Nu ook uitbraak rode hond en niet ingeent!

Discussion in 'Zwangerschap' started by MamavanNikhil, Jul 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

Oct 16, 2012
    760
    1
    0
    Nu hoor ik en lees ik 't vandaag op tv en internet..
    Ik ben niet ingeent tegen rode hond hebben ze me verteld aan het begin van de zwangerschap.

Nu woon ik in zuid-brabant, dus niet in de buurt van 'de uitbraak', maar moet ik nou mijn vk wel inlichten? Vind t toch een beetje eng aangezien ze zeggen dat zwangere vrouwen op moeten letten.

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Zou zeker de VK bellen. Je kunt alsnog inge-ent worden!

3. nono

nono Niet meer actief

Ja! Ik schijt hem.. Ik heb helaas niet genoeg anti stoffen :( niks aan te doen alleen goed oppassen.

4. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

Sep 26, 2012
    1,184
    0
    0
    Besmetting in de eerste 4 weken van de zwangerschap staat in verband met aangeboren afwijkingen... Daarna neemt het drastisch af, na de 20 weken is het risico (bij besmetting) kleiner dan 2%.

Inenten tijdens de zwangerschap wordt niet gedaan, omdat het dezelfde risico's met zich meebrengt :)

Bron RIVM
    Rubella en zwangerschap - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu

5. staffies

staffies Bekend lid

Sep 21, 2009
    551
    0
    0
    emmen
    Na mijn zwangerschap heb ik mij meteen weer ingeënt tegen rode hond en nu gelukkig wel beschermd .. Maar zou wel ff de VK vragen over hoe en wat ..

6. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

Oct 16, 2012
    760
    1
    0

Thnx voor de informatie.. nu ben ik iets rustiger aangezien ik in mijn laatste trimester zit!

Ik denk dat ik het wel voor de zekerheid ff aangeef bij de vk!

7. sanneke02

sanneke02 Lid

May 14, 2013
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik ben niet ingeënt tegen rode hond... maar hopen dat wij het niet krijgen!

8. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

Oct 16, 2012
    760
    1
    0
    Raar eigenlijk he?

uiteindelijk ben ik wel ingeent alleen de verloskundige zei tegen mij dat de vaccinatie waarschijnlijk niet goed heeft gepakt toen..

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wist ik niet!
    Bij de 5e ziekte kan het wel in de zwangerschap.

Ik zou ook vooral uit de buurt blijven van dorpen en plaatsen die bekend staan om hun gereformeerde gezindte en zeker niet bij mensen op bezoek gaan die er zo over denken.

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zit qua antilichamen nét op de grens... Rode hond heeft dus of net wel of net niet een kans bij mij. Mijn VK zei toen tegen mij dat het kwam omdat het lichaam of teveel of te weinig antistoffen heeft aangemaakt.

11. Baboes

Baboes Actief lid

Jan 26, 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou toch wel heel voorzichtig zijn als niet geënte zwangere.
    Waar het rivm niet over rept is het erg verhoogde risico op een autisme spectrum stoornis welke er gedurende de hele zwangerschap is als moeder rode hond krijgt.
    Better safe then sorry!

12. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

Oct 16, 2012
    760
    1
    0
    Het komt dus wel vaker voor!

Achja.. zo leer je ook weer wat!

Extra opletten nu idd..

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dat sowieso als zwangere vrouw zijnde :D

Niet dat ik veel de deur uit kom - al waggelend, begeleid door VL naar afgekaderde niet-openbare plekken zoals familiebezoek of de supermarkt ofzo, dus ver kom ik niet, hahahaha ;)

14. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    2,006
    0
    0

Voor de 5e ziekte bestaat helemaal geen vaccin dus ook niet tijdens de zwangerschap :p daartegen kan je je helaas niet inenten.

Het enige is dat als jij en je baby de vijfde ziekte hebben dat ze de baby via de baarmoeder bloedtransfusies kunnen geven om hem/haar te redden.

