Schindler's list of The boy in the striped pyjamas?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Tralalala, 4 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Welke film ga ik zometeen kijken, en waarom??
    Heb ze beiden nooit gezien.

Eén van de twee opnemen is helaas geen optie gezien mijn recorder het niet meer doet. Dus zal moeten kiezen. Neig nu meer naar The boy in the striped pyjamas. Vooral ook omdat die minder lang duurt en ik op tijd naar bed wil, haha.

2. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Ik heb van de week de boy in the striped pyjamas gekeken en is wel een mooie indrukwekkende film

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wij gaan the boy in the striped pyjama kijken, maar schindler's list hebben we op dvd. Gaan we later nog een keer bekijken.

4. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ze zijn allebei zeker de moeite waard! Dus als je niet te laat naar bed wilt zou ik the boy kijken en schindlers list een keer huren.

5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.239
    11.817
    113
    Die vond ik zeer indrukwekkend. Beide wel hoor, maar deze net wat meer.

6. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Allebei prachtige films.

Schindler's list laat het verhaal zien van een duitse fabrieksdirectuer die alles doet om zoveel mogelijk mensen te redden. Heel indrukwekkend gefilmd. Ik vindt veel personage's ook erg goed neergezet, ook die van de nazie's, bijv. de kampdirecteur. Echt wel een tranentrekker. Het verteld het grote verhaal van WOII.

The boy in the striped pyjamas geeft eigenlijk een kleine geschiedenis weer. Het is verteld door de ogen van een jongetje van een jaar of 10. En ook wordt duidelijk hoe moeilijk het voor in die tijd opgroeiende kinderen is om het verschil tussen wat nu goed en slecht is te weten. Ook erg mooi, vrij rustige film verder.

7. penseel

penseel Niet meer actief

List. Die andere wel gezien.

Beide zijn heftig. List iets beter omdat ik het indruk wekkend blijf vinden hoe die man. Zo zijn best gedaan heeft om mensen te redden. De manier waarop.

8. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Dan gaan we idd toch voor de pyjamas!
    En dan kijken of we Schindler's list een keer huren of stiekem ergens kunnen dow.nl.oaden ;)

9. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Welke van de twee bedoel je? ;)

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Schindler's list!
    Heb hem destijds in de bios gezien en kwam met hoofdpijn van het janken weer nasr buiten.
    Zeer indrukwekkend!

11. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik vind het alles behalve een rustige film, heb het 2X geprobeerd, maar het is zo heftig en misselijkmakend als ik me inleef in het verhaal dat ik beide keren moest stoppen met kijken.

12. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Het einde van de boy in the striped pyama is bijna niet te verdragen voor een moederhart. Deze film is gebaseerd op een boek. De jongetjes spelen fantastisch.
    Schindlers list was verplichte kost voor school, maar absoluut niet erg. Erg indrukwekkend. Ook gebaseerd op een boek en het boek is weer gebaseerd op Een persoon die heeft bestaan. Goede acteurs.

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik kan The Boy als moeder echt niet zien!
    Boek vond ik al erg heftig, voor ik moeder was.
    Schindlers list is erg indrukwekkend.

Ik kijk Magic Mike. Kan heftige films niet echt handelen.

14. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hier idem...

Ik kan deze films echt niet kijken, wetend dat er op dit moment ergens kinderen en volwassenen zijn die nog steeds zulke gruwelen meemaken..

15. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Hier ook. Ik krijg altijd zo'n naar gevoel van die oorlogsfilms, dan blijf ik over die dingen denken. Dus ik heb ook maar iets luchtigs opgezet.

16. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Wij kijken hier Schindlers List. Die heeft mijn man nog nooit gezien.

De boy in the striped pyjamas heb ik nog nooit gezien, maar wel het boek gelezen.

17. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Schindlers list. Ik heb hem denk al een kleine tien keer gezien. Blijft een prachtige film!

18. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Hier ook voor Schindler's List. Dit is naast La Vita è Bella de enige oorlogsfilm die ik graag zie. Er zit zo'n mooie positieve noot in. Vroeger dacht ik dat de betekenis van List op z'n Nederlands was. Dat vind ik ook wel een mooie betekenis. Hij is de kwaaien te slim af. :)

19. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Dat bedoel ik ook niet... ik bedoel eigenlijk langzaam. zeker wel heel heftig. Maar het is gefilmd op een bepaalde manier bedoel ik.

20. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Ik kijk naar de boy, ik blijf dat een zeer indrukwekkende film vinden.

Deel Deze Pagina