Kat vermist, tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Krily, 5 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krily

Krily VIP lid

20 jul 2017
    5.050
    3.780
    113
    Vrouw
    Hallo,

Wij zijn onze geliefde poes sinds zaterdag kwijt. :cry: Ze is nog nooit zo lang van huis geweest, meestal ligt ze vaak binnen of in de achtertuin. Vooral met dit koude weer is ze niet graag buiten. Maar nu zijn wij haar dus kwijt. Ik vraag mij af of jullie nog tips hebben om haar terug te vinden?

Wat wij al hebben gedaan:
    Heel vaak roepen, urenlang al :(
    Rondjes gelopen en roepen
    Schudden met snoepjes
    Kijken in de bosjes
    Amivedi ingelicht
    Bij buren langs geweest
    Flyers opgehangen
    Chip op vermist gezet
    Aangegeven bij dierenarts
    Op "huisdieren vermist" Facebook geplaatst

We gaan nog vragen bij mensen met cameras of ze hun camera beelden willen bekijken of ze daar toevallig op staat

Ik hoef geen berichten zoals: dat ik haar maar in de tuin had moeten houden. Dit waren wij ook van plan in het nieuwe huis (over 2 maanden gaan we verhuizen) aangezien ze de tuin al bijna niet meer uit ging. Ik voel mezelf al schuldig genoeg ;) :(

Ervaringen of/en succesverhalen vind ik wel heel fijn, wellicht kan ik daar nog wat hoop uit halen dat ze niet doodgereden is en ergens in de bosjes ligt of dat ik haar nooit meer ga vinden.

Wij missen haar echt enorm!

Liefs,

2. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.271
    8.716
    113
    Vrouw
    Bah wat rot! Verder geen tips voor je, denk dat je de belangrijkste dingen wel hebt gedaan. Mijn poes is ooit uit het raam geglipt (flat). Heb ook overal gezocht, met snoepjes geschud, roepen, alles gedaan. Had de hoop bijna opgegeven. Toch stond ze 's nachts opeens weer op het balkon, waarschijnlijk had ze een paar deuren verderop bij andere katten gezeten.

Ik hoop dat ze snel ongedeerd gevonden word!

Krily vindt dit leuk.
  3. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Wat ontzettend kut is dit! Denk dat je er alles al aan gedaan hebt. Blijf volhouden ❤️

Heb het ooit meegemaakt, mijn lieve kat was dagen weg. Ik hoorde hem elke avond 'vechten' met een andere kat. Mijn hart brak elke avond in duizend stukjes.
    Na een dag of 4 zat hij ineens voor de voordeur :eek:
    Ik hoop zo dat jullie hem terug mogen vinden. Ik ga zoooo hard duimen!

Krily vindt dit leuk.
  4. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Als je een kattenbak hebt, zet die buiten want die ruiken ze van ver

Krily vindt dit leuk.
  5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Kattenbak (gebruikt) buiten zetten, lees ik vaak. Weet niet of je die hebt?

Wij hebben het ook een keer gehad met onze (binnen)kat. We hadden de mailadressen van ons hele blok ivm nieuwbouw (al was dat wat jaren ervoor). We hebben iedereen gemaild, naast het flyeren en a4’tjes ophangen ed. Uiteindelijk belden er mensen van een paar huizen verder aan, dat er al een paar dagen steeds een kat in hun tuin zat. Zij dachten eerst aan een zwerfkat, omdat ze vrij mager (ze was al vrij oud) en niet benaderbaar was, maar nav die mail, belden ze toch aan toen ze er weer zat. Ik kon haar zo oppakken, want ze kende ons natuurlijk. ;)

Hopelijk is ze snel terug!

Zeebra en Krily vinden dit leuk.
  6. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Gebruikte kattenbak buitenzetten.
    Gebruikt mandje buitenzetten.
    Aanmelden bij de dierenambu.

En verder sterkte! Lijkt me verschrikkelijk als je niet weet waar ze is!

Krily vindt dit leuk.
  7. Krily

Krily VIP lid

20 jul 2017
    5.050
    3.780
    113
    Vrouw
    Wij hebben helaas geen gebruikte kattenbak aangezien ze altijd op een stukje in onze tuin poepen. :$ maar neem aan dat dat hetzelfde werkt qua geur.

8. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    485
    328
    63
    Bij de straten om je heen briefjes in de brievenbus doen met de vraag of mensen in hun schuurtjes willen kijken. Misschien heb je dat al gedaan maar ken wel wat katten die in random schuurtjes en garages zijn teruggevonden.

9. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Ach wat verdrietig. Als het kan zou ik;

de deur van een schuur openlaten op een kier. En wat grind buiten strooien (schijnt dat ze op die geur af kunnen komen).
    verder savonds zoeken in het donker, veel flyeren en delen op fb etc.

