Kat weggelopen, door eventueel naderende bevalling?

Discussie in 'De lounge' gestart door xSimone, 31 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xSimone

xSimone Niet meer actief

Hai hai,

Ik heb twee katten van 1 jaar. Het zijn zusjes van elkaar, ze konden geen moment zonder elkaar. Tot ongeveer een maand geleden, één kat die werd erg agressief zo van de één op de andere dag. Ook naar mij en mijn vriend, soms. Hij blaast en slaat haar zusje.
    Maar nu ben ik 39 weken en 4 dagen en ik heb haar sinds gistermiddag/avond niet meer thuis gezien! Misschien dat ze straks nog komt. Maar mijn moeder zei 'misschien is het een teken dat de bevalling één dezer dagen nadert?'.
    De agressie van haar baseer ik wel op jaloezie en stress, i.v.m. zwangerschap. Want haar zusje is juist 't tegenovergestelde geworden, die is juist ontzettend knuffelig met mij geworden terwijl die andere dat was. Maar kan 't zo zijn dat een kat weg loopt als ze aanvoelt dat de bevalling bijna nadert? Ik hoop zo dat ze terug komt!! En niet ineens weken weg blijft. Ik maak me echt zorgen.
    Als ze zometeen niet terug is gekomen ga ik na het eten op zoek. Ik heb al geschud met snoepjes ed. en normaal komen ze rond 11.30 bij me te mauwen omdat ze rond die tijd meestal vlees krijgen. De ene heeft dit ook gedaan en gekregen, de andere nog steeds niet gezien.... Iemand enig idee of 't met 'eventueel naderende bevalling' te maken kan hebben? (Zou 't dan nog lang duren?)

Liefs, xSimone

2. Logan

Logan Niet meer actief

Volgens mij wil jij graag bevallen he?;)
    Geen idee, katten voelen vaak wel iets aan maar dit kan ook honderd anderen redenen hebben natuurlijk.

3. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ja klopt, wil héél graag bevallen, ben er zo ontzettend klaar mee en klaar voor ook!! Maar ik maak me gewoon erg zorgen nu om m'n kleine katje! :(
    Ze loopt nooit weg... Ja, ze is wel eens een dagje weg of zo, maar normaal gesproken komt ze 's middags altijd even buurten hier! Heb d'r serieus sinds gistermiddag/avond niet meer gezien! Vreselijk vind ik 't! Ben zo wijs met m'n katjes, 't zijn echt mijn kindjes!!

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ja, dat doen katten vaak. Die zoeken de rust op of een eigen plekje waar ze willen bevallen. Vandaar dat ze ook aanraden om hoogzwangere poezen niet naar buiten te laten. Zelfs al zouden ze binnen bevallen, vaak proberen ze alsnog een ander plekje te zoeken voor hun kittens. Dan worden de kittens bijv naar buiten versleept. Ik hoop dat je haar snel vind want na de bevalling zijn ze nog eens extra aantrekkelijk voor katers! Grote kans dus dat ze direkt na de bevalling dan weer gedekt word.
    En eerlijk, ik vind 1 jaar voor een nestje veel te vroeg. Echt niet gezond voor zo'n jong beestje. Dus mocht ze terug komen, zou ik dr laten helpen.

5. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Er zijn verschillende redenen te bedenken en eerlijk gezegd vind ik een naderende bevalling zo'n beetje op de laatste plek thuis horen. Ik persoonlijk zou mijn kat hebben laten onderzoeken. Wanneer ze gedragsverandering vertonen en agressief worden, wordt nl het advies gegeven om eerst medisch e.e.a. uit te sluiten. Hopelijk is ie snel weer thuis en ik wens je een voorspoedige bevalling.

6. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    He bah, zou dat ook niet leuk vinden als onze poes zo lang weg zou blijven. Ik zou dan even de buurt rondgaan (maar daar zal je nu weinig fut voor hebben) of in de schuur kijken. Misschien zit ze ergens opgesloten. Zijn ze gechipt? Misschien dierenbescherming bellen?

7. Logan

Logan Niet meer actief

Niet de poes moet bevallen maar ts zelf :D

8. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Denk dat je even opnieuw moet lezen Damay77:)

9. xSimone

xSimone Niet meer actief

't gaat om mijn bevalling ;) mijn kat is niet zwanger hoor!

10. xSimone

xSimone Niet meer actief

Het is mij op 't moment te duur om van alles te laten onderzoeken bij de kat! Ik heb de dierenarts om advies gevraagd, en zij zeggen dat 't heeel goed kan zijn dat 't komt door zwangerschap/bevalling, want sinds ik zwanger en is ze veranderd! Tenminste, sinds 't einde van mijn zwangerschap!

