kater van 9 mnd laten dekken .......

Discussie in 'De lounge' gestart door nikkie83, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

oh man, bedoel je nou echt dat zus en vriendin denken dat ze geld kunnen krijgen voor een stel kittens?
    laat me niet lachen! de meeste mensen die een nestje hebben, zijn blij dat ze die kwijt kunnen. voor niks! en dan moeten ze nog ingeënt zijn en ontwormd, want anders is er niemand die zo'n beestje van je overneemt.

ben het wel eens met mompelientje, dat zus+vriendin dom bezig zijn...

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik ben het met je eens hoor :)
    en zo ie zo zit het asiel nog vol ook met kleine katjes ...

maar even offtopic mijn kat is echt super dom gaat gewoon midden op de straat hier liggen en mijn buurvrouw moet dan uit de auto stappen om hem weg te jagen , gelukkig weet iedereen het hier en houden ze hem gelukkig goed in de gaten!

3. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    nja dat zinnetje van zo dom als n garnaal is n beetje verkeerd opgevat volgens mij , hij is geoon echt niet snugger , zeker niet als je je kop boven n brandende kaars houdt en blijft staan tot je snorharen weg zijn ..... onze poes is ook niet t helderste lichtje in huis hoor maar goed zoals het opgevat ordt bedoel ik t niet :)

4. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Wees eerlijk wil wil er dan een kitten van een kat die niet gezond is ?
    Een beetje katten kenner ziet dat gelijk.

Misschien moet je hen een middagje meenemen naar het asiel.....

Kijken of ze er dan nog zo over denkt.
    Als ze een beetje gevoel heeft snapt ze zelf ook wel dat t niet eerlijk is nog meer kittens op deze aardbol te zetten. Men moet eerst maar eens de asiels leeghalen. Daar zitten dieren die t echt hard nodig hebben, ipv een paar rotcenten die ze met een kitten "verdienen" kan...iets wat mij onmogelijk lijkt.

5. danip

danip Niet meer actief

Haha! Dat doet onze hond ook als ik zeg dat 'ie onnozel is! Of dat ze op marktplaats gaat (voor de grap btw ;)) Mompelientje zegt de dingen wel eens wat "apart" maar als ik mijn best doe snap ik vaak wel wat ze bedoeld.

In ieder geval vind ik het heel erg onverantwoord om met een ziek dier te gaan fokken. En hoeveel denken ze per kitten te krijgen? Want htk katjes zullen echt niet veel opleveren. Je hebt ook kosten aan de kittens, en je verkoopt ze voor weinig.

6. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    als je ze al verkoopt, let wel alleen de echte raskatten kunnen wat opleveren, al word dat ook al minder aangezien de 'markt'verzadigt, komt bij dat voor een nest er ook een poes nodig is, en ja wat is dat er voor een ?
    geloof me tis voor iedereen als dit plan niet werkelijkheid word, echt zielig om zo een dier uit te melken.

7. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Fokken met een raskat (met stamboom) vind ik wel oké maar met een vuilnisbakje (of hoe jullie het ook noemen) vind ik niet kunnen er zijn genoeg vuilnisbakjes in het asiel. Maar ook al is het een raskat met longproblemen moet je het niet doen 9 maanden is niet te jong Wij fokken pas ouder hoor. En ik denk niet dat je met een vuilnisbakje geld kan verdienen.

Wij hebben een kat met een lichte hartruis en fokken daar niet mee met 9 maanden is hij gekastreerd samen met zijn zusje die veel te klein was zich niet zelf kan wassen en ook een geestelijke beerking heeft.

Ik bedoel met mijn reactie dus niet dat vuilnisbakjes minder zijn hoor die zijn net zo leuk lief en schattig als raskatten.

Oowja wij fokken maar 1 keer met een poes ze kunnen niet blijven baren en ook met een kat die NIET in de fam. zitten van de poes.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ALs hij echt zo dom is, weet hij dan wel hoe hij moet dekken haha

9. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Onze poes was zo dom dat ze niet eens krols werd haha Ach er moet van alles wat zijn op de wereld toch???:D

10. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Ik moest gelijk hieraan denken hihihi

Kennisgeving voor omleiding

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Leven en laten leven.

