zover ik kan zien is alles goed met ze moederpoes likt zichzelf nu droog, kleintjes liggen te drinken en te piepen
Ik denk dat ik haar nog even zou laten liggen. Als de plek niet goed genoeg meer is. Verplaatst ze ze zelf wel. Evt zet je er een schone doos met handdoek ofzo bij? Mooie bak heeft ze wel uitgekozen. Lekker knus!
Gefeliciteerd! Wat een schatjes! Als die bak van stof is, zou ik ze eruit halen, is niet erg hygiënisch. Van plastic, dan morgen ofzo even schoonmaken. Als je haar een andere bak geeft, dan voorlopig wel op die plaats terugzetten, anders gaat ze ws slepen. En als je een doos gebruikt, bij voorkeur een verhuisdoos oid, geen fruitdoos ivm het bestrijdingsmiddel. Wel grappig om te lezen dat hier nog een poes was die haar baas achterna liep. Bij het laatste nest hier zat mams al een paar dagen in de grote kittenkooi. Vond ze heerlijk. Op een gegeven moment begon ze telkens te miauwen...als ik wegliep nog veel harder. Totdat ik op mijn billen ernaast ging zitten. Toen begon ze gelijk te persen. Wat zijn het toch een lekkere dingen niet?!
leuk als ze zo op je wachten haha ik had een chips doos gehaald maar de bak is van stof en dus helemaal doorweekt moeder poes is ook helemaal nat
Als je oude handdoeken/theedoeken hebt, zou ik mams even zachtjes een beetje drogen en eventueel ook de kittens. Pas wel op voor het navelstrengetje, maar zo kun je gelijk even checken of die nog nabloeden ja of nee. Als dat ja is, dan even een draadje gebruiken om het af te binden. Dan een paar lekkere lagen handdoeken in de doos en ze overzetten. 21 Graden is prima. Ze warmen zich aan moeders en staan niet op de tocht oid dus dan is het prima.
Ik heb ze wel verplaatst. Meteen al toen de eerste 3kittens geboren waren. Zodat ze aan haar nieuwe plek kan wennen. Volgende ochtend dus nog 2 erbij. En kitten + moeder liggen nog steeds op 'mijn gekozen' plek. Is nooit gaan slepen met ze. heb onder de kartonnen bak een handdoek voor tegen de kou vanaf de grond. Ze staan onder een tafeltje en daar heb ik aan zijkant doek over gedaan tegen eventuele tocht. Mochten ze koud aanvoelen (hier 1 die koud was) dan kan je vles met warm water (handdoek erom!) Of kruik neerleggen. Gefeliciteerd met je gezinsuitbreiding!!!
k heb ze verplaatst hoor na een chips doos met handdoeken en een kruik er bij in waar mama poes nu lekker met haar hoofd op is gaan liggen navelstrengen bloeden niet, moeder poes verder ook niet
Daar gaat ze vanzelf heen. Zou hem alleen niet te ver weg zetten de eerste tijd, want ze zal haar kittens zo min mogelijk alleen willen laten. Zo ook met water en voer. Verplaatsen kan, niet alle poezen hebben daar bezwaar tegen, maar als ze er wel onrustig door wordt, dan heb je geen keuze dan haar te laten kiezen, anders zou ze kunnen stoppen met zogen. Fijn dat er niemand een bloeding heeft. Moederpoes kan, net als bij ons, nog gaan navloeien, maar meestal zie je daar niets van omdat ze zo lekker hygiënisch zijn.