Hoi dames, Door mijn angststoornis schiet ik vaak door dus ik wil even weten of ik me aanstel of niet. Mijn ouders kwame vandaag na ruim 2 weken terug van vakantie en hadden mn dochter gemist. mijn moeder heeft eennkoortslipn en weet dat ik daar heel erg angstig voor ben. Als ik er zelf een heb kus ik haar niet. mijn koeder zei ik zal even een compeed lipblaasjespad opplakken anders mag ik haar niet kussen van jou. eigenlijk heb ik liever dat ze haar helemaal niet kust maar goed. ik krijg dan zeker ruzie. dus ik heb wel gezegd niet op de mond.ze kust haar dus op de wang met een pad op haar lip. Kan dit kwaad? En hoe gevaarlijk zou het nog voor haar zijn als ze besmet raakt. ze wordt morgen 2. Stel ik me aan?
geen idee of het bij een peuter nog gevaarlijk is. ik denk het niet, volgens mij alleen bij baby. maar dan nog zou ik er ook niet blij mee zijn. eigenlijk zou je moeder beter moeten weten.....
Voor peuters is de kans er vrijwel niet meer op hersenvliesontsteking.. Sowieso komt het niet vaak voor, ook bij baby's niet.. en zo wel is het vaak in de 1e 2 maandjes.. Hoogstens zal hij zelf last krijgen van een koortslip.. Ik ben vroeger nooit gekust door iemand met koortslip, en toch heb ik hem gekregen.. dus je moet net geluk hebben dat je het niet krijg. Ze heeft in ieder geval een 'padje' opgeplakt, je kunt het toch niet altijd voorkomen.
Zou je zelf gezoend willen worden door iemand met een koortslip? Ik niet hoor, dus ze blijven ook maar bij mijn kindje uit de buurt.
tja... aan de ene kant heeft ze wel zon ding opgeplakt. anderzijds kan ze een kusje niet een keer overslaan. knuffel/aai is dan toch ook goed. ook al kan het geen kwaad meer. niemand zit op herpes te wachten toch?
Ik vind dat je gelijk hebt, en ik had ook zeker tegen mijn moeder gezegd dat ik niet wil dat er gekust word, met of zonder pad erop
Met of zonder pad, ik zou het niet willen hebben. Als je een koortslip hebt, denk je daarom, vind het dus een beetje egoïstisch om dat door te zetten terwijl je weet dat het heel besmettelijk is. Het is misschien niet heel gevaarlijk meer voor een peuter, maar dan nog, herpes is ook niet fijn toch?!
Is alleen in het eerste halfjaar gevaarlijk. Nu niet meer. Ze kan hoogstens zelf een koortsblaar krijgen nu.
Mijn moeder heeft ook wel eens een koortslip maar zegt dan uit zichzelf al dat ze niet gaat kussen. En zo hoort het ook vind ik. Ongeacht of het wel of geen kwaad kan, een koortslip is niet iets wat je graag wil doorgeven!
Ik zou het ook niet willen hebben. Vind dus niet dat je je aanstelt. Ik vind het ook nog steeds eng. Kinderen kunnen het ook heel erg krijgen ook in de mond en alles, mooi uit de buurt van m'n kind blijven dus als iemand een koortslip heeft!
Wellicht dat het zo'n vaart niet loopt ditmaal. Maar kom voor jezelf (en je dochter) op de volgende keer en zeg dat je niet wil hebben.
Is nog wel gevaarlijk, dus niet toelaten. De koortslip doorgeven door middel van speeksel Een koortslip is vervelend. Maar ook gevaarlijk voor mensen die hem overbrengen op bijvoorbeeld babys. Want dan kan een koortslip dat herpes overbrengt de dood zelfs tot gevolg hebben. Daarom wordt een zoen met een koortslip ook wel the kiss of death genoemd. Zoen dus ook niet als je een koortslip hebt en zoen zeker geen kleine kinderen en baby's. Zij kunnen er ernstige gevolgen aan overhouden. Koortslip: kussen met koortslip is soms de kiss of death | Mens en Gezondheid: Ziekten
Ik vind je absoluut geen aansteller. Mijn zus heeft ook regelmatig een koortslip en die kust haar eigen kinderen niet eens. Maar goed het is niet gezegd dat je kleine het krijgt.