Dat is prima. Belangrijkste is dat ze goed aankomen en tevreden zijn, bewegelijk, alert e.d. Fijn overigens dat je er zo serieus mee bezig bent! Veel mensen hebben bij HTK nestjes zoiets van pffff, maar het is toch je verantwoordelijkheid als baas. SUPER! Ik zou ook adviseren minimaal 12 weken. Bewezen is dat de kittens dan veel stabieler zijn en minder gedragsproblemen hebben. Fok hier op kleine schaal kruising HTK en deze blijven ook 13 weken en het eerstkomende nest ws zelfs 16 weken. De eerste enting hebben ze dan wel nodig en natuurlijk ontwormen/ontvlooien en eventueel chippen. Dit kun je dan natuurlijk doorberekenen aan de nieuwe eigenaren. Dan weet je ook gelijk zeker dat je met serieuze mensen te maken hebt, zeker als ze ook nog een paar keer komen kijken. Er worden helaas nog veel teveel kittens gratis aangeboden, waarbij een gedeelte niet zo goed eindigt helaas (slang, proefdier etc). Als je meer wilt weten, dan kun je me ook altijd PB-en.
dankje voor het compliment maar vind het inderdaad mijn verandwoordelijkheid hoor om te zorgen dat ze goed verzorgd/goed terecht komen straks dan blijven ze tot 12 weken hier ik wist het niet meer precies, mijne heb ik ooit gekregen met 6 week omdat iemand ze niet meer wou en die hebben idd veeel gedrags problemen gehad ( plassen overal, dingen kapot krabben enz) maar met chippen moet je dan niet al een adres van de nieuwe eigenaar geven? of wijzigen ze dat als de chip er al in zit? ik heb daar geen verstand van mijn katten hebben nu een halsband met adres kokertje maar die wil ik ook chippen en ik wil ze laten helpen vanaf wanneer na de bevalling mag dat? en kittens zijn volgens mij heel tevreden piepen als ze te ver van de moeder zijn/ tepel kwijt maar verder niks. moeder poes sprong er gelijk achter aan toen ik ze ging wegen haha mag er verder niet aankomen dus laat ze met rust
Chippen doen ze bij de eerste enting volgens mij. Je krijgt dan papieren mee die je kunt invullen als de nieuwe eigenaren ze komen ophalen. Ik stuur die papieren dan altijd zelf in, zodat ik zeker weet dat ze bij de database geregistreerd staan. Qua castratie zou ik even navragen bij je dierenarts. Daar zijn verschillende meningen over, maar denk dat het wel kan vanaf een week of 9. Qua tip kan ik je meegeven even rond te bellen bij verschillende dierenartsen in de buurt voor het inenten, chippen e.d. van de kittens. Hier zit veel prijsverschil in, dus scheelt al snel flink in de portemonnee! Super dat ze zo tevreden zijn en dat moeders er zo goed mee bezig is. Zou ze inderdaad lekker met rust laten en maar een of twee mensen ze de eerste week/twee weken laten oppakken. Daarna maakt het niet zoveel meer uit. Dan is moeders rustiger en zijn de kittens wat robuuster en kunnen ze lekker wennen aan van alles. Nog een tip: als je huis niet helemaal kittenproof is (kabels, gordijnen e.d.) is het wel eens prettig om ze in een draadkooi (bench) of zelfgemaakte kittenren te doen als je er niet bij bent. Zo leren ze geen verkeerde gewoontes aan zoals gordijn klauteren enzo.
bedoelde eigenlijk van mijn eigen kat haha die nu bevallen is staat er een beetje raar. want ze kunnen snel weer zwanger worden dacht ik? en goeie tip ik krijg over 2 week een nieuwe bank haha
Dat bedoelde ik ook... Ik doelde niet op de kittens. Sowieso zou ik moeders binnenhouden zolang de kittens er zijn. Ze kan nl ook stil krols zijn en dan al snel weer drachtig zijn. Kan schijnbaar al eerder gecastreerd worden, check maar deze link Dierenkliniek Montfoort en Oudewater » Sterilisatie en castratie kat
de moeder laten opereren kan zodra de kittens niet meer zogen bij haar. heb gister 3 dierenartsen afgebeld voor die info omdat ik er zelf ook mee zit Hier gaan de kittens met 9weken naar de nieuwe baasjes. Maar als ik merk dat ze er nog niet helemaal klaar voor zijn dan blijven ze gewoon nog ff iets langer. De nieuwe baasjes zijn bekende dus dat scheelt weer.