Onze kat is ooit eens 5 weken vermist geweest. Tot ie gevonden werd door een kennis een paar 100m verderop van huis. Dat was vlak voor de sneeuwstorm 2jaar geleden. Helaas liep die een paar maand later weer weg en toen werd ie doodgereden.:|

Hopelijk hebben jullie d'r gauw terug.

10. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Och wat vervelend, wij zijn onze kat, die ook in de tuin blijft, toch 1 maal een aantal dagen kwijt geweest. Ook alles gedaan en ineens was hij er weer. We denken dat hij een open schuur in is gekropen bij iemand en daar opgesloten is geraakt.
    Ik hoop dat hij snel terug is!

11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.044
    17.015
    113
    Ach gossie :cry: Een van onze katten was eens een nachtje vermist en ik weet nog goed hoe wanhopig ik was. Na meerdere dagen moet dat nog veel erger zijn :(

Geen aanvullende tips, ik denk dat je alles hebt gedaan wat je kan doen. Hoop dat ze gauw terecht is!

12. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.789
    491
    83
    Ach gos, volkomen begrijpelijk dat je in paniek bent!

Wel een succes verhaal hier, onze kat is destijds bijna een maand kwijt geweest. Ondanks overal briefjes en aanmelding op elke site die je kunt bedenken, geen enkele reactie gehad. Tot een vriendin van toen hem ineens zag zitten toen ze naar huis fietste (een paar buurten verderop). Overal gelijk rond gevraagd in de buurt en toen kregen we te horen dat er een gezin was wat hem dagelijks eten gaf. Hartstikke lief, maar daardoor was onze kat ook niet echt gemotiveerd om zijn eigen huisje weer te zoeken. Uiteindelijk belde een andere buurvrouw toen ze hem weer zag en konden we hem weer mee naar huis nemen. Wel sterk vermagerd, en hij is nooit meer de buurt uit geweest ;)

Hopelijk komt jullie kat snel weer thuis, en heeft ze het op avontuur gaan ook gelijk afgeleerd!

13. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Als het savonds donker en stil is een rondje lopen. Roepen en dan een tijdje blijven staan. Niet gelijk verder lopen.

Affiches ophangen met daarbij dat ze medicijnen nodig heeft. Iemand die haar misschien in huis houdt, heeft geen zin in dure kosten.

Aanmelden bij Amivedi.

Succes. Heel naar als je huisdier zoek is :(

14. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Hier heb ik, toen onze kat al 3 dage vermist was, midden in de nacht (uur of 4:00 was het, doodstil buiten in elk geval) een paar keer heel hard getikt met een vork in het voerbakje en een keer geroepen. Zonder hoop kwam ik om 7:00 uur weer beneden en daar zat hij voor de deur.

Zeebra en Chillin vinden dit leuk.
  15. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.324
    673
    113
    Utrecht
    Ach, wat verdrietig! Ik kan mij voorstellen dat je je zorgen maakt.
    Ik hoop dat jullie kat weer gauw veilig en gezond thuiskomt.

16. Neilia

Neilia Niet meer actief

Wat enorm sneu!

Navragen in de straat of mensen even in hun schuur willen kijken.

17. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    #17 siriel, 5 dec 2022
    Laatst bewerkt: 5 dec 2022
    Wat erg! ze is gechipt neem ik aan?
    Als ze dan gevonden wordt komt ze sowieso terug.
    Ik zou vooral savonds als het rustig is gaan zoeken op straat.
    Mijn katten zitten idd in een catproof grote tuin, omdat ik als de dood ben dat ze kwijtraken.
    25 jaar geleden had ik voor het eerst een kat en meneer, was ook weg. Spoorloos..
    Totdat..
    Hij in Engeland opdook:eek:
    Meneer was in een vrachtwagen geklommen, die op de boot naar Engeland ging.
    Destijds had hij gelukkig een tatoo in zn oor en is uiteindelijk met het vliegtuig terug gekomen. Ongelooflijk maar echt waar!!

Sterkte!

Mimus, Zeebra, chrystel73 en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Misschien geschrokken door vuurwerk.
    Hij kan zo in een schuur zitten.

Voor de zekerheid zou ik de dierenambulance bellen en vragen of ze een kat hebben gevonden.

Hopelijk komt jullie schat veilig thuis!

19. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Ach wat ellendig…..
    Helaas ook meegemaakt. Wat maak je je dan zorgen…
    Je hebt alles gedaan wat je kan doen. Voor nu blijven lopen en blijven roepen.
    Ik hoop dat ze snel weer thuis is! :(

20. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.811
    687
    113
    Vrouw
    Toen onze kat perongeluk ontsnapt was kreeg ik de tip om voer in de tuin te zetten en ook om een handdoek met de geur van de kat erin (of een deken) over de schutting te hangen. Ze komen dan af op de geur. Hier heeft dat geholpen en zat se kat dag kater aan de deken te ruiken en kon ik haar vangen.

Deel Deze Pagina