Ik weet niet of het al door iemand geplaatst is maar bij deze: Home Actueel Nieuws Terugroepactie Wicky fruitdrink framboos Terugroepactie Wicky fruitdrink framboos NVWA veiligheidwaarschuwingen (food) | 18 september 2013 De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) krijgt momenteel veel klachten over de Wicky fruitdrink met de smaak framboos. De fruitdrink heeft een vieze geur en smaak en veroorzaakt braakneigingen. Het drinken van de limonade is niet gevaarlijk voor de volksgezondheid, maar consumenten wordt geadviseerd de limonade niet te drinken. Wicky wordt verkocht in verschillende supermarkten. De fabrikant van Wicky framboos heeft in overleg met de NVWA besloten om afwijkende producten van de markt te halen en te vernietigen. Het gaat om een besmetting van de grondstof fruit met een bacterie (Alicyclobacillus) die in lage aantallen al een smaakafwijking geeft. De bacterie, die van nature voorkomt op fruit, is niet schadelijk voor de volksgezondheid, maar vormt in de limonade een afbraakproduct dat een vieze smaak geeft (chemische smaak lijkend op reinigingsmiddel). Voor meer informatie over de Wicky fruitdrink kunnen consumenten contact opnemen met de fabrikant. NVWA | Terugroepactie Wicky fruitdrink framboos
heb hier grote pakken uit juni.. en kleine pakjes uit juli... en die smaken niet raar en stinken ook niet
Ze blijken niet allemaal goor te zijn hoorde ik nu. Maar ze als je een gore hebt...die heb je gelijk door! Normaal drink ik deze smaak ook.
Ook al heeft het geen vieze geur of smaak, wil het nu na die bericht te hebben gelezen toch al niet meer drinken haha.
Ik heb een pak van 12 pakjes staan met de tht van 28-08-2014. Durf deze nu niet meer open te maken. Ik wil ermee terug gaan naar de supermarkt. Hopelijk heb ik de bon nog.
als de kinderen slapen zal ik eens in hun inloopkast kijken, heb namelijk daar de voorraad voor school staan.
Gaat het over de grote pakken of de kleine pakjes? Of beide? Hier hebben ze ze van de week nog gehad maar niks gemerkt. Zal eens op de pakjes kijken naar de datum.
Tja dat zeggen ze er niet bij. Al vermoed ik wel dat de kleine en grote pakjes met dezelfde tht uit dezelfde productie komen!
Ik ben net bij de jumbo geweest met pakjes van de ah ze wou ze wel aannemen maar omdat hun alleen de pakken met 10pakjes hadden kon dat niet, kassasysteem herkende de code niet. Ze zei je kan ze overal wel inleveren bijv. Bij de ah of c1000 als ze die pakjes hebben, want is een terugroepactie zei ze.Ik heb 6 x van die 6pakjes , ik ga naar de ah morgen, had ze daar gekocht , maar was nu te ver fietsen, jumbo is om de hoek
Maar je kan ze dus wel terug brengen en dan een andere smaak krijgen? Heb nml nog een dichte verpakking met mini pakjes smaak framboos.. Wilde ze al weggooien . Maar als ik ze terug kan brengen doe ik dat wel!
Pff serieus een paar weken terug maakte ik een pakje open en nam er een slok van. Nou dat was me toch vies! Vroeg nog aan mijn man of t nou aan mij lag of niet. En hij spuugde het ook gelijk uit. Het smaakte naar een soort medicinaal iets. Echt vies
Fijn dat je het ff meldt. Ik heb ze overigens bij de jumbo gekocht en kom daar wekelijks, dus ik vermoedt dat het geen probleem zal zijn. Dus wordt morgen een ritje naar de jumbo.
Mijn dochter is in de vakantie ineens heel ziek geweest van de roze wickey. Ik had ;m mee naar Italiƫ voor onderweg. Resultaat, een auto onder gespuugd en ik dus dag 1 gelijk aan het poetsen. Ze wil 'm ook niet meer drinken. Nu snap ik waarom!