nee dat niet alleen met poten trekken maar is ze nu ook weer mee gestopt ze gaat de hele tijd anders liggen.maar gisteravond kwam er dus die prop + allemaal vocht ( vruchtwater?) maakt dat nog iets uit? ik weet namelijk niet wanneer ze gaat bevallen
Als je t niet vertrouwd zou ik de DA bellen. Zij kunnen je in ieder geval vertellen of t normaal is wat er wel/niet gebeurt...
Hier kwam er vocht en binnen uur was 1e kitten er. Als je t niet weet kan je altijd dierenarts ff bellen (VOOR sluitingstijd zou slim zijn ) en die kan altijd ff aanhoren wat er aan de hand is. Soms komen ze zelfs langs om de situatie te bekijken en of ze eventueel moeten ingrijpen. Schijnt soms voor te komen dat het 1e jong de uitgang blokkeerd en dat er geholpen moet worden
had vanmorgen ook al gebeld en moest eind v/d middag terug bellen als er niks was.. heb ik net gedaan en die zegt alleen als ze persweeen heeft en er komt niks binnen 30 min moet je aan de bel trekken meer niet..
dan gewoon alsnog die dierenarts bellen hoor. denoods er zelf ff heen als dat mogelijk is. persweeen zien eruit dat haar hele buik op en neer gaat. ze miauwt er waarschijnlijk ook bij en spinnen. spinnen is teken van weeen, niet omdat ze t lekker vinden maar omdat t pijn doet en dan gaan ze schijnbaar ook spinnen. good luck
Mijn kat spinde niet bij het persen. Ze kneep de ogen wel dicht en je zag duidelijk dat het persen is. Het klopt inderdaad dat ze niet langer dan 30 min mag persen op een eerste kitten (hooguit 45 min). Als je niet weet hoe je moet handelen gewoon bellen!
Tijdens persen geen spinnen idd, net ervoor wel als de weeen beginnen. Ik zou idd ff bellen voor zekerheid. Liever 10x voor niks bellen dan 1x te laat
Persweeen zagen er hier uit alsof ze vreselijk moest poepen, maar het niet lukte.. Dat duurde ongeveer een half uur tot de 1e er was.. Denk wel dat het begonnen is als ze zo met haar poten trekt etc.. Dat draaien klinkt ook bekend. Ze weten natuurlijk ook niet welke houding prettig is en minder pijn geeft
Gefeliciteerd!! Dat is een pittige bevalling geweest... Alles goed gegaan? Prachtig hè, ze kiest zelf de beste plek om haar kinderen op de wereld te zetten