Katheter vraagje?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Aaav, 22 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aaav

Aaav Bekend lid

12 jan 2019
    651
    1.112
    93
    Vrouw
    Vorige week was ik in het ziekenhuis met een vermoeden van nierstenen/stuwing.
    Ze moesten toen urine opvangen en dat moest dan dmv een katheter gebeuren, want dat was het schoonst.
    De eerste keer plaatsen (2x geprobeerd) kwam er niks, dus dachten ze dat mijn blaas leeg was. Had gekund, was behoorlijk ziek geweest snachts.

Vervolgens heb ik aardig wat gedronken, later nog een keer geprobeerd (2x) en weer kwam er niks, blaas nog steeds leeg volgens hen. Ik voelde zelf wel dat dat niet zo was, dus vriendelijk gevraagd om toch zelf even te mogen plassen, en jawel, ik kon gewoon plassen. De verpleegkundige snapte het niet ze vertelde dat er urine moet uitkomen met een katheter als het in de blaas zit.

Nu vraag ik mij dus af, hoe kan dit dan? Misschien dat iemand hier het weet of heeft meegemaakt.. ga het nog wel navragen hoor, maar het houdt me bezig zo op de avond. :roflmao:

2. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Alleen als de catheter daadwerkelijk in de blaas zit moet er inderdaad urine uit komen anders zijn er nog andere mogelijkheden en dat is:
    - ze hebben de catheter niet ver genoeg opgevoerd
    - ze hebben de catheter misschien per ongeluk in de vagina ingebracht ipv de plasbuis

Deel Deze Pagina