De plekken maken we schoon met biotex, geadviseerd door de dierenarts. Zoals ik al schreef hebben we ook al Chlomicalm geprobeerd, dit werkt niet. Urine is ook al meerdere malen gecheckt, de laatste keer in november
Wat lastig zeg Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen met jullie beslissing en ik hoop dat jullie of het probleem kunnen oplossen of een nieuw huisje kunnen vinden waar jullie kater gelukkig zal zijn!
Onze poes heeft ook een tijdje in huis geplast dit was erg vervelend. Wij zijn er toen achter gekomen dat ze weigert op de bak te gaan die door 1 van de andere is gebruikt wij hebben er dus 3. De oplossing hier was iedere keer als er 1 de bak had gebruikt het eruit te halen wat ook hielp was een bak meer neer zetten we hadden er 2 toen 1 bij gezet dus 3 bakken en haar er iedere keer inzetten ze doe het nu al heel lang niet meer. Ik laat haar ook meer buiten dit helpt er ook aan heel veel succes hopelijk stopt hij ermee
Heel lastig! Hoeveel kattenbakken heb je in huis? Wat voor korrel? Het kan ook zijn dat hij de kattenkorrel in de bak niet prettig vindt. Je zou eens een andere kunnen proberen? Of dat hij toch probeert om te domineren over je andere kat. Ik had ook zo'n kater die begon met plassen/poepen in huis nadat onze dochter ouder werd. Hij deed dit dan ook voornamelijk op haar spullen (commode en 1x in haar wasmand op haar kamertje :x). Ook diverse dingen geprobeerd, maar niets werkte. Wij hebben hem toen uiteindelijk herplaatst bij een ander en daar heeft hij nooit wat in huis gedaan. Hij is ook de enige kat in huis, dus ook verder geen "concurentie". En hij heeft het heel goed bij hun! Wordt lekker verwend en gekroeld. Mocht je toch voor herplaatsing kiezen, probeer dat dan zelf te doen en niet via een asiel. Ik wens je veel sterkte met je beslissing!
Onze poes doet t ook. Nu moet ik zeggen dat ik ze 's nachts en als we weggaan in de gang zet, met de bakken en mandjes. Wil echt niet dat ze mn spullen slopen, en tot nu toe gaat het goed, heeft ze al weken niet meer geplast door t huis omdat ze de kans niet meer krijgt. En om jaloezie te voorkomen, gaan ze beide naar de gang/hal toe.
Je geeft aan geen geld (over) te hebben voor een gedragstherapeut, maar zou je wel geld hebben voor de afstandskosten? dat kost namelijk ook nog zo'n 50,- + de eventuele entkosten (mocht hij niet geldig geënt zijn) ik zou het er toch nog even met je man over hebben, een therapeut bekijkt de situatie waarin de kat zich verkeerd en zal het onderste uit de kan halen om het probleem op te lossen. dat kost je inderdaad wel 100,- tot 150,- maar er worden al zoveel katten in het asiel gedumpt waar mensen geen moeite voor willen doen, terwijl de oplossing soms heel eenvoudig is. (hiermee wil ik niet zeggen dat jij niets voor je kat hebt gedaan, maar het zou gewoon zonde zijn)
Je hebt ook speciaal spul dat je over de pieplekken moet spuiten. Heeft ontzettend goed geholpen bij de poes van mn schoonouders. Die pieste echt elke dag, zij dachten er ook aan om hem weg te doen, en doet het nu alleen nog op de bak! Weet alleen niet meer hoe het heet.. Had het bij een dierenspeciaalzaak gekocht. Persoonlijk zou ik er nog een keer alles aan doen voordat ik de kat deflinitief het huis zou uitzetten. Nog een keer andere korrels, een bak erbij, alles extra schoonmaken, etc. Kan me helemaal voorstellen dat je er wanhopig van wordt, maar om een diertje daarom weg te doen kan ik minder goed begrijpen...
