Kat

Discussion in 'Zwangerschap' started by vlademira, Nov 6, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Ik heb er zelf voor gekozen om mijn kat bij mijn ouders te laten wonen. Ze is daar terecht gekomen toen ik tijdelijk even thuis woonde en later had ik geen plaats voor haar en het leek me voor haar en voor ons rustiger om haar daar te laten. Ze is namelijk ontzettend lief en aanhankelijk. Het liefst zou ze de hele dag knuffelen en dat is juist waarom ik haar nu niet wil, ik ben bang dat ze op de baby gaat liggen.
    Maar ik weet wel dat mijn moeder vroeger toen ik geboren moest worden (25 jaar geleden maar ik neem aan dat katten niet veranderd zijn) ook bang was dat de kat mij iets aan zou doen. Het was namelijk een nogal agressieve kat, beet de postbode in de vingers door de brievenbus e.d.
    Maar ze kwamen voor de eerste keer met mij thuis vanuit het ziekenhuis en de kat heeft even aan mij geroken en rook toen dat het goed was.. Het enige probleem was dat hij erg beschermend was ten opzichte van mij en ze hem in de garage moesten zetten als er oppas was, want deze mocht niet bij mij in de buurt komen.

2. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Katten zijn zeer gevoelige dieren en merken de verandering in de hormonen meestal snel op. De ene kat wordt hierdoor heel erg aanhankelijk (die van ons ook), maar ik ken ook verhalen van mensen die de kat gewoon hebben moeten wegdoen, omdat zij gewoon aangevallen werd door de kat. Heel vervelend.

Ik zou alleen erg voorzichting zijn met het wennen van de kat in de babykamer. In principe heeft hij daar niks te zoeken. Katten zoeken graag warmte op en kunnen straks je kindje verstikken door bovenop het gezichtje te gaan liggen.

3. emmyg

emmyg Actief lid

Sep 16, 2007
    172
    0
    0
    Het is denk ik gewoon een kwestie van opvoeden. De huisdieren hebben niks te zoeken in de babykamer. Dus gewoon tijdens de zwangerschap de plantenspuit er bij nemen en ze natspuiten als ze in de kamer willen gaan.

4. EdNe

EdNe Actief lid

Aug 22, 2007
    113
    0
    0
    België
    Hallo,
    wij hebben twee katers en ik vind dat ze de laatste tijd veel rustiger zijn. Een van de twee kwam vroeger regelmatig in m'n enkels bijten of in m'n handen maar dat doet hij nu niet meer. Ook komt hij veel meer echt tegen of op me liggen terwijl hij ervoor meestal rustig alleen lag.

Als je bang hebt dat de kat in het wiegje of zo springt kan je er ook alu-folie in leggen (als de baby er niet in ligt natuurlijk). Van dat geluid schrikken ze ook.

5. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

volgens mij ligt het er ook aan of je een kater of een poes hebt

6. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Ik weet niet of dat altijd zo is. Ik heb mijn kat toch altijd erg duidelijk gemaakt dat slaapkamers niet voor katten zijn en dat weet ze ook heel goed. Maar als ze de kans krijgt dan gaat ze daar toch lekker liggen..
    Ik denk dat het ook wel heel erg aan de kat ligt.

7. Shalina

Shalina Lid

Sep 1, 2007
    72
    0
    0
    Onze kat is juist heel erg aanhankelijk geworden , ze was eerst geen knuffel kat en was liever op haar eigen. Maar nu ik zwanger ben lijkt het wel als de hele tijd in me buurt wil zijn , loopt de hele dag naast me te miauwen (om gek van te worden af en toe) en als ik op de bank zit wil ze steeds bij me en de hele tijd geaaid worden.

Share This Page