vuilniszakken en kranten op die plek en er bij blijven.. Als alles er is kan je in een doos handoeken en wat kranten met de geur leggen... Dan de kittens er in en mama begeleiden..
maar rare vraag miss hor ze loopt door het hele huis en wil nergens langer blijven liggen dan 1 minuut maar de baby's zijn er toch niet ineens of wel?
Zeker een goede tip! Oja, als ze de komende dagen niets eet/eruit gaat: geen paniek! Ze kunnen een dag of wat overleven op de placenta's ed! Wel aanbieden..
Als ze echt komen, gaat ze wel liggen.. Hou haar in de gaten, maar misschien iets meer rust.. Sommigen willen het alleen doen, anderen bij je op schoot! Ze zoekt naar een goede plek
oke hou jullie op de hoogte. hoelang duurt gemiddeld zoiets? of verschilt het ook erg per kat? ze was de hele avond al wat onrustig
die van mij heeft smorgens elf uur de eerste jong gekregen en 9 uur savond de laatste ze had in totaal 4 kittens maar mijn andere kat werpte alles binnen een uur het ligt er allemaal aan
Kan idd veel verschillen.. Ook net hoe vlot het verloopt! Hier waren ze twee weken te vroeg en begon ze vanuit het niet om 4u een plekje te zoeken en te bloedend. Om h6 zijn de eerste twee vlak achter elkaar geboren, om 8u nog een en om h9 de laatste... Maar waren te vroeg, dus dan kan het mischien ook wel sneller gaan omdat ze kleiner zijn?!
Bij een goede bevalling zit er meestal niet meer dan een uur tussen de kittens. Duurt het langer en merk je dat de poes moeite met persen heeft, bel dan de dierenarts. Gemiddeld werp een poes tussen de 3 en de 5 kittens. Met weinig kittens draagt ze wat langer dan met veel kittens (mooi van de natuur he). Let goed op dat er evenveel placenta's als kittens uitkomen. Er mag geen placenta achternlijven!
er is nog niks hoor.. ze was hele avond/nacht onrustig en verloor vocht met bloed er een beetje in.. en nu ligt ze net of er niks is? snap het niet
hier was er ook nisk te zien kwa kranten slepen en nestje bouwen ofzo. op een gegeven moment ging ze in hoekje van de bank liggen en miauwen. duurde uurtje voor de 1e kitten kwam. heb haar met moeite in de doos kunnen houden want ze wilde op haar eigen gekozen plek liggen maar toen ze bloed ging verliezen heb ik haar lichtelijk gedwongen in de doos te blijven voor iks traks mn bank weg kan gooien. 18.00 kwam 1e kitten. 19.00 kwam 2e kitten 20.00 kwam 3e kitten. 00.00 waren het nog steeds 3 kittens maar vond haar nog wel wat dik. maargoed er kwam niks meer. Volgende ochtend waren het er opeens 5 Kittens zijn nu 2weken oud en wat een schatjes! Was ook voor mij aller 1e keer hoor, ben niet eens een katten mens haha. wist megod niet wat ik moest verwachten maar heb bijna niks gedaan behalve haar in die doos te houden 1e uur. daarna bleef ze er zelf gewoon in Succes!
zo te lezen is dat nniet heel gek volgensmij Vlak voor de poes gaat bevallen zal ze onrustig gaan worden, ze kan dan last hebben van harde buiken (beginnende weeën), en vaak gaat ze dan ook heel erg woelen op de plaats waar ze zal/wil gaan bevallen, in tussentijd zal ze een slijmprop verliezen. Let wel, deze zul je niet altijd zien, omdat sommige poezen deze weglikken. Ook kan ze helder vocht via haar vagina afscheiden, dit betekent dat ze ontsluiting heeft en de bevalling niet lang meer op zich zal laten wachten. Een vlotte bevalling zal dan plaatsvinden binnen de 24u.
ja echt wel haha ze ligt nu rustig te slapen al beweegt haar buik af en toe wel veel net of de baby's heel druk zijn