28 weken en 1 dag

Discussie in 'Prematuur' gestart door baby, 30 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby

baby Lid

3 sep 2006
    68
    0
    0
    Hallo,

Heb donderdag mijn zoontje gekregen, hij is veel te vroeg geboren. Hij zat pas 28 weken en 1 dag in mijn buik en is nu al geboren. Het ging allemaal zo snel en onverwachts dat papa hem op de wereld had moeten zetten. Had wel de hele nacht buikkrampen, maar niet zo pijnlijk als mijn weeen omschreef, had er dus ook niet aangedacht dat ik wel eens kon gaan bevallen. Ineens brak het water en twee minuten later hing het hoofdje er al uit en een minuut later kwam de baby er al helemaal uit. Gelukkig ging hij wel gelijk huilen.
    Maar vandaag begin het toch zwaar te worden voor mij. Vandaag ben ik weer namelijk voor het eerst thuis, ben dan ook erg emotioneel. Vooral omdat het vanochtend even niet goed ging met zijn ademhaling, hij ligt al vanaf vrijdag aan de beademing. Ik ga dood van de zorgen, hoop dat iemand die ook hetzelfde heeft meegemaakt me een beetje meer info kan geven, ik heb geen idee wat me nog meer te wachten sta.

2. iniemienie

iniemienie Actief lid

23 feb 2006
    241
    0
    0
    Verzorgende in de thuiszorg
    Hallo,

Als eerste van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje!
    Hier ook een mama van een te vroeg geboren dochtertje. Ook een spontane bevalling. Had alleen rugpijn en voelde me niet zo best de hele week en de volgende dag was ik ineens mama! Dan komt er idd een hele hoop op je af. Mijn dochtertje Nova is geboren met 28 weken en 4 dagen dus dat scheelt niet zoveel met jou. Mijn dochtertje ademde helemaal niet en werd meteen geintubeerd. Ze maakte geen geluid. Maar al snel ging het beter met haar.

Mijn dochtertje is inmiddels bijna 9 maanden, gecorrigeerd dus 6 maanden en afgelopen week zijn we in Veldhoven bij de nenatoloog geweest en ze groeit als kool. dat zal waarschijnlijk straks met jou zoontje ook wel zo zijn!

Het is een lange weg die je moet gaan meissie. Maar geniet elke dag van je zoontje. Het word echt alleen maar beter! Ik weet precies wat ej doro maakt. Je mag me dan ook altijd een PBtje sturen hoor! Heb niet altijd antwoord op je vragen maar kan wel een steun voor je zijn........ Zoals vele vrouwen hier!

Heeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel sterkte!

Dikek Knuffel Shirley

3. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zoontje!
    Mijn dochtertje is met 28w en 6d geboren.
    Lag al in het ziekenhuis toen ze kwam.

Britt heeft eerst ook aan de beademing gelegen en ademd nu helemaal zelf.
    Vanavond gaat ze al in een bedje :D .

Dat huilen ken ik... gewoon lekker laten komen die tranen want is niet niks.
    En het is nog een lange weg die je af moet leggen.
    Maar elke keer als het beter gaat dan voel je je zo trots dat je kleintje het zo goed doet.
    En als je je zorgen maakt gewoon bellen naar de afdeling om te vragen hoe het met hem gaat.

4. baby

baby Lid

3 sep 2006
    68
    0
    0
    Bedankt voor jullie opbeurende woorden, ik had het toch erg moeilijk net. Alles komt dan naar boven, eerste dagen merk je er nog niks van, maar nu begint het toch allemaal een beetje door te dringen. Het werd me echt een beetje te veel, had echt het idee dat ik elk moment kan instorten.
    Maar ik heb net gebeld naar de afdeling en het ging weer wat beter, ik heb dan net ook heel even kunnen slapen. Dat heeft me wel goed gedaan en zeker ook jullie opbeurende woorden. Thanx...

5. iniemienie

iniemienie Actief lid

23 feb 2006
    241
    0
    0
    Je kan toch ook zo vaak bellen als je wilt? Gewoon doen! Ik had in het Ronald MC Donald huis gelogeerd 3 weken lang en dat lag misschien 2 minuten lopen van het ziekenhuis af dus ik was er zo.

Oh en het besef daar ben ik nu nog steeds mee bezig hoor! Bij mij ging ik ook op de automatische piloot. Het besef kwam bij mij pas echt later, toen ik echt weer thuis was en Nova in Veghel in het ziekenhuis lag en al helemaal toen ze thuis was....Het is even heel moeilijk maar zodra je zoontje steeds weer wat meer kan en het allemaal wat beter gaat dan gaat het dadelijk ook weer beter met je. Ook ik laat nog best vaak een traan hoor! Het is ook niet niks om zo vroeg te bevallen! Neem de tijd om het allemaal te verwerken. En tegenwoordig kunnen ze zoveel in het ziekenhuis.

Het is een zware periode waar je nu doorheen moet maar ik weet zeker dat je het echt wel gaat redden en dat je straks wat anders tegen alles aan kijkt!

