht, etc. Maar ik was bang dat ze door de hitte misschien gedesorienteerd was geraakt. De poes heeft een weekendje in de dierenopvang door gebracht en het baasje was pissed of en die weigerde de kosten te betalen.

Met alle respect: je kan aan de buitenkant van de kat niet zien of hij/ zij wel of niet in de buurt woont en of hij wel of niet de weg naar zijn huisje/baasje nog weet. En gezien het aantal pamfletjes die je regelmatig ziet, bent ik er niet van overtuigd dat iedere kat zijn huisje weer weet te vinden. Ken trouwens legio andere verhalen.
    Nu gaat het over je kat die (hoe knullig ook) om de hoek is 'opgepakt', maar ik ben heel benieuwd hoe dit topic er uit had gezien als bleek dat je kat niet om de hoek maar op-een-of-andere-manier 3 km verder op was gevonden. Ik denk dat je dan misschien heel anders tegen de 'taxi-en-verblijfs-kosten' van je kat had aangekeken.

Nogmaals: heel zuur van het geld, maar wees blij dat er mensen zijn die de moeite nemen om je kat te melden, als ze denken dat op een plek is waar ze niet thuis hoort.

... ben zelf ooit eens een kat 'kwijtgeraakt', ik kijk er daarom iets anders tegen aan.:)

3. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    552
    274
    63
    Nou ik hoef geen katten in mijn tuin, en ben al helemaal niet van plan om geld uit te geven om katten van een ander uit mijn tuin te houden. Laat mensen met katten hun eigen tuin omheinen zodat die katten een ander niet tot last zijn.

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Dat is ook zielig maar das idd een knelpunt.
    Weet dat er hier op het forum katten eigenaren zijn die hun kat(ten) naar buiten doen en niet eens een kattenbak hebben.
    Sorry maar als je een kat wil moet je de verantwoording nemen.

5. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ja dat is zeker zo, ik vraag er ook steeds naar bij mijn buren hoor. En ik ben ook echt bereid te helpen maar niemand vind het tot nu toe vervelend, het scheelt denk ik wel dat het zo'n lief en rustig katje is. Ons "krengetje" blijft altijd in de tuin die is echt te lui om rond te sjouwen, daar ben ik wel blij mee. Maar Spip(het heertje) is keurig. Echt een heel lief beestje. T enige wat mijn buren wel eens hebben gezegd maar t maakte ze niet uit zeiden ze, is dat ze af en toe een dooie muis voor de deur hebben. Heb ze wel uitgelegd dat het betekend dat hij ze lief vindt, hij mag daar ook altijd onder de tuintafel slapen ze laten hem lekker liggen. Hij vond het wel aandoenlijk en had liever een dode muis voor zijn deur dan al die levende muizen die hier heel actief waren(maar nu dus niet meer, thanks 2 Spip). Maar nogmaals, denk dat die muizen ook voor de waardering zorgen want hij pakt ze allemaal en het zijn er VEEEEEEL hier!

6. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.687
    1.446
    113
    @ Kwabbernootm voor muizen vangen heb ik een hond :D, mijn hond vangt muizen etoen we nog vlak bij water woonden ook die grote ratten dus daar geen kat voor nodig ;)

7. Triskele

Triskele Niet meer actief

hihi ballen! die van mij is zo'n grote wattenbol die klimt volgens mij in de gordijnen als ie er een ziet (de hond dan he hihi)

Alleen voor vreemde mensen kan ie ineens stoer doen (dan moet ie zijn baasjes beschermen hihi)

Deel Deze Pagina