Zijn er nog meer mensen die de uiteindelijke beslissing over de naam pas nemen na het zien van jullie kindje? Wij hebben al een dochter en toen ook een hele gave jongensnaam verzonnen. Nu in verwachting van een zoon dus een makkie want de perfecte naam hadden we al. Maar waarschijnlijk door mijn hormonen wisselen mijn gedachten constant, de namen passen namelijk wel erg goed/te goed bij elkaar (3 letters waarvan 2 dezelfde, maar wel andere volgorde en klank). Dus uiteindelijk mijn man zover gekregen om ook verder te zoeken naar een andere naam die we (net zo) mooi vinden. Uiteindelijk nog een naam gevonden die we beiden mooi vinden maar ik wist dat de eerste naam bij mijn man op nr 1 staat dus er veel over nagedacht en besloten dat dit hem ondanks mijn twijfels zal worden, ik heb een romper laten drukken met deze naam als verassing voor mijn man. Alleen hij reageerde niet helemaal zoals ik had gedacht haha want hij vindt onze andere naam eigenlijk net zo gaaf. We hebben nu dus besloten op het moment na de bevalling de knoop door te hakken. Ik ben benieuwd of meer mensen het zo hebben gedaan en hoe dat ging/voelde op dat moment! Wij willen wachten tot we een moment met z'n 3en hebben.
Nee, dat zou ik niet kunnen...! Maar ik kan het wel begrijpen. Gewoon nog een rompertje laten drukken met de andere naam. Ik ben nu wel benieuwd naar de namen......
Ik weet dat het beide geen populaire/aparte namen zijn en dat ik nog meer zal twijfelen wanneer mensen hier negatief op reageren. Maar voor ons zijn ze helemaal perfect. Ik wil het je in een pb wel laten weten hoor.
Wij hebben het gedaan, niet expres maar we waren er gewoon echt nog niet aan uit. Na de bevalling wist ik het echter nog steeds niet, ik vind een babygezicht niet een uitgesproken A of B. Uiteindelijk dus maar mijn man laten kiezen, die uiteraard voor zijn favoriet ging. Hadden we dus net zo goed voor de geboorte kunnen doen, dat had een hoop stress gescheeld.
Ervaarde je stress na de bevalling omdat je nog steeds niet wist welke keuze je moest maken of de periode ervoor omdat jullie er nog niet uit waren? Wij kunnen met beide namen eigenlijk geen verkeerde keuze maken dus op dit moment ervaar ik geen stress maar na de bevalling zit ik daar ook niet op te wachten.
Wij hebben bij Jitte ook pas na de bevalling definitief gekozen. We hadden 2 namen en we kwamen er niet uit. Op een gegeven moment besloten we om maar naar het kind te kijken en dan te beslissen en dat is helemaal goed gekomen. De naam Jitte past echt bij haar, een echte hittepetit, zeg maar...
Wij hadden voor ons dochtertje wel de naam Lara bedacht maar we hadden nog wel een andere naam in ons hoofd voor het geval we haar zouden zien en helemaal geen Lara gevoel zouden hebben.....toch Lara geworden. Linsey was de andere naam maar vonden we toch te popperig. Nu hebben we al een naam voor ons zoontje en die zal het worden ook. Staat al jaren op mijn man zijn lijstje op nr 1
De tijd na de bevalling. Dan verwacht iedereen dat de naam er is, en heb je ook nog eens de tijdsdruk van 3 dagen tot de aangifte. In ons geval waren er al eerdere kinderen, en ik vond het zo onhandig om dan geen naam te hebben voor hun nieuwe broertje of zusje. Nee, ik zou het nooit meer zo doen.
Een collega van mij heeft pas na de geboorte gekozen. Ze hadden 2 namen en konden niet kiezen. Toen het kindje eenmaal geboren was, was het een typische .... Toen hebben ze de uiteindelijke naam gekozen.
Nee maar we hebben wel andere opties open gehouden voor het geval dat we de naam helemaal niet bij d'r vonden passen. Uiteindelijk voor de naam gegaan die we hadden uitgekozen toen ik nog zwanger was
Wij hadden ook 2 namen, en pas na de geboorte beslist. Maar ik heb wel lang het gevoel gehad dat ik de verkeerde naam gekozen had. Daarom wil ik nu eerder beslissen, en ben ik nu al op zoek naar de naam.
wij hadden twee namen, met 36 weken bevallen en we waren er dus nog niet over uit, toen hij geboren was en de gyn vroeg "en hoe heet hij "keek ik mijn man aan en zei, ja schatje... hoe heet hij eigenlijk ? mijn man heeft toen de naam gekozen. had het liever gehad zoals de andere drie, dat het vast staat, maar heb er ook weer geen stress van gehad, de namen waren beide mooi en beide was goed geweest. vond het ook wel weer wat hebben dat manlief de doorslag gaf
hier had ik bij beide 2 namen en heb ik ook bij beide definitief besloten na de geboorte. bij de 2e had ik een naam die ik na de geboorte niet bij mn dochtertje vond passen. heel gek maar ik vond het geen..... kind. de andere naam vond ik beter passen.
Ik vind het wel mooi om te kiezen als het kindje er is, kijkend naar wat bij dit kindje past! Had me wel wat geleken, maar wij hadden het al veel te moeilijk met het bedenken van één jongens& één meisjesnaam die we beide mooi vonden!
Ja wij. We hadden ook nog 2 namen waar we over twijfelden. Aan het begin van de bevalling nog zitten overleggen, maar toen werden de weeën zo heftig dat ik tegen mijn man zei: kies jij maar! Toen de verloskundige na de bevalling vroeg: Hoe gaat hij heten? Zei mijn man, zonder twijfelen, zijn naam! Het was gewoon echt een ...... en de andere naam paste toch niet bij hem. Gewoon een gevoel!
Als je twijfelt tussen 2 namen, kan je inderdaad de knoop doorhakken als ze er eenmaal is...dan voel je denk ik wel ik wel of het naam a of b moet zijn.. Dat is waarschijnlijk een gevoel dat bij de eerste ontmoeting wel duidelijk wordt. Ik heb wel laatst meegemaakt dat de ouders er nog niet uit waren wat t moest gaan worden.....baby is de eerste dagen naamloos door het leven gegaan..Dat lijkt me dan weer niets...helemaal geen optie hebben!
Bedankt voor al jullie ervaringen! Wij hebben er stiekem toch wel een romantisch gevoel bij wanneer we het er over hebben. Gelukkig hebben wij beiden het gevoel geen verkeerde keuze te kunnen maken. Hopelijk valt het op het moment zelf niet tegen. Waarschijnlijk zal het bij ons ook zo lopen dat ik mijn man de keuze laat maken maar omdat ik dat voor mezelf nu al prima vind zal ik er achteraf geen spijt van hebben.