ontroostbaar

Discussie in 'De lounge' gestart door b-tje, 12 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    Jasper huilt erg veel op een dag en sinds een paar dagen kan je hem moeilijk troosten eerst kon ik nog een speen geven maar dat werkt niet meer :( Als ik met hem rondloop dan wordt ie wel stil en soms laat ik hem huilen heel soms werkt dat :) Nou hoorde ik dat je rooibosthee in de voeding kon doen schijnt trustgevend te zijn kent iemand dit???
    Ik wil liever niet inbakeren want ik hoor van anderen dat als ze 3 maand zijn veel minder gaan huilen dus daar hoop ik maar op :)

    Heeft iemand nog ideeen??

    groetjes bianca
     
  2. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    idd van rooibos thee kunnen ze rustiger worden dit andvies heb ik ook gehad van een kennis zij is kraamhulp (heb het nog niet geprobeert trouwens)
    maar inbakeren meis is niets ernstigs hoor ik heb het ook gedaan met Caitlin en ze werdt er super rustig van
    heb dit 2 dagen gedaan en nu slaapt ze weer zonder
    ze had het even nodig
    en je kan hem in een buikdrager doen daar worden ze ook wel rustig door
    met Caitlin gaat het nu beter
    ze zit op hypoallergeen voedsel dit adviseerde de wijkverpleegster omdat wij in de fam behoorlijk veel allergien hebben en wij beide robert en ik astma hebben

    heel veel sterkte met Jaspertje hopelijk wordt hij rustiger

    gr debbie
     
  3. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    ze zeggen is een baby met temperament hahahaha.
    Ik heb ook ff de cb gebeld om te vragen of dat wel kan door de voeding
    Ik geef ook soms venkeldruppels voor evt krampjes.ik denk dat als we gaan onbakeren hij ook moet wennen daaraan en je moet het volgens mij ook weer afbouwen dus ik wacht ff tot hij 3/4 maand is dan zou het toch moeten ophouden lijkt mij ;)
     
  4. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Zullen vast de darmen zijn.
    Heel vervelend, maar je hebt er druppels voor van vsm.
    Werkt perfect.
    Je hebt ook druppels (olie met kruiden) die je om het naveltje kan smeren. Wij hebben hier een apotheek in de buurt en die heeft dat.
    Hij is ook de enige die dat heeft. Maakt hij helemaal zelf..
    Als je er meer van wil weten kan je me een persoonlijk berichtje sturen...

    Sterkte!!
     
  5. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    Ik heb hem de venkeldruppels gegeven maar dat helpt niet echt tegen het huilen maar wel goed tegen de darmpjes.Ik heb wel het idee dat het iets laxerend is maar ja als het maar helpt ;) Ik merk nu dat ie ook geregeld huilt in zijn slaap of dat ie maar half wakker is en ligt dan op zijn vingers te sabbelen,de speen wilt ie vaak niet eens meer ;)
    Je wordt er soms alleen gek van het gehuil,ik probeer zo rustig mogelijk te zijn hihi maar wel lastig soms ;)

    Lief dat jullie zo snel reageren,groetjes bianca
     
  6. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ja en toch proberen als hij in zijn bedje ligt hem zo min mogelijk aandacht te geven. Als je elke keer bij hem gaat kijken dan denkt hij ook dat heb ik mooi voor elkaar. Vond het ook moeilijk, maar bij onze dochter heeft het goed geholpen.
    Je herkent op een gegeven moment het huiltje. Als er iets is merk je dat zeker hoor!
    Dan laat ik mijn dochter natuurlijk ook niet liggen, maar ze pakken je in hoor, goed mee oppassen!!
     
  7. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Wat je ook hoort is dat je een bany de eerste maanden niet kan verwennen.
    In de zin van, ze begrijpen het nu nog niet dus wennen er ook nog niet aan.
    Wat ook nog wel wil helpen is dat je de kleine op bed legt, en dan vervolgens nog wat blijft rommelen in de buurt.
    Bijvoorbeeld de was nog even opvouwen in de kamer ernaast, en af en toe dan wat zeggen.
    Op die manier krijgen ze het gevoel dat ze toch niet alleen zijn en dan wil het huilen wel eens overgaan.
    Wat je ook kan proberen is de babyfoon andersom gebruiken.
    Op die manier hoort de baby alle geluiden in plaats van jullie.
    Dan heeft hij ook het gevoel dat je in de buurt bent.

    Misschien heb je er wat aan.