Wat rot! Ik zou er een deadline op zetten, ook voor jezelf. Je kunt niet eeuwig doorsukkelen. En het zet de druk erop om op zoek te gaan naar een rustige plek voor hem, op een actieve manier. Want marktplaats en het asiel, tja, das natuurlijk geen recept voor een nieuw adres. Maar kan me ook goed voorstellen dat je geen geld over hebt voor dure medicatie of gedragsfiguren. Ik zou dat ook niet doen, het is een huisdier en het moet niet de spuigaten uitlopen aan kosten. Goedkope tussenoplossing is misschien op zoek naar biebboek over kattengedrag? Mijn kat heeft er goddank geen last van, maar zou hij sproeien, dan zou het snel einde verhaal zijn. Gelukkig is hij gewend dat hij op verschillende plaatsen logeert, dat hij soms meer ruimte heeft en soms minder. Dat hij soms de koning in huis is die hele middagen op schoot mag, maar andere keren niet. Dat helpt wel tegen de territoriumdrift gelukkig.
Hier werkte sprays voor geen meter! Loussa vind ik ook, als t hier door was gegaan was t ook einde verhaal hoor, al ben ik t ermee eens dat je eigenlijk moet afmaken waar je aan begint. Maar de pieslucht van katten is ook niet bepaald goed voor je gezondheid en ook niet voor die van de kinderen.
het had mijn verhaal kunnen zijn, ook hier een topic over geplaatst. We hebben hem na groot medisch onderzoek, gesprek met kattengedragskundige op speciaal blaasgruisvoeding gezet en het probleem is over. Ik had 2 sproeiende poezen. Pijn bij het plassen geeft ook stress waardoor ze gingen sproeien.
Stichting Kattendorp Harfsen Zo te lezen nu vol maar wellicht dat je op een wachtlijst kunt of dat hun een ander adres weten oid.
Bedankt iedereen weer voor de reacties! Hebben idd besloten om toch maar weer een kattebak in huis neer te zetten. We hadden er nu 1tje bij de voordeur staan, omdat ze het in het begin gewoon buiten de deur deden, nu dus niet meer haha! Dat gaan we dus sowieso even proberen. De Feliway verdamper hebben we lange tijd gebruikt maar dit werk niet. We zouden nog kunnen kijken of we de sproeiplekken kunnen schoonmaken met die Feliway schoonmaak spul, maar moet zeggen dat hij het echt overal bijna doet. Hij verzint wel weer een nieuw plekje. Moet zeggen dat het huis gelukkig niet stinkt naar pies. Als we weg gaan en 's nachts gaan ze idd ook op de gang en boven. Maar soms heb ik juist het idee dat deze wisseling elke keer voor juist meer onrust zorgt bij hem. Tja de afstandskosten kunnen we wel betalen uiteraard, de gedragstherapeut ook wel, alleen had ik bij onze dierenarts kosten opgevraagd en dan ben je zo 80 euro per keer kwijt. Dus idd, dat hebben we er niet voor over. En zoals ik al schreef, kan ik het ook niet echt over mijn hart verkrijgen om hem naar het asiel te brengen, maar er moet echt wel wat veranderen.
Vriendin van mij had had het ook met haar kater, ze had de kattenbak verplaatst van de gang naar de kamer, kat ging toen sproeien in de gang. Kattenbak weer terug in de gang en het was over. Waar stond de kattenbak in het oude huis? De kap van de kattenbak afhalen wil ook nog wel eens helpen. Het aantal kattenbakken moet altijd het aantal katten plus 1 zijn dus met 3 katten zou t 4 moeten zijn. Heb je er al 1 op die logeerkamer gezet waar hij graag komt? Een wat minder grovere/hardere korrel wil ook wel eens helpen. Verder indien kat plast direct in de kattenbak zetten maar niet agressief en ook niet schreeuwen. Indien hij in de bak plast of poept gelijk belonen en op een lieve toon zeggen dat hij een grote man etc is. Plekken waar hij sproeit erna behandelen met schoonmaakazijn dat vinden ze ook niet lekker. Wellicht heb je er wat aan en kun je het proberen.