Haat aan de stadsverwarming. Meer mensen die even zin hebben om hun frustratie bot te vieren op de stadsverwarming? Ik kreeg vandaag de nieuwe tarieven en word er gewoonweg zo chagrijnig van. Je kunt niks... Je moet nu eenmaal die kl%te warmte afnemen. Ik verbruik gemiddeld 44 GJ op jaarbasis. Met de aangekondigde tarieven is dat een jaarbedrag van 1565 euro. Grofweg mag je er vanuit gaan dat 1 GJ gelijk staat aan 32m3 gas, dat is voor mij een fictief gasverbruik van 1408 op jaarbasis. Als ik bij dezelfde leveranciers bereken wat die gasafname mij zou kosten in 2019, is dat 1380 euro (bij een concurrent waarschijnlijk nog goedkoper maar daar kijk ik nog niet eens naar). Dat betekent dat ik gewoon 185 euro duurder uit ben en geen kant op kan. En dan durven ze in de brief met nieuwe tarieven met droge ogen te zeggen: Wij vinden het belangrijk dat u als warmteklant ervan profiteert dat u al 'van gas los' bent. Me hoela! Zo dit was mijn tirade voor vandaag .
Hier ook stadsverwarming maar t grote nadeel is gewoon hun machtspositie op de markt. Hun kunnen makkelijk veel hogere tarieven gaan hanteren doordat wij bij hun moeten afnemen. Wij betalen voor de levering alleen al 500 euro per jaar als wij niks zouden verbruiken
Wij zitten op 34GJ. Dit vind ik in vergelijking met de buren al heel veel. Afgelopen jaar iets meer dan 1300 betaald voor de stadsverwarming. Op dit moment doen we met een test mee. Slimme stadsverwarming, tot zo ver niet echt tevreden