    Wat ik bij mijn dochtertje merkte was dat je het wel kan laten huilen, maar vaak maken ze zich daar nog meer van overstuur en dan is het helemaal moeilijk om je kleintje weer rustig te krijgen.
    Ik liet haar wel altijd even huilen, maar niet te lang, na een kwartiertje ging ik toch wel even kijken, een aai over haar bolletje lekker instoppen, een paar lieve woordjes en weer weg gaan.
    ook op diem anier hebben ze door dat ze niet alleen zijn, en dat je altijd even komt kijken.
    Werkte bij ons heel goed.

    Groetjes,
     
  8. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Klopt Jolanda. Ik ging vaak als ze net in bed lag even stofzuigen.
    Als ik dan klaar was lag ze te slapen.
    Mijn dochter is gelukkig niet zo'n huiler geweest.
    En met 6 weken sliep ze door. Ze is nooit eerder snachts wakker geweest. Erg prettig.
     
  9. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Nou idd dat is ook wel erg prettig, moet zeggen dat die van mij ook geen huiler is geweest.
    Maar natuurlijk hebben ze wel af en toe hun buien.
    En op die manier kon ik het toch vaak vrij goed opvangen.
     
  10. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    Hier heb ik zeker wat aan,ik ga het zeker proberen,morgen gaan we een extra adapter kopen voor de babyfoon scheeld weer batt.
    Ik heb cb gesproken en die kon het niet rooibos thee geven met voeding maar een vriendin van mij had dat gedaan en het werkte goed bij haar.jasper sliep ook altijd goed maar sinds vorige week komt ie snachts ik hoop dat dit een fase is hahahah.

    Ik ga zeker proberen jullie advies op te volgen en jullie hoeren wel weer hoe het gaat

    Bedankt xxx
     
  11. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    klopt jolanda dat hebben wij ook op een gegeven moment gedaan met naomi af en toe kijken of alles goed was en instoppen enzo ze heeft er 3dagen over gedaan en sinds dien gaat ze gelijk slapen (nu is het eerst even spelen in bed en dan slapen hoorhihi)
     
  12. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    Jasper is bij oma wezen logeren en niet zo gehuilt als thuis,toen we thuis kwamen gebon die gelijk weer hihi maar ja veel krampjes dus... snap het wel ;) Die 2 nachten dat ik niet thuis was heeft ie redelijk goed doorgeslapen die smiecht :) hele week bij mij spoken en bij papa slapen hahahha.Nu heeft ie gisteren de eerste inenting gehad en had zich keurig gedragen hihi en de hele dag weinig gehuilt en zelfs vannacht de hele nacht doorgeslapen en vanmorgen ging het ook stuk beter dus misschien gaat het wel beter nu ff duimen maar.Hij kan nu schaapjes tellen we hebben van de week een mobiele met schaapjes gekocht en die vind ie prachtig ;) ik hoop dat het zo blijft,zo dit was weer ff een update hihi.

    P.S een muziekje draaien via de babyfoon werd ie niet rustig van was wel leuk om ff te proberen ;)
    Rooibos thee hiep ook niet geef nu alleen die venkeldruppels ;)

    groetjes bianca xxx
     
  13. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hopen dat het nu wel beter gaat. Het klinkt wel positief nu.
     
  14. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Nou, dat is zeker positief!! Fijn (en sterk) dat jij er ook zo kalm onderblijft hoor! Suc6 met je kerelttje.
     
  15. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    Hij heeft vannacht weer goed geslapen tot 6.00 uur :) nu ligt hij ook op een speelkleed in de box dt vind ie erg leuk en slapen gaat dan ook beter daardoor volgens mij ;) is nog ff afwachten maar hij heeft net een uur in de box gelegen en slaapt nu als een roosje dus ik denk dat we de goede kant op gaan :)
     
  16. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    fijn meid dat het de goede kant op gaat met jasper
     
  17. tinycazemier

    11 dec 2005
    61
    0
    0
    huisvrouw
    delfzijl
    Ik weet niet of je kunt zingen?anders zou ik zeggen...lekker tegen je aan nemen(geldt voor overdag)en dan zachtjes zingen...is heel rustgevend.maar als je niet kunt zingen zou ik het niet doen(kan het nog onrustiger van worden). :) :) :)

    tiny/mams
     
  18. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    hahahhahaha ik kan niet zingen nee maar doe het wel voor hem want mijn stem is toch al fijn voor hem om te horen die zal echt niet denken wat zingt die vals hahahhaha ;)
     
  19. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    Het ontroostbare is over hahahahha nu gaat het al een week goed jippieeeeeeeeee die fase hebben we gehad op naar het volgende ;)


    bedankt voor al jullie tips :) bianca

    ps. ik blijf nog wel ff die venkeldruppels geven en over een poosje ga ik het langzaam afbouwen ;) die krampjes voeding blijft uiteraard ook nog ff ;)
     

Deel Deze Pagina