Kater naar buiten....

Discussie in 'De lounge' gestart door w03z3l, 26 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Hier ook een binnenkat. Ze komt wel op het balkon maar als ik een tuin had zou ik die afzetten.
    Is dat voor jullie mogelijk?

2. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Ik heb het nog niet real life gezien, maar je kan ook twee oogjes monteren boven je deurpost naar de overkant en dat vastmaken met ijzerdraad. Aan dit ijzerdraad hang je dan nog een oogje met koort, waardoor je kat grotendeels zonder knopen door je tuin kan. Wellicht is dit misschien wat? Wel zou ik er wel in de buurt van blijven, mocht je kat wel verstrikt raken in takken oid. [hoop dat je mijn uitleg snapt]

Doe wat je hart je ingeeft. Wees gelukkig met de keuze die je maakt. En wat je zegt, wie weet is castreren wel dé oplossing. Had je hiervoor ook wel es een kater of heb je alleen poezen gehad?

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

eerst castreren, herstellen en dan lekker naar buiten met een kattenluik. Andere katten durven echt niet zomaar een vreemd huis binnen. Ze zijn er wel hoor maar echt niet alle katten komen ineens binnen.

4. mol81

mol81 Niet meer actief

Inderdaad, gewoon castreren, chippen en hup naar buiten. Wat een onzin om een kat of poes binnen te houden zeg. Katten zijn nachtdieren, dus wellicht kun je hem overdag binnen houden en 's nachts naar buiten doen. Maar mijn ervaring is wel dat als een kat eenmaal naar buiten is geweest, gewoon wil kunnen gaan en staan waar hij wil.
    Als je zeker wilt zijn dat andere katten niet binnen komen, kun je een kattenluik met zender kopen. Maar katten bakenen hun territorium wel zo af dat echt niet alle katten binnen komen.

5. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    En zoiets?

Bijgevoegde bestanden:

6. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    dit is wel mogelijk op facebook is een pagina met heel veel soorten afschermingen van tuinen met voor beelden.

7. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Wij hebben ook binnenkatten die graag naar buiten willen.
    Wij hebben dit opgelost door kattenschrikdraad rondom bovenop de schutting te plaatsen. Dit kost echt niet heel veel.
    En de katten kunnen lekker buiten zijn en naar binnen wanneer ze willen. Deur staat hier vaak op een kiertje en als we een hele dag weg zijn dan gaat de deur dicht en moeten ze maar even binnen blijven hoor (of we zetten eten/drinken buiten en ze zijn de hele dag buiten).

Blijkbaar weten ze heel goed wat het schrikdraad inhoudt, want na de tuinverbouwing van vorig jaar zomer is het stroom er nog niet op geweest, maar ze ontsnappen echt niet.

8. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Misschien dat je beter je vraag kunt stellen op Kattenforum - het forum van Kattenplaza • Forumoverzicht. Ik weet dat hier ook een heel topic is over (onmogelijke) tuinen afschermen en hier zitten veel mensen die je goed advies kunnen geven.

Ik ben van mening dat als een kat echt naar buiten wilt, dat je hem niet tegenhoudt. Maar juist omdat je zo'n grote tuin hebt, zou afzetten de ideale oplossing zijn!

HIer 2 langhaarkatten. 1 is echt een binnenkat, die vind het prima. De ander vindt buiten toch wel heel fijn. Hij heeft het een paar weken mogen proberen, maar werd steeds wilder. Kwam kletsnat terug op onmogelijke tijden en haalde gevaarlijke capriolen uit. (op industriegebied midden opstraat gaan liggen). Dus wij hebben zijn ruimte weer beperkt tot onze tuin. En dat is ook goed voor hem nu. Lekker met zn 2en achter de vliegjes en vlinders aan.

Vwb de vraag van iemand of er een ras bestaat van katten die echt binnen willen blijven. Volgens mij niet echt. Wat wel een groot verschil maakt is of de ouders ook al binnenkatten waren of boerderijkatten. Die laatste ga je echt niet binnen houden. Maar uiteindelijk vindt bijna elke kat het wel fijn om in ieder geval de buitenlucht in te kunnen.

9. kersenflap

kersenflap Niet meer actief

Hier hebben wij de tuin afgeschermd 1 kan er wel uit, was buiten gewend de ander kan er niet uit. De geholpen kater mag er ook voor uit de poes mag alleen achter in de tuin.

Wij hebben geoefend kleine dingen, een uurtje buiten en dan lokken naar binnen, als wij langer dan een uur weg gaan dan wil ik ze binnen hebben ze komen altijd, ze krijgen hier pas in de avond laat eten, dus als ze beiden binnen zijn. ZE komen op deze manier altijd.

Wat heel vervelend is de kat buiten laten in de nachten, onze buren doen dat en hebben rolluiken vanaf 5 uur in de morgen gaat er een sirene af waar de rest van de buren zonder rolluiken wakker van worden de kat wil naar binnen dit houd aan tot een uur of 10 al;s hun uit bed komen, maar hun hebben er geen last van en ze horen niets dus doen er niets aan, misschien wel iets om rekening mee te houden.

10. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Lekker naar buiten laten! Vind het zielig om hem binnen te houden. Wel castreren idd. Daar worden ze trouwens ook een stuk rustiger van. En de behoefte om te jagen is ook veel minder dan. Dus misschien de behoefte om naar buiten te gaan is dan waarschijnlijk ook minder. Wij kregen echt een superlieve kater toen we hem naar buiten lieten.

11. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Eerst castreren, helpt echt tegen de onrust. Je kan overwegen een tweede kat in huis te halen dan kan hij zijn energie kwijt. Een kitten moet je niet alleen hebben.
    Tuin afschermen kan altijd, hebben wij ook gedaan en dat gaat prima.

12. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    wat een onzin dat een tuin van een hoekhuis niet af te schermen is. Natuurlijk wel! Iedere tuin kun je afschermen. Alleen boerderijformaat gaat lastig.. ;) Maar je geeft aan in een stad te wonen, dus dat zal het niet zijn. Als je je kat niet binnen wilt houden, niet op straat wilt hebben en dus in de tuin wilt houden, is dat je enige optie. Ik zou er nog een keer goed naar kijken. Dat, en je kat laten helpen.

13. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Mijn advies zou dan ook zijn om dan je tuin af te schermen als je niet wilt dat hij vrij rond loopt buiten..

Mijn kat loopt wel gewoon buiten rond, heb een luikje met chip, en hij kan lekker gaan en staan waar hij wil. Hij gaat niet verder dan het huizenblok eigenlijk.. Denk zeker wel binnen een straal van 1km..

14. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Volgens mij heeft TS al heel vaak aangegeven dat ze hem laat castreren en chippen.

Ik snap dat je het eng vind om hem naar buiten te laten maar snap dat je het voor hem wil doen, ik vind het ontzettend zielig om zo'n kat binnen te houden.
    Je zou je tuin kunnen afschermen dan weet je zeker dat hij in de buurt blijft en geen overlast veroorzaakt, je kunt een kattenluik met chip doen of hem gewoon naar buiten laten (ik liet mijn katten steeds voor korte periodes naar buiten, mocht ik naar het werk gaan of een afspraak voor een paar uur bleven ze binnen) over het algemeen vinden katten hun huis terug en zullen ze voor de deur gaan miauwen en of krabben.

Deel Deze Pagina