Zilvervisjes help

Discussie in 'De lounge' gestart door riga01, 1 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riga01

    riga01 Bekend lid

    28 apr 2010
    977
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Ik weet dat het onwijs hardnekkige krengen zijn en je er bijna niet vanaf komt maar heeft iemand tips:confused: loopt er net gewoon een door het bed:cry:

    Ik lucht alles de hele dag, er staan overal van die valletjes, lavendel spray in bed...what else?
     
  2. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Lavendel spray (action), dagelijks stofzuigen, zoveel mogelijk papier weg doen of in plastic afsluitbare bakken stoppen.
    Bovenstaande heeft het bij ons echt van 100% naar 1% gebracht. Heel af en toe kom ik er nog eentje tegen.
    Oh wij hebben trouwens ook alle plinten gekit!
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  3. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    zigzag en riga01 vinden dit leuk.
  4. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.916
    923
    113
    Silverfish Killer Spray Kills Silverfish for a year, 500mL: Amazon.co.uk: Garden & Outdoors

    Deze doet het bij ons goed maar je moet het wel willen gebruiken natuurlijk. Na de eerste keer rond sprayen heb ik er maandenlang geen gezien. Laatst vond ik er 2 en weer de spary gebruikt en niks. Maar hoorde van de buren dat zij er enorm mee zitten. Ze gebruiken lavendel spul maar blijkt niet te helpen en zij staan niet open voor de spray die ik gebruik..
     
    riga01 vindt dit leuk.
  5. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    Als ze in je bed lopen zijn het waarschijnlijk papiervisjes, die zijn net wat anders…


    Het enige wat ECHT helpt is als de hele buurt meedoet
     
    riga01 vindt dit leuk.
  6. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.916
    923
    113
    Dat is het inderdaad. Als je die krengen hebt dan hebben de buren ze waarschijnlijk ook maar niemand die echt gaat rondvragen daarover. Wij hebben gewoon de spray besteld en we zijn er zo goed als vanaf nu,
    Het is dat ik laatst de buurvrouw hoorde roepen tegen haar man dat ze die zilvervisjes nu echt wel beu was in hun huis omdat ze nu niet alleen meer in de badkamer zaten. Anders had ik het ook niet geweten dat ze er een probleem mee hadden.

    Wij hebben ze trouwens pas gekregen nadat ze de badkamer vernieuwd hebben. De buren hebben vorig jaar de vloer en binnenmuren geheel moeten laten vervangen (ze hadden verzakkingen in de vloeren) en sindsdien is het ook bij hun begonnen met de zilvervisjes.
     
    riga01 vindt dit leuk.
  7. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.865
    542
    113
    In het huis van ouders vroeger heerste het ook heel erg. Weet even niet of t ovenvisjes of zilvervisjes waren (lijken heel erg op elkaar)
    Me vader kwam op zolder en zag een heel nest daar zitten, bah bah.
    Mijn ouders hebben toen bedrijf ingeschakeld die is 2 a 3 keer komen spuiten (het hele huis) wij mochten toen ook 2 uur 't huis niet in.

    Weet niet of dit nu nog mag en of bedrijven dit nog doen maar 't heeft wel goed geholpen.

    Wellicht dit eens bekijken als 't ook zo erg is.

    Succes!
     
  8. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.865
    542
    113
    Hoekwoning en de buren deden niet mee trouwens
     
  9. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    wij wonen In een nieuwbouwwijk en hier is het echt bizar. overal zitten die krengen, achter de jassen, gordijnen. soms doe je een keukenkastje open zitten ze op de borden. het zijn papiervisjes. ze eten posters en boeken op. gek worden we ervan. en ik heb al vanalles gespoten en geprobeerd maar nog niets gevonden wat echt werkt.
     
  10. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    HG heeft toch ook dergelijke spray? Of helpt dat niet?
     
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Och jeetje die krengen zijn irritant idd. In onze vorige nieuwbouwwoning zag ik ze ook regelmatig lopen. HG heeft ook idd van dat spul. Dat gebruikten we toen wel eens en het hielp wel. In onze huidige woning kom ik er maar af en toe 1 tegen, niet noemenswaardig om er wat tegen te doen. Hoop niet dat ik nu wat jinx haha
     
  12. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Volgens mij zitten ze vooral in woningen die in een vochtige periode gebouwd zijn. Dat zijn tegenwoordig alle huizen :confused:
    Ze zitten vaak in de spouwmuur en zijn gek op gips/beton. Door plinten dicht te kitten en te zorgen dat ze geen doorgang meer hebben zal de overlast al een stuk minder zijn.

    Wij trokken in ons huidige huis de zeilvloer los, er zaten er duizenden :| we hadden de muren geverfd en vroegen ons af wat er nou telkens over de muren liep…dat waren gewoon allemaal babyvisjes, brrr
    Gelukkig zijn we er nu bijna van af! We hebben nog wat ruimtes te verbouwen en pakken dat opdezelfde manier aan. Vloer laten we lijmen, plinten kitten we dicht en de spullen bergen we op in dichte kasten of bakken.
     
  13. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.916
    923
    113
    Geen idee, ik woon niet in Nederland. Nu veel winkels meer naar een winkelcentrum verhuisd zijn verder weg kom ik daar amper. Daarom dus maar online op zoek gegaan naar iets tegen zilvervisjes.
     
    Manana vindt dit leuk.
  14. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.182
    592
    113
    Wij hadden er ook gigantisch veel, echt ontzettend veel. Goor gewoon.
    Ik ben 1 keer met echte lavendel olie gemengd met water en nog iets door het hele huis gegaan en sindsdien kom ik er sporadisch eentje tegen, dit is een paar jaar geleden.

    Lavendel hebben ze dus echt een hekel aan.
     
  15. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Hier een keer vlak voordat we op vakantie gingen een fles van dat HG spul leeggespoten. Daarna waren we er vanaf (oké, af en toe een enkeling, maar het is echt minimaal).
     
  16. Dani88

    Dani88 Lid

    6 feb 2011
    56
    10
    8
    Ik heb helaas ook last van die vieze beestjes in ons nieuwbouwhuis. Hoe sprayen jullie de lavendelspray? Gewoon zo in de lucht in alle kamers of gericht op bijv de plinten?
     
  17. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    In de lucht een spuit of 4 per kamer
     
    Dani88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina