Katholiek en buddah's in huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Veraenroy, 15 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoi,

Mag ik je ot iets vragen? Met alle dingen die je over jouw geloof vertelt ed vroeg ik me af of je je nickname bewust hebt gekozen? Ik kan me namelijk herinneren dat ik het verhaal van Lilith wel eens heb gelezen en dat is toch best heftig (maar wel heel mooi, overigens).

Groetjes Rosa

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    sorry dat ik het zeg, maar dankzij dit soort discussies ben ik serieus blij dat ik niet geloof!

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vind het trouwens frapant dat dit topic nog niet gesloten wordt. Tijdje terug werd het topic over de burka gesloten omdat discussies over geloof of politiek niet waren toegestaan volgens de mods.. (het ging er toen trouwens heel normaal aan toe) maar goed.. :rolleyes:

4. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Voor mij mag dit topic trouwens op slot, ik heb antwoorden gekregen op mijn vragen.

Thanx dames. En mijn besluit is dat ik de schilderijtjes en beeldjes gewoon laat staan, en als meneer pastoor vreemd kijkt, zal ik hem uitleggen dat ze alleen maar voor de sier staan, en verder geen betekenis voor ons hebben.

Als ik sommige mensen voor de borst gestoten heb biedt ik bij deze mijn excuses aan.

X Vera

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    bedoelde trouwens niet dat ik wilde dat hij op slot ging hoor, Veraenroy..

maar het viel me gewoon op ;)

in ieder geval veel succes met alles!

6. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Jaha... das een hele goeie van jou! Ik heb n lettertype op m'n computer staan dat zo heet en dat vond ik wel leuk klinken. Maar las een paar weken geleden per toeval de geschiedenis erachter en nu zit ik dus met die nickname inderdaad. ;) Zou 'm eigenlijk best willen veranderen, maarja... dat gaat niet geloof ik.

7. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Ik heb niet de hele discussie gelezen, maar ik wou gewoon maar heel kort even reageren nog dat ik de reactie van de priester zeker en vast begrijp, maar ook begrijp dat het voor velen maar sieritems zijn.

Beelden en symbolen dragen immers steeds meer betekenis in zich dan louter een afbeelding. Mocht iemand een hakenkruis aan zijn muur hebben hangen omdat 'ie 't mooi vindt dan zou daar ongetwijfeld ook op gereageerd worden.

Een niet-christen hangt ook geen kruisbeeld aan de muur omdat het mooi is. Deze symbolen dragen een (religieuze) geladenheid en al zijn boeddha's en dergelijke bijzonder populair geworden als versiering, ik vind het een beetje vreemd om zo'n sterke symbolen louter als versiering te gebruiken. Maar dat is natuurlijk ieder zijn persoonlijke mening.

Ik vind het persoonlijk erg belangrijk te weten wat er in mijn huis staat of hangt aan symbolen. In die zin vind ik de reactie van de pastoor ook erg begrijpelijk, dat heeft niets met 'modern' of 'niet-modern' te maken, maar met aandacht voor symbolen en tekens. Pastoors zijn echter ook gewoon mensen, dus hij zal het vast begrijpen als je eventueel wat meer uitleg geeft!

8. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Gesloten.

Deel Deze Pagina