Ik zit al 6 jaar bij dezelfde werkgever en zoek al een hele tijd een nieuwe uitdaging.Ik heb het gevoel dat ik stil sta en op mijn werk is er geen enkele mogelijkheid tot ontwikkeling daar ik in een bruin buurtcafe werk Tijd voor iets anders dus....Nu heb ik al heel wat solicitaties achter de rug,en het lijkt wel of moeders niet welkom zijn!Want je kunt tenslotte nooit zo flexibel zijn als een scholier van 18 die ook gesoliciteerd heeft op dezelfde functie! Omdat het partime is en ik nou eenmaal niet zo hoog opgeleid ben,is die groep een grote banen concurent voor mij!Had laatst een solicitatie bij een grote supermarkt op een functie met doorgroei mogelijkheid,krijg ik daar te horen dat HBO toch wel een vereiste is....Zucht....Kom ik ooit aan een andere baan? :x Zo lucht op zeg......
Ik weet wat je bedoelt. Ik ben nu wel weer aan de bak, maar heb ook een aantal maanden zonder werk gezeten en tijdens die gesprekken had ik vaak het idee dat ze het toch wel lastig vonden (mogen ze niet zeggen, maar ze laten het wel doorschemeren) dat ik een kindje heb en niet flexibel ben. Nu werk ik als ambtenaar, niet echt wat ik wil, maar in het bedrijfsleven zoeken ze gewoon minder parttimers. Als ze parttimers zoeken, willen ze inderdaad dat je in kan vallen voor collega's als ze ziek zijn bijv. Ik kan me dat gedeeltelijk ook wel voorstellen, maar ik baal er wel van.
Meid ik ken het, ik ben 2 jaar geleden ontslagen door mijn toenmalige werkgever omdat ik toen zwanger was , ik werkte daar vier jaar en was gewoon van plan om weer terug te komen na de verlof periode, nou mooi niet werd gewoon gelijk op straat gegooid. Het klopt wat jij zegt dat ze liever geen moeders willen want in veel ogen zijn wij niet flexibel genoeg, tot op de dag van vandaag is er nog niet 1 iemand die mij heeft aangenomen, ( ja de gemeente maar die hebben me gewoon weer gedumpt na 2 dagen, lang verhaal geen zin om uit te leggen ) ... ik ben na die 2 jaar echt helemaal kapot en kan geen sollicitatie brieven meer zien, het ergste nog is is dat 9 van 10 bedrijven niet eens een antwoord terug sturen TE aso gewoon. Mijn tip is ga niet eerder weg bij je huidige baan voordat je een nieuwe hebt want geloof me de banen liggen niet voor het oprapen ( bij die kut PVDA zeggen ze dat dit wel zo is maar goed ) Sorry moest het ff kwijt
Flexwerken in de horeca? Ik bepaal zelf wanneer en hoe laat ik werk+er is zoveel werk,ik kan mijn werkgevers gewoon uitkiezen.Heb zelf MBO niveau.
Het ligt er een beetje aan wat je nu voor opleidingen hebt, en wat voor baan je zoekt denk ik... Natuurlijk is het niet leuk om helemaal niets meer te horen over je sollicitatie, maar je zou ook zelf kunnen bellen naar dat bedrijf. Soms krijg je op een advertentie 50 reacties, waarvan er 48 op het eerste gezicht waardeloos zijn. Terwijl als iemand zou bellen en vragen of er al meer bekend is, dat wel meteen indruk maakt. Dus asociaal... jij wilt die baan, jij moet dat bedrijf overtuigen dat je een aanwinst bent, het is niet zo dat dat bedrijf moet bewijzen dat ze het waard zijn jou in dienst te mogen hebben ofzo.... Je kan toch bijvoorbeeld op een opleiding volgen? Krijg je een stufi meer, dan is een opleiding / studiekosten altijd nog aftrekbaar van de belasting en als je geluk hebt en je gaat ervoor vind je zelfs nog een werkgever die je opleiding betaalt...
1 tip............... er word altijd geadviseerd, als er in een advertentie een contactpersoon en telefoonnummer vermeld staat voor eventuele vragen, je dit altijd moet doen. als er 100 schriftelijke reacties volgen, blijft de naam van wie gebeld heeft toch altijd hangen en zal je niet zo snel op de grote hoop verdwijnen. desnoods verzin je maar 2 of 3 vragen
Ik heb mijn havo-diploma, directiesecretaresse-diploma en zoveel jaar (fulltime) werkervaring op zak, bel ook altijd die contactpersoon met een vraag, maar dan nog is het verrekte moeilijk wat te vinden hoor. Nu heb ik dus weer werk, maar vorige week begonnen ze ook al of ik niet mijn dagen kon wisselen. Nee, ik heb hemel en aarde moeten bewegen om kinderopvang te regelen, dus dat werkt niet. Ja, lastig ben ik hè? Na jaren voor iedere zeikerd te hebben ingevallen die na 1 keer niezen gelijk 3 weken thuis zit, ondertussen ook nog gerust het werk erbij genomen te hebben van collega's die op vakantie zijn en mijn eigen werk er nog even tussen neus en lippen door moest doen. Nu gaat dat niet meer. Maar daar zitten ze niet op te wachten.