Rode hond vaccinatie kan idd wel, maar dan mag je een tijdje niet zwanger raken en mag dus ook niet tijdens de zwangerschap.

15. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    2,006
    0
    0

Onzin aangezien autisme voor de 10e zwangersapweek gevormd word bij de foetus en autisme erfelijk is en door "aanleg" veroorzaakt word ipv door een of ander vaccin ;) dat is overigens wetenschappelijk aangetoond (autisme gen is hetzelfde als dat van schizofrenie) en word dus echt aangelegd voor de 10e week.

Autisme krijgen van een vaccinatie zijn allemaal spookverhalen, nergens is dat wetenschappelijk aangetoond laat staan bewezen ;)

Raar dat in 1 familie bijv 10 autisten voorkomen (omdat het erfelijk is) niet omdat ze allemaal rode hond hebben gehad of een vaccinatie ;)

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nou, dit werd mij toch mooi aangeboden door het Wilhelmina Kinder Ziekenhuis toen er 5e ziekte op het KDV van mijn dochter heerste. Eerst ben ik geprikt op antistoffen. Die had ik gelukkig. Maar als ik ze niet had gehad, dan had ik daar een vaccin gekregen. Standaard wordt niet ingeënt tegen de 5e ziekte, maar dat wil niet zeggen dat er geen vaccin voor bestaat.

17. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

Aug 11, 2012
    241
    1
    16
    Zelfde hier, zowel microbioloog, als huisarts, als gyn hebben me gezegd dat de kant op besmetting nihil is. Kindjes komen de biblebelt niet uit, en de volwassenen kunnen het niet meer overdragen want die hebben het allemaal al gehad. Niet te druk maken.

18. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    2,006
    0
    0

Nee hoor, het is een feit dat er GEEN vaccin bestaat voor de vijfde ziekte. Zie GGD en RIVM ;)

Als je bijv nooit waterpokken hebt gehad (wat ook schadelijk kan zijn tojdens de zwangerschap bij geen/onvoldoende antistoffen) kun je daar wél tegen geënt worden terwijl die vaccinatie nooit in NL word gebruikt bij geen enkel persoon?maar bijv alleen in landen zoals Amerika,(daar word je wel standaard gevaccineerd voor waterpokken) maar dan laten ze dat spul overkomen en word je als zwangere geprikt mocht je groot risico hebben gelopen op waterpokken en geen/onvoldoende antistoffen hebben.

Maar voor de vijfde ziekte is GEEN vaccin, dan ben je écht verkeerd voorgelicht.

Waarom denk je anders dat vrouwen die op een KDV werken en geen antistoffen hebben bijna de gehele zwangerschap thuis moeten zitten :( Anders hadden ze die ook wel uit voorzorg ingeënt zodat ze lekker door konden blijven werken.

Zelfs op dit forum waren een aantal vrouwen met GEEN antistoffen voor de vijfde ziekte en die in aanraking gekomen waren met kindjes met de vijfde ziekte. Die moesten mooi de incubatietijd afwachten, simpelweg omdat er geen vaccin voor is

19. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    :( :( :( :$ :$ :$

Ik heb het nu zelf gelezen. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat ze dan gewoon tegen mij zeggen: "Als u geen antistoffen heeft, dan kunt u op zondag (!!) komen om ingeënt te worden!" Ik had dus wel antistoffen, gelukkig. Maar ik verwacht wel even wat anders van het WKZ! Ik ga er wel vanuit dat ze mij goed voorlichten, maar zelfs dat kun je niet meer doen.

20. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

Aug 11, 2012
    241
    1
    16
    Mijn zoontje heeft vorige week de 5e ziekte gehad terwijl ik zwanger ben. Ben ook in paniek naar het ziekenhuis gegaan om te testen (mijn moeder dacht dat ik het nooit had gehad). Idd, geen vaccin mogelijk. Ik blijk godzijdank antistoffen te hebben , anders heb je gewoonweg een heel groot probleem :(

Share This Page