Welke film ga ik zometeen kijken, en waarom?? Heb ze beiden nooit gezien. Eén van de twee opnemen is helaas geen optie gezien mijn recorder het niet meer doet. Dus zal moeten kiezen. Neig nu meer naar The boy in the striped pyjamas. Vooral ook omdat die minder lang duurt en ik op tijd naar bed wil, haha.
Wij gaan the boy in the striped pyjama kijken, maar schindler's list hebben we op dvd. Gaan we later nog een keer bekijken.
Ze zijn allebei zeker de moeite waard! Dus als je niet te laat naar bed wilt zou ik the boy kijken en schindlers list een keer huren.
Allebei prachtige films. Schindler's list laat het verhaal zien van een duitse fabrieksdirectuer die alles doet om zoveel mogelijk mensen te redden. Heel indrukwekkend gefilmd. Ik vindt veel personage's ook erg goed neergezet, ook die van de nazie's, bijv. de kampdirecteur. Echt wel een tranentrekker. Het verteld het grote verhaal van WOII. The boy in the striped pyjamas geeft eigenlijk een kleine geschiedenis weer. Het is verteld door de ogen van een jongetje van een jaar of 10. En ook wordt duidelijk hoe moeilijk het voor in die tijd opgroeiende kinderen is om het verschil tussen wat nu goed en slecht is te weten. Ook erg mooi, vrij rustige film verder.
List. Die andere wel gezien. Beide zijn heftig. List iets beter omdat ik het indruk wekkend blijf vinden hoe die man. Zo zijn best gedaan heeft om mensen te redden. De manier waarop.
Dan gaan we idd toch voor de pyjamas! En dan kijken of we Schindler's list een keer huren of stiekem ergens kunnen dow.nl.oaden
Schindler's list! Heb hem destijds in de bios gezien en kwam met hoofdpijn van het janken weer nasr buiten. Zeer indrukwekkend!
Ik vind het alles behalve een rustige film, heb het 2X geprobeerd, maar het is zo heftig en misselijkmakend als ik me inleef in het verhaal dat ik beide keren moest stoppen met kijken.
Het einde van de boy in the striped pyama is bijna niet te verdragen voor een moederhart. Deze film is gebaseerd op een boek. De jongetjes spelen fantastisch. Schindlers list was verplichte kost voor school, maar absoluut niet erg. Erg indrukwekkend. Ook gebaseerd op een boek en het boek is weer gebaseerd op Een persoon die heeft bestaan. Goede acteurs.
Ik kan The Boy als moeder echt niet zien! Boek vond ik al erg heftig, voor ik moeder was. Schindlers list is erg indrukwekkend. Ik kijk Magic Mike. Kan heftige films niet echt handelen.
Hier idem... Ik kan deze films echt niet kijken, wetend dat er op dit moment ergens kinderen en volwassenen zijn die nog steeds zulke gruwelen meemaken..
Hier ook. Ik krijg altijd zo'n naar gevoel van die oorlogsfilms, dan blijf ik over die dingen denken. Dus ik heb ook maar iets luchtigs opgezet.
Wij kijken hier Schindlers List. Die heeft mijn man nog nooit gezien. De boy in the striped pyjamas heb ik nog nooit gezien, maar wel het boek gelezen.
Hier ook voor Schindler's List. Dit is naast La Vita è Bella de enige oorlogsfilm die ik graag zie. Er zit zo'n mooie positieve noot in. Vroeger dacht ik dat de betekenis van List op z'n Nederlands was. Dat vind ik ook wel een mooie betekenis. Hij is de kwaaien te slim af.
Dat bedoel ik ook niet... ik bedoel eigenlijk langzaam. zeker wel heel heftig. Maar het is gefilmd op een bepaalde manier bedoel ik.