Callcenter werk dan? Ik weet voor almere dat daar makkelijk werk in te vinden is en juist voor moeders..
Ik persoonlijk zou ook graag een opleiding willen volgen maar financieel ga ik dat nu gewoon niet redden, en tuurlijk je krijgt het terug van de belasting maar ja ik kan het gewoon niet voorschieten ... En tja bellen naar bedrijven deed ik ook maar dan nog hoorde ik niets maar goed... dit topic is van TS niet van mij ...
Een baantje in de horeca is ook het probleem niet.Daar werk ik tenslotte al.En ik heb een paar aanbiedingen liggen van diverse party centra en een cafetaria. Maar ik wil iets anders dan de horeca.En daarbij de tijden beginnen me op te breken.Ben snachts laat thuis tussen 2 en half 3 En werk aansluitend de volgende dag weer vanaf 10.00.Intussen zijn er om half 7 wel 2 kindjes wakker waarvan er 1 naar school moet om half 9.En helemaal in het weekend is geen optie aangezien de zondag de enige vrije dag is van mijn man. En aan brieven schijven doe ik niet ,tenzij er expliciet om gevraagd word.Maar eigelijk bel ik altijd direct.En een opleiding wil ik al zo lang,maar ook hier is voorschieten even geen optie.En uit meerdere solicitaties is gebleken dat werkgeves het toch een groot risico vinden om een moeder een baan-opleiding combinatie te geven.Daar ze zomaar uit kan vallen door ziekte van de kinderen etc etc.Oftewel ,niet flexibel genoeg... Oeps beetje lang geworden,ben echt frustie geloof ik
een uitzendbureau misschien? Ik heb dat een tijdje gedaan en toen kreeg ik elke dag sms met de klus en kon ik terugbellen als ik de klus wilde.
Bij veel zorginstellingen zit men te springen om mensen. Vaak kan je daar een combinatie van werk en studie doen waarbij de werkgever alle studiekosten betaald. Werk is een zakelijk gebeuren. Het is logisch dat een werkgever niet staat te trappelen iemand aan te nemen die de problemen van het hebben van kinderen benadrukt (waaronder niet flexibel kunnen zijn). Een werkgever weet echt wel dat mensen met kinderen minder flexibel zijn en bij ziekte van hun kids uit kunnen vallen. Ik zou dit in een sollicitatiegesprek niet benadrukken. Je kunt ook met kinderen gewoon een goede en waardevolle werknemer zijn!
Nijntje, het zijn alleen de vrouwen die daar echt hinder van ondervinden, de papa's komen makkelijker aan een baan. Ook ik zit met het probleem, en de opvang van de meiden is echt goed geregeld. Eerst kdv, dan oma als back up, dan heb ik nog een vriendin als back up en dan komen wij pas. En werk vinden voor 4 dagen 9 uur is ook al zo eenvoudig ahum. Ik zoek op hbo niveau, dus zelfs niveau maakt niet uit Brieven schrijven is hier niet het probleem... ik moet eens beter gaan oefenen met het gesprek.
Een van de grootste zorg instellingen hier in de regio heeft mij,op hoogte zijnde van zwangerschap en 2e kind, 4! keer op gesprek laten komen voor een baan met opleiding.Telkens werd er gezegd /van hun kant uit,ik had het er niet eens over/geen probleem dat je kinderen hebt,wij stimuleren dat enkel BLA BLA BLA....Want waar ben ik op afgewezen?JUIST op mijn kinderen,niet flexibel genoeg.Een vriendin van mij werkt daar en haar leidinggevende had oa die beslissing genomen zodoende dat ik dat weet.Want er waren nog 5 kinderloze meiden na mij...... En dan nog dit.Het zijn de WERKGEVERS die beweren dat je met kinderen NIET flexibel bent.....Ik ben op gesprek zelfs zo flexibel dat ik daar al denk van ohoh hoe moet ik dat gaan doen.
Er is ook een site waarvan ik niet precies weet hoe die heet. 9tot3werk of zoiets. Dat is speciaal voor werkende moeders, de werktijden van die banen zijn flexibel of onder schooltijd. Dit las ik tenminste laatst een zo'n zwangerschapstijdschrift.