Wij hebben een thuiskapper, worden meestal met gezin elke ca 8 a 10 weken geknipt en ik verf mijn haar ook. Nu kon afgelopen keer onze thuis kapper niet door zwangerschapsverlof en zijn we naar een kapper in de buurt geweest. Zij gaf aan dat onze kinderen echt niet zo vaak geknipt hoeven te worden ( 2 meiden) maar dat het ook wel om en om kan dus ene keer met ons wel en dan de volgende keer weer niet. mijn thuiskapper gaf altijd aan dat het beter is voor het haar om elke keer de puntjes te knippen. Nu even benieuwd wat andere kappers adviseren. Wel wat langer er tussen laten of wel bij houden?
Geen kapper, maar mijn dochter gaat misschien 3x per jaar. Zie echt niet in waarom een meisje met lang haar elke 10 week geknipt zou moeten worden. Zeker niet als ze hun haar willen laten groeien.
thuis kapper geeft aan dat het haar dan gezonder/sterker blijft en het dan juist beter groeit oid. maar om kosten te besparen dacht ik ook wel misschien is het idd niet elke keer nodig.
Mijn dochter gaat 2 keer per jaar, mijn zoon gaat 3 a 4 keer per jaar. Zelf ga ik ook 2 a 3 keer per jaar. Elke 8 weken vind ik echt wel vaak, maar ligt ook aan het kapsel natuurlijk.
Ehhh haar is toch dood? Hoe zou haar beter kunnen groeien als je een stukje van iets doods afknipt? Het kan er wel beter uitzien (geen gespleten punten) maar daarvoor hoeft het niet elke 8 a 10 weken geknipt te worden. Het lijkt mij een verkooppraatje. Mijn dochter gaat 2x per jaar, mijn zoontje met halflang haar 3 a 4x per jaar.
Ja haar groeit van bovenaf, dus dat is onzin. Het ziet er wel mooier uit en het helpt niet als je gespleten punten hebt, maar elke 8 a 10 week is echt niet nodig. Ik ga zelf elke 4 week naar de kapper ivm uitgroei en zij knippen ook mijn haar vaak maar eens in de 3 a 4 maand. Geven ze zelf ook aan dat vaker niet nodig.
Ik zelf ga om de 8-10 weken omdat mijn haar dan dof pluizig en grijs wordt. mijn jongens gaan ook om de 8-10 weken omdat zij anders lang haar uit model hebben maar toen ik gewoon jong was met lang haar ging ik maar een paar keer per jaar hoor. Volgens mij kan dat gewoon prima.
Geen kapper maar ik laat mijn haar bijna nooit knippen. Hoor ook niet dat het er slecht uit ziet of dode punten heb. Mijn haar groeit heel hard dus dat heeft niks te maken met het vaak knippen Ik zou naar het haar van je dochters kijken of je verwacht dat het nodig is. Zie je veel dode punten of wil ze een ander kapsel zou ik knippen anders laten groeien.
Ik heb lang haar en laat het 2 a 3 keer per jaar bijpunten. Als je geen specifiek model hebt is iedere 10 weken echt niet nodig. Je ziet het aan de punten wel wanneer het nodig is. Ze worden droog en splijten.
Ivm droge en gespleten punten knip ik het 1 keer per 4 maanden gemiddeld denk ik. Het is ook deels geblondeerd dus het heeft ook wel wat te verduren. En mijn moeder was vroeger kapster dus dan ging er regelmatig een stukje af. Maar bij jonge meiden zou ik het maximaal 2 keer per jaar laten knippen. Of gewoon op het oog, als het minder gezond er uit ziet het laten knippen.
Ik ga iedere 6 weken naar de kapper en mijn haar wordt om en om geknipt. Dus 1x per kwartaal. Is meer dan voldoende. Zolang je het niet blondeert, dagelijks met een steiltang stijlt en dat soort dingen hoef je je haar echt niet zo vaak te knippen.
Je haar groeit vanaf de wortel, niet vanaf de punten. Het gaat er, afhankelijk van sterkte van het haar/gebruik van hitte/etc., meer om dat je geen gespleten punten hebt die alleen maar erger worden. Als jij na 8 weken merkt dat het haar van je kinderen nog in model zit en amper tot geen gespleten punten heeft, dan is de kapper echt nog niet nodig. Wat je ook kan hebben bij lang haar is dat de onderkant na een poosje dun en droog begint te worden (links). Om het dan weer vol en gezond te laten ogen, is het goed om het te laten knippen, zodat het er weer als rechts uitziet: (Zij heeft hair extensions hoor, maar gaat even om het beeld )
Dat ligt toch puur aan het haar. Ik heb fijne haarstructuur, dat splijt vrij snel. Mijn dochter heeft dik haar, zij gaat eens in de 9 maanden ongeveer. En dan hoeft er nog nauwelijks iets vanaf ..
Mijn oudste gaat als ze weer last van klitten begint te krijgen. 2x per jaar denk ik. Iemand anders (ook een kapper) had mijn moeder ook wijs gemaakt dat ik de jongste haar haar moest laten knippen want dan ging het harder groeien heel Google staat er vol mee dat dat onzin is. Dus klinkt mij inderdaad alsof je thuiskapster het wel makkelijk verdiend vind.
Ik ben na 1.5 jaar pas weer gegaan omdat ik dat dunne en droge inderdaad had. Elke keer als ik een vlecht indeed zat de punt in de knoop daarna omdat het te droog was. Gevolg was dat ik met borstelen ook een hoop haar eruit trok. 1.5 jaar was wel te lang maar ik had geen zin om tijd te maken.
Mijn dochters (ook de jongste) gaan 2x per jaar. Vaker is echt niet nodig. N gaat elke 4 tot 6 weken anders is er echt niks mee te doen.
Dochter met lang haar wordt 1 x per jaar door opa bijgepunt (opa was vroeger wel kapper hoor) Dochter met kort haar gaat meestal elk kwartaal. Soms iets langer er tussen want het groeit niet erg hard bij haar