Zeg gewoon dat het haar meer geld gaat kosten dan dat ze denkt dat het zou opleveren, En daar bij het is haar kater.

Als ze verder goed voor dat beestje is. Tja wie ben jij dan om daar wat van te zeggen.

vind eigenlijk wel sneu hoe je over die kater praat. Een beetje een kwakkel katertje tja. We zijn nu een maal niet allemaal perfect geschapen ook dieren niet.;)

12. Skye

Skye Niet meer actief

Maar wat ik niet snap!! Waarom zou het haar geld kosten??? Zij heeft de kater, dus niet de kittens thuis. Haar kater hoeft alleen maar te dekken en daarmee is zijn taak klaar!

Of is er afgesproken dat ze de eventuele kosten gaan delen ofzo! Dat is bij fokken niet echt de normale gang van zaken natuurlijk!

Je moet haar maar gewoon eens vragen wat ze hieruit denkt te gaan vangen. Er worden zoveel doodnormale kittens aangeboden, dat het nog lastig is om ze kwijt te raken. En ik denk ook niet dat de eigenaar van de poes, jouw zus gaat gaat geven voor het "zaad" van de kater!!

13. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Sja, of het slim is, is een vraag!
    Maar snap niet zo goed waarom dit JOUW probleem is? Je kiest er zelf voor om er niks van te zeggen tegen haar, maar hier op ZP wel..

Snap wel dat je het niet vind kunnen, ik vind het zelf ook naief om te denken dat ze straks rijk worden van wat kittens want dat zal niet gebeuren. Maar dit is de zoveelste topic in de trant van: ff iemand naar beneden halen, wij weten het hier allemaal beter.

14. silvermist

silvermist Niet meer actief

serieuze vraag, maar als je niet van plan bent om wat tegen haar te zeggen over deze situatie wat wil je dan met dit topic bereiken als ik vragen mag?

15. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Mee eens maar een kat vol met vlooien en oormijt daar word dan niet echt 100% goed voor gezorgd toch? Als ze al aan behandeling daarvoor bezig is niet natuurlijk maar dat vermeld TS er niet bij.

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Je schoonzus is niet veel slimmer dan haar kat. ;) Arm beest, arme kittens. :(

17. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    misschien met je haar het volgende vertellen: met een huis tuin en keuken nest of kruisingen, verdien je geen reet. het kost je meer geld dan dat het je opleverd. denk aan mogelijke keizersnede, verstoten van de jongen. ontwormen, ontvlooien, inenten, (chippen), voeding en ga zo maar door. en daarbij, elk jaar zitten de asiels weer bomvol met kittens die gedumpt zijn op straat omdat niemand ze wil hebben.

18. susy26

susy26 Niet meer actief

Zielig...waarom doe je zoiets? vind het niet normaal om zo te denken, 'ow ik heb geld nodig, laat ik me kat of hond maar dekken!" Sneu voor de beestjes, en ook wel sneu hoe je over de kater praat, beestje kan er ook niks aan doen...maar kortom: NOT DONE.

19. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    ik moet toch nog even reageren op de uitspraak dat de kat dom is.

dit kan echt. ik heb zelf een poes hier, en die is gewoon ook echt dom! die springt van de tafel op de kast en vergeet halverwege dat ze aan het springen is, en dondert dus gewoon keihard naar beneden. ze gaat ook gerust 3 keer achter elkaar naast een brandende kaars zitten. terwijl de andere 2 katten er met een boog omheen lopen. (dus geen brandende kaarsen meer hier) ze kan je soms ook heel leeg aankijken, dan is het net of ze gewoon geestelijk even weg is.

ik heb haar hierop laten testen, of ze misschien FIP had maar dit heeft ze niet. de dierenarts(mijn toemalige baas) heeft dus de conclusie getrokken dat ze gewoon niet helemaal 100 is. ze is een blij katje maar heeft gewoon rare trekjes.

20. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Als ze geld nodig heeft is het slimmer een ander baasje voor de kat te vinden.

Dan krijgt ie misschien een goed huis waar wel voor hem gezorgd kan worden en houd ze geld over.
    Daarbij scheelt het een hoop kittens, waarvan er al teveel op de wereld gezet worden door onnadenkende figuren.

Deel Deze Pagina