heeft iemand daar verstand van ? mijn kat is nu (denk ik ) 67 dagen zwanger maar ze ligt wel in haar doos maar doet verder niks geen nest maken of iets..is dat normaal of moet ik met haar na de dierenarts toe?
meestal beginnen ze te verbouwen als de kittens er al zijn. Gewoon nog even afwachten ze heeft nog een paar dagen..
Ja, even afwachten. Hier begon ze ook pas met het maken van een nestje nadat de kittens er waren (wel goed in de gaten houden, onze poes sleepte haar kittens de trap om een nestje te maken in de gangkast boven).
moet ik verder nog iets speciaals hebben? heb wel t nr van dierenarts,handdoeken,kittenmelk voor het geval dat
Sommige katten beginnen pas op de dag dat de bevalling inzet. Dan zie je dat ze gaan zoeken naar een plekje. Soms ben je ze dan in ene kwijt.....dan moet je opletten. De weeën zijn duidelijk zichtbaar en dan moet je zorgen dat ze in haar door jouw gemaakte plekje blijft. Ik zou wat oude theedoek paraat hebben om de kleintjes mee droog te wrijven. Wat alcohol en een schaar voor de navelstrengetjes (als je kat het zelf niet doorbijt). Een warmhoud kruikje en een extra mandje met warme handoeken ofzo. Ook wat extra dekentjes voor de bevalmand zijn ook wel handig want soms zijn ze zo nat van het vrucht water dat het lekker voor je kat is om het te verschonen na de bevalling. Wij legde de kittens even in een appart mandje met een kruikje als er een volgende kitten kwam. Zorg wel dat er dan een doek met vocht in dat mandje ligt zodat ze de geur van de bevalling bijzich houden. Maar meestal loop het volledig vanzelf hoor Heel veel succes.
Een slijmzuigertje ook heel handig... Celstofmatjes om eronder te leggen vocht trekt daarinen iedere keer als het heel vies was trok ik het er zo vanonder (had er een stuk of 3 op elkaar gelegd) meestal bevalt een kat tussen dag 62 en 65 dagen De ene kat bij mij deed niets alleen maar liggen en de andere was druk in de weer boven... Succes spannend!
Onze poes is ongeveer dinsdag uitgerekend dan zit ze op dag 65 ben benieuwd zelf heb ik al heel veel bevallingen van een poes meegemaakt maar voor deze is het haar eerste nestje. Ik laat de jongen altijd bij de moeder liggen voor de lichaamswarmte van de moeder poes en binding tussen moeder en jong. Succes en ben zeer benieuwd naar de foto"s.
ik ben er weel bij gebleven was maar goed ook de 1ste lag in stuit en zat klem het kan wel lang duren trouwens
Spannend! Ligt ze al in een doos oid? Sommige vinden het erg fijn als er kranten in liggen due ze kapot gaan scheuren.. Dus als dat nog kan.. Hier diverse dozen neergezet, maar ze wilde bij me op de bank (heel praktisch..)! Toen snel allemaal kranten en handdoeken neergelegd, ging prima! Kranten wel kapot, maar ving ook vocht op... Daaronder had ik wel wat vuilniszakken liggen hoor, haha! Succes! Blijf je volgen! Hier verwachten we over een week of 7 kittens als het dit keer wel goed gaat.. Ik zou er bij blijven (kon nier niet anders, ze liep gewoon achter me aan). En ik zou ook de kittens laten liggen en er alleen aanzitten als het noodzakelijk is! Zo voorkom je dat jouw geur aan de kittens komt waardoor moederpoes ze af kan stoten...
even een tip hoor zorg dat je een washand bij de hand hebt als de kitten wel klem zit kun je de washand om je hand doen en voorzichtig meetrekken als ze meeperst zo heb ik dat ook gedaan had deze tip van de dierenarts