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Oeps :) dacht beide zwanger. *iets met lezen en lastige peuter naast me*

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hihi klein mis verstand je. Kan gebeuren.:)

13. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ze kan niet in de schuur. En anders had ik d'r wel horen mauwen! Ik ga straks wel even de buurt rond als ze na 't eten nog niet langs is geweest! Samen met vl. Maak me echt zorgen. Ja ze is wel gechipt, maar 't is nog maar sinds gistermiddag/avond, je zult zien dat ze straks in eens thuis is, dan vind ik 't een beetje overdreven om d'r al als vermist op te geven! Als 't te lang duurt dan ga ik dat zeker doen!

14. xSimone

xSimone Niet meer actief

Hihi kan gebeuren! Is niet erg :D

15. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Katten hebben helaas weleens een periode van een paar dagen dat ze op jacht gaan en zich dus niet laten zien. Wat ook nog kan is dat ze ergens een koel plekje heeft gevonden en daar lekker is gaan liggen en die bewoners de boel dicht hebben gedaan en je kat dus opgesloten zit dit komt in deze tijd van het jaar heel veel voor helaas wij hadden het 2weken geleden de kat een hele week weg maar gelukkig nu weer lekker thuis.

16. xSimone

xSimone Niet meer actief

hoorde net van iemand hier in de buurt dat er veel katten vermist worden de laatste tijd en dat er rond gepraat wordt dat de katten verdronken worden door jongeren! Aarg, als ik er achter kom, ik hang ze allemaal op!!
    Ik ga nu op zoek! Ben er klaar mee. Die onzekerheid, hoop zo dat ik d'r kan vinden. Ik kan serieus wel janken.

Ja zo laat mijn bevalling helemaal lang op zich wachten! Stresssss

17. Lieverd2012

Lieverd2012 Niet meer actief

Dit dacht ik ook meteen, heb ook je andere topics een beetje gelezen.

Meid, relax, het komt wanneer het komt! Misschien voelen je katten juist jouw stress rondom de bevalling wel aan, maar zoals al velen zeiden kan het ook nog 1000 andere oorzaken hebben waarom ze de hort op is gegaan.

Ik hoop dat je je kat gauw vindt. Zo'n dierenbeul zou ik ook eigenhandig wat aan kunnen doen, maar blijf rustig, wellicht is er wel niks aan de hand.

18. xSimone

xSimone Niet meer actief

YES YES YES YES YES!! ZE IS THuIS!!! ZE KWAM NET THuIS NADAT IK HAAR NIET KON VINDEN TOEN IK EEN RONDJE GELOPEN HAD.... HÉÉERLIJK! ZE IS ONTZETTEND KWAAD VOORAL OP D'R ZuSJE, MAR 'T KAN ME NIKS MEER SCHELEN! ZE IS THuISSSS..... WOEHOEEE!
    Nu LEKKER AAN 'T VLEES! :D

19. xSimone

xSimone Niet meer actief

Nouja , ze is ook gelijk weer weg nu d'r vlees op is.. maar ik weet iig dat ze er nog is! :D

20. Ang88

Ang88 Actief lid

24 feb 2014
    182
    0
    16
    Ik werk als spoedeisende hulp verpleegkundige
    NULL
    Ik denk eerder dat het gaat om de situatie tussen de katten zelf. En dat je zwangerschap er niks mee te maken heef. Waarschijnlijk gewoon toevallige timing. Ik heb 2 katers (broers) en die waren eerst ook onafscheidelijk. Na ongeveer een jaar veranderde dat ook. (Ze zijn nu 2) Veel vechten en blazen naar elkaar. Ene jaagt die ander ook echt het huis uit. Nu ben ik veel thuis ivm verlof dus gaat het wat beter. Kan ik ze in de gaten houden. En ik heb t idee dat ze elkaar nu iets beter tolereren maar in t begin was t echt erg. Dierenarts gaf toen ook aan dat katten niet perse met z'n tweeën hoeven te zijn dat dit juist mis kan gaan soms. Ik moest ook erg in de gaten houden of die ene niet die ander permanent uit het huis verjoeg. Want dat schijnt echt te kunnen. Dan durft ie gewoon niet meer terug te komen. Hoop dat je kat inmiddels terug is! Vreselijk als zo'n beestje ineens niet meer thuis komt. Sorry voor t lange verhaal hopelijk heb je er iets aan!

Deel Deze Pagina