Dikke knuff Shirley

6. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

hallo baby....hier ook een mama die spontaan is bevallen met 28 weken en 6 dagen..

Het is zeker een onzeker tijd die je tegenmoed gaat vol emoties, verdriet en geluk.
    Ook zal je straks gaan zien dat je in alles meer vertrouwen gaat krijgen..je leeft met de dag en je ziet je kindje vooruit gaan!
    hoe het allemaal precies gaat verlopen is moeilijk van te voren te zeggen, dat is bij een ieder kindje anders.
    wel is het vaak dat je 1 stapje vooruit gaat en de dag erna soms weer 2 achteruit.
    ook dit hoort er helaas bij. probeer zoveel mogelijk toch te genieten en laat je tranen lekker lopen.
    Hard schreeuwen holp hier ook goed :oops:

ik wens je heel veel sterkte, kracht en geduld deze weken
    liefs van sonya

7. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ben het wel met Shirley eens dat het besef nog wel komt.
    Je gaat nu door omdat je moet en wilt voor je kleintje.
    Maar echt er over na denken en beseffen heb je de tijd nog niet voor gehad.
    Want of je bent bij hem/haar of je bent thuis en dan heb je ook nog zat te doen, de was, kolven enz.
    Ik heb soms het idee dat ik tijd te kort kom.
    En sávonds dan rol je om van de slaap.

En nu lijkt het nog heel ver weg voor je mannetje thuis komt.
    Maar echt de dagen vliegen om.

8. iniemienie

iniemienie Actief lid

23 feb 2006
    241
    0
    0
    Hey baby,

Hoe is het nu met je zoontje Jordan?
    Gaat het alweer wat beter?

Liefs Shirley

9. baby

baby Lid

3 sep 2006
    68
    0
    0
    Het gaat al iets beter met Jordan, gelukkig van de beademing af. Heb hem voor het eerst horen huilen, dat is zo ongelofelijk speciaal.
    Heb net nog even gebeld naar de afdeling, hoorde ik wel dat hij een open ductus heeft. Nu gaan ze het eerst met medicijnen proberen te sluiten. Iemand hier ervaring mee?
    Tja dat is dan wel weer een tegenslag, maar heb vertrouwen in mijn kereltje. Hij doet flink z'n best.

10. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    hai baby, ik ben met 25 weken en 5 dagn spontaan bevallen van mijn dochter, en mijn tweede dochter (tweeling) konden ze nog 4 dgn in mijn buik houden. Mijn meiden hebben ook beide een open ductus, de medicijnen hebben het niet dicht gemaakt bij ze, maar ze hebben er geen last van hoor. het kan ook vanzelf dicht gaan, de doktoren houden het goed in de gaten en gaan pas iets doen (opereren) als ze er last van krijgen, maar dat kan maanden duren. ik ken ook een vrouw van in de 50 jaar die een open ductus heeft ;)

probeer je niet te snel ongerust te maken, stress pas als de dokters stress hebben. houw moed he meid. en wat sonya zegt het is idd vaak 2 stappen vooruit en dan weer 1 terug. tegenslagen horen erbij, hoe moeilijk het ook is, blijf ook dan positief.

11. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    http://spreadsheets.google.com/pub?key= ... WnMXjofqDw

Hij is al even niet geupdate, zal dat een van deze weken gaan doen, zij helaas nog een aantal dames bijgekomen hier.

Baby, in het schema kan je zien wie wat heeft meegemaakt.
    Over de openductus, die had Sam dus ook, en met medicijnen is het gesloten.

En wat mj24 zegt, bij ons was het vaak 1 stap vooruit en 2 stappen terug.. dus het ging soms erg moeizaam, maar als ik nu naar Sam kijk... een echte hollandse tante :D

O ja, Sam is geboren bij 30.1 week.

12. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    meiden nog over de open ductus bij akeesh is hij nu wonderlijk zzelf gesloten

13. iniemienie

iniemienie Actief lid

23 feb 2006
    241
    0
    0
    Bij Nova heeft het ook een tijd geduurd voordat de open ductus sloot maar door middel van de medicijnen is deze ook gesloten. Het had bij Nova even geduurd maar uiteindelijk sloegen de medicijnen aan.
    Ik weet dat het moeilijk is om je niet druk te maken maar toch zeg ik echt het gaat dadelijk allemaal vanzelf beter met Jordan.... Het is een moeilijke start maar het komt echt goed!

Liefs Shir

14. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Wil niet dom over komen maar wat is dat?
    Britt heeft wel een hart ruisje van iets wat nog niet goed gesloten is.

15. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    moon, dat ruisje is idd de ductus. is een klepje tussen het hart en de longen als ik het goed zeg. die moet sluiten en bij prematuren sluiten ze niet altijd. maar britt heeft er geen last van denk ik, want ze doet het zo goed. anders even bij de atrs uitleg vragen hoe en wat

Deel Deze Pagina