hond heeft gebraden kippebotjes gegeten

Discussie in 'De lounge' gestart door jolien, 5 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    Compleet met mijn handen in het haar.Gister heeft onze jack russel een bak vol met kippepoten te pakken gekregen terwijl ik even snel naar de wc was.:(
    Normaal denk ik er altijd bij na om ze weg te zetten,maar gister glad vergeten.
    Nu ben ik haar al aan het voeren met droog brood om te zorgen dat de botjes ingekapseld worden,maar ze gaf net toch wat over en ik zag duidelijk dat het een stukje bot was.

Ik laat dr nu om het uur uit,en de ontlasting is netjes,geen bloed en volgens mij komen de botjes er uit.Voor de rest is ze net zo vrolijk als anders,maar voel mij er zelf zo rot onder!

Zijn er hier meiden met tips,wie zelf ook zoiets met hun hondje gehad hebben?

liefs

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ipv brood, ontbijtkoek geven, dat kapselt nog meer in.

Ja balen blijft het altijd. Je kunt er nu niets meer aan veranderen. Gewoon goed in de gaten houden de komende dagen.

3. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    onze da adviseerd zuurkool, daardoor geleid het beter naar buiten, en dat moet je kan koken in rundvlees boulion, nou mijn hond zie, eet het lekker aar zelf op!, ontbijtkoek lusten ze gelukkig allemaal.

zolag ze geen koorts hebben, geen bloed etc, niet te veel overgeven, moet je ze in de gaten houden, maar met koorts zeker naar de da.
    mijn hond had laatst ook bot opgegeten, best groot stuk miste ik, en hij eet nooit bot. 3 week later kwam het er toch uit via de voorkant

4. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Tja ik maak me daar nooit zo'n zorgen om... Gewoon je hondje in de gaten houden en als je het niet vertrouwd bel je de dierenarts gewoon ff voor advies....

5. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Onze hond vreet hier ook weleens gekookte kippenbotten tijdens het wandelen..hier in de buurt zit een chip shop, dus sommige gooien die botjes dan gewoon op het veld, want dat kleine stukje naar de prullenbak is schijnbaar te ver.
    Soms dan gaat het idd zo snel! Ze ruiken dat natuurlijk zo goed! Dus voor ik het weet zie ik hem weer een botje heel snel naar binnen werken. :$ Ik hou hem dan altijd een avondje in de gaten, maar tot nu toe is het er gewoon aan de andere kant weer uitgekomen. :) Zolang ze zich gedragen als hun happy, ondeugende zelve valt het mee hoor denk ik. Gewoon even in de gaten houden en als je het echt niet vertrouwd even naar de dierenarts of bellen met ze. Wordt altijd vriendelijk geholpen, dus mag altijd. :) Daar zijn ze voor.

6. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Kalkoenbotten zijn niet goed, kippenbotjes kan toch niet zoveel kwaad? Onze hond eet ook wel eens kippenresten (is wel wat groter).

7. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.661
    1.421
    113
    Gewoon goed in de gaten houden, zoals al gezegd zijn ontlasting, overgeven maar ook zijn tandvlees, want als dat wit wordt ipv roze kanwijzen op een inwendige bloeding.

@ Yenolah, kippenbotjes splinteren dus kunnen erg gevaarlijk zijn voor de hond, dus zou dat nooit vrijwillig geven ;)

8. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Zoals genoemd zal vandaag toch even de DA inschakelen, just in case...
    Verder heb je brood gegeven wat prima is! Kan gebeuren en hopelijk gaat het goed met je hondje.

9. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Kippenbotjes splinteren dus zijn wel gevaarlijk.
    Zou de DA ff bellen en de volgende keer veel sneller reageren.
    Mocht het weer gebeuren dan zout in zijn bek gooien, flink veel, daar gaan ze van kotsen en idd ontbijtkoek geven.

10. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    geen zout in de bek gooien!!! daar kunnen ze nog zieker van worden, en braken is niet altijd goed en veilig met dit soort dingen

gekookte kippenbotten splinteren, een kennis voert rouwe kip, ook de poten soms hele (barf voeren) ik durf het niet aan

11. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Zout in ieder geval nooit doen, ze kunnen daar wel van gaan braken, maar ze kunnen ook heel snel zoutvergiftiging krijgen en dood gaan! Kan al bij 1 eetlepel, dus dat nooit doen!

Volgende x als het net gebeurd is gelijk je dierenarts bellen, dan kunnen ze hem een injectie geven waar hij van gaat braken. Dat is beter dan afwachten met het risico dat er toch iets versplinterd is!

12. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    hier was advies van de dierenarts juist niet laten braken omdat splinters in de slokdarm dan weer gevaarlijker zouden zijn dan richting de andere kant op naar de onderkant zeg maar :D

zou het gewoon even in de gaten houden, meer kun je nu toch niet meer doen

13. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

je krijgt nu de mening van meedere verschillende personen, ik persoonlijk zou meteen de dierenarts hebben gebeld maar ja dat ben ik.

14. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Onze hond krijgt al vanaf hij puppy is een kippen poot als we dat eten. Nooit problemen gehad hoor

15. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Kippenbotjes zijn vrij zacht en kunnen niet veel kwaad.

16. Liana1982

Liana1982 Actief lid

10 apr 2012
    307
    0
    0
    Omg. Amsterdam
    Hondjes hier krijgen rauw... Dus ook kippenbotten...(bijna alles eigenlijk)

Geen probleem zolang er maar goed gekauwd word....

Dat van wit brood of ontbijtkoek inkapselt is een fabel heb nog nooit mee gemaakt dat mijn hond witbrood/ontbijtkoek uitpoept dus kapselt ook het bot niet in....

Bewerkt (gekookt gebakken) bot is harder en KAN splinteren....
    Gewoon je hond in de gaten houden en als je het niet vertrouwd je DA bellen..... Niet zelf gaan dokteren met zout is ( ook al eerder gezegd) levens gevaarlijk.

Groetjes

17. Ganzje

Ganzje Actief lid

5 nov 2012
    264
    1
    18
    NULL
    NULL
    nou hebben het dus ook gehad ... alleen had onze hond er wel last van fotos laten maken (hadden nog geen idee wat het was ) bleek er een splinter van een bot vast te zitten. de dierenarts gaf als tip ontbijt koek dus dat gegeven.

zat ook nog eens op een niet te opereren plek dus dat was ook onze enige hoop gelukkig heeft het geholpen.

Deel Deze Pagina