tja; volgens mij zijn die eral... shirts in elk geval en boekenleggers en... nouja noem maar op. En veel mensen vinden de maria-beelden ook gewoon erg mooi in huis. Volgens mij is dat precies het zelfde... Ik heb er geen moeite mee.
Ik geloof dat als ik zo'n beeld in huis haal, dat ik mijn huis dan open stel voor geestelijke machten die ik hier niet wil hebben, dus voor mij is dat wel wat anders dan een schilderij van het een of ander, snap je?
Nou ik heb ook een paar boedah beeldjes in huis en heb nog nooit een of andere boedah geest oid gezien Als je gaat geloven dat er geesten oid zijn in een beeld van steen dan ga je zo ook echt zien he haha
Je merkt echt duidelijk dat jullie geen verstand hebben van wat een boeddha eingelijk is. Het betekend niet dat je geesten oproept ofzo
ze heeft het hier toch over geesten of geestelijke machten wat het verschil dan ook mag zijn? Geeft ons dan eens wat info over zo'n boedahbeeld
Misschien wordt je hier wijzer van http://www.allaboutreligion.org/dutch/boeddha-beeld.htm Elke boedhha heeft ook een andere betekenis http://anflix.web-log.nl/anflix/2007/07 ... lden_.html
vind het ook jammer dat er nu word gelachen om zaken (beelden) die voor anderen misschien wel heel belangrijk zijn..
Tja.... wat jij doet moet jij weten, maar ik vind het jammer dat je me hierom uitlacht. Maargoed... doe wat je niet laten kan.
geestelijke machten in een stukkie plastic van de Xenos? Meen je dit nu serieus, of maak je een geintje?
Nee hoor ik zeg toch ook niet dat er geesten in die beelden verstopt zitten? God is gewoon heel duidelijk over dit soort dingen in de bijbel. Ik geloof dat je satan ruimte geeft in je leven als je je hiermee inlaat, en dat bedoel ik dus met geestelijke machten.
Dróóg... Dan heb ik je verkeerd begrepen, maar onder ''je inlaten met'' versta ik wel actief bezig zijn met de levenswijze/religie en niet het hebben van alleen de (massaproductie) beeldjes...
Sorry maar om satan met een boeddha beeld te vergelijken vind ik ronduit grof en respectloos Nogmaals wil je meer weten over de boedhha en het boedhisme kijk hier http://nl.wikipedia.org/wiki/Boeddhisme Dat heeft juist niets met satan of wathever te maken. Ik vind het juist een prachtig geloof omdat je het helmaal op je eigen manier mag beleven en geen dingen van dit mag niet dat mag niet.
Jawel hoor zij vind dat je met een boeddha geestelijke machten naar boven haalt en ze zegt net dat ze met geestelijke machten Satan bedoeld.
Laat ik het zo zeggen; zolang je je maar niet met God bezig houdt zal je daar misschien geen last van hebben (als je het vanuit mijn oogpunt ziet: het doel van satan is je van Jezus weghouden).
@Dientje, het is gewoon hoe ik het zie, ik zeg toch niet dat jij dat ook moet vinden? Maar ik leg gewoon even uit hoe ik er naar kijk.
ik ben geloof in God en niet in boedha en ik zou daarom nooit zo'n beeld in huis zetten. en om een geloofsbeeld in je huis te zetten omdat je het alleen maar mooi bent heb ik nooit kunnen begrijpen. ook niet als ongelovigen een kruisje omhebben. verder ben ik het met MamadeLuxe eens over (kinder)doop (al is dat een ander onderwerp) ik zou mijn kind(eren) alleen laten dopen als ze zelf de (bewuste) keuze hebben gemaakt om te geloven. kinderdoop komt niet in de bijbel voor.
Dus jij vind dat als iemand niet in Jezus gelooft dat dat dan komt door satan Nou nu maar hopen dat satan mij dan met rust laat want ik geloof wel echt het verhaal van Jezus en geloof ook in god.