Nou dat niet meer bij haar zogen is een ruim begrip...hier zoogden de kittens met 13 weken nog. Maar wanneer je haar ook laat castreren, belangrijk is om te weten dat ze zonder te merken allang weer drachtig kan worden en dus goed is om haar binnen te houden totdat ze geholpen is.
ja ene is met 6weken al 'vrij' van haar kittens en andere zogen met 12 weken idd nog bij mama Vandaar dat ze er geen tijd op prikken maar een indicatie geven dat t mag vanaf dat de kittens zelstandig eten. Hier blijft ze ook binnen tot ze geholpen is, alhoewel dat elke dag een steeds grotere drama word want mevrouw wil naar buiten en zoekt elke raam en deur af of ze daar kan ontsnappen
Dat lijkt me idd lastig ja. We hebben binnenkatten en een buitenren, dus dat is bij ons geen probleem. Idd zodra ze enige uren zonder mams kunnen, dan kan het wel.
hier ook een die graag ontsnapt haha toen ze hoog zwanger was probeerde ze langs je te glippen als je via de achterdeur de tuin in ging ze is wel eens ontsnapt en snel achter haar aan haha maar kun je niet de poezenpil geven voor x aantal week? zodat ze niet per ongeluk opnieuw zwanger is?
Wat schattig!! Net alles gelezen, haha! Goed te lezen dat alles goed gegaan is! En ze ziet er heel tevreden over!!
Gefeliciteerd ! Mooie gewichten zeg ! Leuke foto mooi! Chippen hoef je niet perse bij een eerste enting te doen hoor Ligt er ook aan of de nieuwe eigenaar het wil en/of het mss zelf wil laten doen ik geef altijd de keus want het is toch snel weer 45 euro erbij (niet bij alle DA maar hier in de omgeving wel) je kan het erbij doen maar ik zou het eerst vragen. En mijn kittens gingen vanaf 13 weken weg ivm met vereniging en stamboom (zijn dan weer de voorwaarden waaraan je je moet houden) en dan waren ze ook al 2 keer ingeent en ze moeten dan meer dan 1kg wegen
Je poes lijkt erg op onze oudste poes, lekker ding! Qua pil: ik weet niet welk effect dit heeft op haar melkproductie. Zou ik even navragen. En sowieso zou ik persoonlijk niet het risico willen lopen dat ze buiten loopt terwijl ze kittens heeft. Zou er iets gebeuren, dan zit je met een stel kittens die je dan met de hand moet voeden...dat is geen kattepis...
ja ga ik maandag even over bellen dankje.. en is misschien idd wel beter dat ze binnen blijft. het ergste is nog dat ik nog een kat heb....zwanger zijn zusjes en heb niet eens gezien dat ze krols waren.. we wonen nog niet zolang in een 'gewoon' huis we woonden in een flat waar ze niet buiten kwamen dus waren nog niet geholpen.. en die is nog dikker... gelukkig heb ik al wel een aantal mensen die een of 2 willen
ik dacht zo snel zouden ze wel niet zwanger worden of alle mannetjes zijn wel geholpen.. heeeel dom.. maar goed nu niks meer aan te doen
Ok, da's minder, maar goed, je weet nu beter iig! Gewoon lekker nog even binnenhouden en dan zsm laten castreren! Prikpil, poezepil e.d. is leuk, maar op lange termijn erg slecht voor de gezondheid van je kat en bovendien op den duur duurder dan eenmalige castratie. Dit is eigenlijk alleen zinnig als je bv tijdelijk niet wilt fokken met een fokpoes.
Die van mij die was 'm ineens naar zolder gesmeerd,helemaal onder het schuine gedeelte van het dak,de stiekemerd