Hallo dames! Ik hoop dat jullie zin hebben om mij te helpen. Mijn man en ik hebben heel veel leuke jongensnamen waar we uit kunnen kiezen, maar meisjesnamen komen we niet uit. We zijn allebei gek op de naam Suze (maar dan ook echt gék, eigenlijk geen enkele naam die we tegen komen vinden we leuker dan die!), maar mijn nicht heeft een dochtertje die Suus heet. Ik vind dat erg op elkaar lijken en wil niemand tegen het hoofd stoten. Mijn vraag is dus, weten jullie een leuke naam die op Suze lijkt, of wat een beetje dezelfde soort stijl is? Andere namen die we op ons lijstje hebben staan: - Lilly - Aimée - Lieve (vind ik alleen niet zo'n praktische naam) - Zoë - Tess - Ella We vinden het leuk als het lief klinkt, mag best een beetje apart. Maar niet zó apart dat ons kindje de rest van zijn/haar leven de naam moet spellen. Haha, best een 'eisen' lijstje, ik hoop dat iemand ons kan helpen
Eerlijk gezegd vind ik Suze of Suus wel een verschil hoor, tenminste als je ook Su-ze uitspreekt natuurlijk. Bovendien is het feitelijk een achternichtje en dat vind ik persoonlijk verder in de familielijn om daar echt een probleem van te maken. Hoe vaak zullen ze elkaar echt tegen gaan komen? Als dit voor jullie echt DÉ naam is, dan gewoon doen!
Sanne Senne Synne : Oud-Engelse & Noorse naam, komt van Sunniva 'geschenk vd zon' Sterre Stanze : komt van Constance Elze Ize - Yze Ilse Vieve - Fieve : komt van Genovieve (Genoveva) Ninte Veerle Franne Mirre Flore
Lize vind ik ook érg leuk, alleen het lijkt te veel op mijn eigen naam en dat vind ik niet zo leuk. Ik neig ook elke keer weer naar Suze..
Ik zou lekker voor Suze gaan!!! Ik vind het ook een geweldige naam maar zo heet het beste vriendinnetje van mijn dochtertje al (en van onze vrienden dus) Maar suus vind ik heel anders hoor
Ik zou ook voor Suze gaan, tenzij jullie de deur bij elkaar plat lopen.. anders zou je het altijd nog aan haar kunnen vragen of ze het bezwaarlijk vind.
Ik zie het probleem ook niet. Zo heten 2 achternichtjes van mij Nomi en Romy. Lijkt ook erg op elkaar maar mijn neef en nicht zien elkaar ook amper.
Ik snap je bezwaar wel hoor. Ik zit met hetzelfde. Mijn neefje heet Joey en wij vinden Chloe een super mooie naam. Maar dat rijmt echt helemaal. Joey is de zoon van mijn zus en we zien elkaar veel. Zijn andere nichtje (van de broer van zijn vader) heet Zoe dus dan heb je straks Joey, zoe en chloe, dat vind ik echt te kwik, kwek en kwak. Wij gaan nu voor Lily. Suzy staat ook bij ons op het lijstje. Jij houdt een beetje van dezelfde namen dus dit is ons lijstje: Lila Lucy Sian Avalynn Yuli Lotus Abby Pippa Keet Jade Indy Fay Cléo Ruby Charlie Lily en Lilly komt beiden voor maar de engelse en dus formele spelling (vind ik) is Lily met 1 l
Thanks voor jullie hulp! We hebben nog even maar misschien word het toch Suze.. En mocht het dat niet worden dan heb ik genoeg andere leuke namen van jullie gehad, super