Spoedvraag; tintelend en verdoofd gevoel linkerarm

Discussie in 'De lounge' gestart door Poppedoes, 14 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poppedoes

Poppedoes Niet meer actief

Goedemorgen dames,

Afgelopen week heb ik al verschillende keren uit het niets last gekregen van een tintelende arm en een verdoofd/zwaar gevoel. Maar daarnaast ook last van steken op de borst en hartkloppingen, maar NIET tegelijkertijd. Ik heb er verder niet veel bij stilgestaan en relateer het aan stress, dus ook geen huisarts gebeld. Vanmorgen zei ik tegen mijn man dat ik zo een tintelend gevoel in mijn arm had, en op zijn aandringen toch de hap gebeld. Zoals ik al dacht; niks alarmerends. Ik moet terugbellen zodra ik bovenstaande klachten tegelijkertijd krijg en/of zwak, bleek, misselijk en gevoel ban flauwvallen krijg.
    Ik moest een douche nemen zodat het tintelen weg zou gaan, maar ik sta er al een half uur onder en het wordt eerder erger dan minder..

Ik ben niet zo een angsthaas maar ik twijfel nu wel wat te doen hiermee?..

2. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Dan zou ik opnieuw bellen!

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Kan inderdaad met stress te maken hebben!

4. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Wat een trieste toestand weer.

De symptonen die jij beschrijft kunnen heel goed stress gerelateerd zijn en ook te maken hebben met paniekaanvallen.

Maar...het kan wel degelijk met je hart te maken hebben en dit moet gewoon gecheckt worden.

Als blijkt dat het niet je hart is, prima, dan weet je dat en hoef je de volgende keer geen zorgen te maken. Maar hoe kan een HAP zeggen dat het niet alarmerends is zonder de patient uberhaupt onderzocht te hebben?!?

Ik raad je aan om het te laten checken.

5. Poppedoes

Het is nog steeds niet weg. Nu ook pijn in mijn linkerschouder/nek
    Ik breng nu mijn zoontje naar bed en ga dan toch nog even bellen..

6. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Bij twijfel; altijd even bellen!
    Anders dan kan het worden; had ik maar.....
    Één telefoontje kan nooit kwaad. Sterkte.

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bellen hoor, dit kan inderdaad iets tamelijk onschuldigs zijn, maar er bestaat een kans dat het dat niet is. Dus echt even laten bekijken door een arts!

8. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Eens!

9. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Ik zou als ik jou was snel weer bellen of langs de dokter gaan. toevallig deze week bij een collega gehoord dat zijn vrouw smorgens opstond en aan 1 kant de hele dag een tintelend gevoel had aan haar arm en been. die dag gewoon gaan werken en later op de dag naar de huisarts maar zij mocht meteen niks meer doen en moest meteen naar het ziekenhuis. waar ze nog onderzoeken krijgt waar het aan kan liggen. Eergisteren wisten ze nog niks. Kon misschien een vernauwing in een bloedvat zijn maar ook iets anders. Zou er misschien maar niet te lang mee wachten.

10. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.193
    172
    63
    NULL
    NULL
    Zeker even terugbellen als je je zorgen maakt. Het is algemeen bekend dat hartklachten bij vrouwen zich anders uiten dan bij mannen en daardoor vaak over het hoofd worden gezien. Het meest voor de hand liggende is natuurlijk dat het door stress komt, maar beter het zekere voor het onzekere nemen.

11. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Deze klachten kunnen ook zeker passen bij hartproblemen! Hopelijk is dat het niet, maar ik zou erop staan dat je door een huisarts gezien wordt en dat er een hartfilmpje wordt gemaakt! Beter een keer te vaak checken dan......

12. Poppedoes

Ik ben net geweest, toevallig had mijn eigen huisarts dienst op de hap.
    Hij weet heel zeker dat het niet met mijn hart te maken heeft, hij heeft geluisterd en mijn hart klinkt heel krachtig en stabiel. Ik gaf aan inmiddels ook pijn te voelen in mijn linkerarm, schouder en nek met uitstraling naar mijn rechterarm.

Hij heeft mijn nek gevoeld en drukte precies op de plek waar het pijn deed. Daar zat volgens hem een dikke verkrampte spier. Hij kon ook precies vertellen met welke bewegingen de tintelingen zouden verergeren en dat klopte ook.
    Ik moet vd week wel weer terug ivm de hartkloppingen en steken.

Moet zeggen dat ik wel gerustgesteld ben! Dank jullie wel voor het meedenken meiden :)

13. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Je klachten kunnen idd heel goed passen bij een verkrampte spier oid, maar vind het tamelijk slordig van je huisarts dat hij conclusies trekt uit het alleen luisteren naar je hart. Best zou zijn een ECG en dat is echt zo gepiept. Sterkte iig!

Deel Deze Pagina